До министъра на ТИТС
г-н Ивайло Московски
Чрез пресцентъра на Министерството
Уважаеми господин министър,
На 24 ноември 2014 г. публикувах в информационна агенция OFFnews резултатите от едно свое разследване за ГД ГВА и конкретно за Минчо Цветков, което започнах в самото начало на календарната година. Очаквах за изминалите 16 дни министерството по някакъв начин да реагира на изнесените скандални факти, но това не се случи.
Междувременно на 28 ноември от ГД ГВА са изпратили 5-странично писмо-отговор на доклада на EASA от тяхната инспекция на 15-16 септември. (Разполагам с копие от писмото.) В него се твърди, че виновният за гафа с БиЕйчЕър е уволнен. Уточнявам: Става дума за капитан Тодор Пенев, който разкри нарушението и бе уволнен от Минчо Цветков, защото не си изтегли постановлението за санкциониране на авиопревозвача. С тази лъжа Цветков наклевети Пенев пред международна институция (EASA) с цел лични облаги. Това набеждаване на обикновен език се нарича измама. По мое предложение Тодор Пенев вече се обърна към адвокат и се надявам по съдебен път Цветков да го постигне възмездието, което толкова дълго го заобикаля по административен път.
След публикацията ми Цветков не спря да влече Дирекцията към дъното. На 1 декември е уволнен Славко Вараджаков от отдела за АНО (аеронавигационно обслужване), който притежава специализирано образование и се занимава с тази материя повече от 30 г. На неговото място все още не е дошъл по-подготвен специалист.
На 2 декември Цветков е подвел Красимир Стефанов и Пламен Начев (единственият експерт по вертолетите в Дирекцията) да се пенсионират, като щял да ги преназначи на същите длъжности. Не ги преназначи, тъй като не искал да увеличава броят на пенсионерите в дирекцията.
Същевременно от днес, 10 декември, за срок от 6 месеца за шеф на отдел „Авиационна безопасност” се очаква да бъде назначен 61-годишният пенсионер Петър Кунчев. Нищо лошо, след като е подготвен.
По мои изчисления пенсионерката Ваня Наумова вече е на 60 г. (Тя сега се връща за шеф на отдел „Лицензиране” отново без конкурс и след като скандално не отговаря на условията.) Има и други пенсионери, но това е нормално, защото служителите в Дирекцията задължително трябва да притежават богат практически опит в ГА, а като пилоти се пенсионират по-рано. Проблемът е, че Минчо Цветков не мери служителите с един аршин.
По-важно е, че отдел „Лицензиране” вече няма капацитет да покрие дейността на 17 големи и 21 малки оператори (плюс няколко авиационни центрове) - останали са едва 3 инспектори, като един от тях е некадърникът Валери Венков. И трудно ще бъде попълнен, защото към мрачната слава на Минчо Цветков се наслагва мълчаливото му толериране от страна на ръководството на Министерството.
Г-н министър, наистина ли не разбирате ли, че Цветков превърна ГД ГВА в бутафорна фасада без реален потенциал за регулаторни функции в ГВ?
Бях безкрайно и приятно изненадан от новия стил на политическо поведение на премиера Бойко Борисов: той демонстрира впечатляваща диалогичност! Не виждам обаче да се поучавате от него. Напротив – със своето бездействие Вие ме принуждавате да злепоставям страната ни, защото публикацията ми в OFFnews незабавно бе изпратена в централата на EASA лично до директора на Правния отдел г-н Манухуто да види как служителите им от инспекцията са баламосвани в София. Към тях сега ще бъдат добавени и фактите от това писмо.
След толкова много сериозни обвинения ПИТАМ: Защо не назначите обстойна проверка на изнесените факти, като временно дори отстраните Минчо Цветков от длъжност, за да не влияе върху процедурата? Няма да му се размине! Ако пък Цветков е толкова корназ и му стиска, нека да се срещнем в съда.
В цял свят дълг на интелигенцията е да бъде морална опозиция на управляващите. Защо набързо и насила ми тикате в ръцете първия довод, за да Ви се озъбя? И на Красимир Велчев също не искам да отварям фронт – само той и ген. Михо Михов в парламента разбират от авиация, а ще трябва да се приема законова регулация за държавната авиация, както и закон за създаване на СТСАП (система за търсене и спасяване при авиационни произшествия). (Цветков им е върл противник.) Вие обаче ме тикате в тази лоша насока.
Постскриптум: Предупреждавам всички, през които ще мине това писмо, че ако някой го цензурира, с това ще попречи на усилията ми да бъде избягнат евентуален скандал в парламента с имената на министър Московски и депутата Красимир Велчев, който вероятно ще бъде отразен в медиите.
С уважение: Ганчо Каменарски, ИА OFFnews
10.12.2014 г.
ПИСМО ДО МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА
АЛО-О-О, мОСКОВСКИ! ВСЕКИ ДЕН ЗАГИВАТ НЕ...
Вечна памет на падналите войни, вечна сл...
За сладки сънища на копейките