Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2015 17:06 - ХАОС И КОРУПЦИЯ В МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 1685 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДО МИНИСТЪРА НА ТИТС

НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

 

                                                           З   А   П   И   Т   В   А   Н   Е

От Николай Колев-Босия, София, ж.к. Борово, бл. 231, ап. 39

 

ГОСПОДИН МИНИСТЪР,

На мое питане относно използването на безпилотни летателни средства на територията на България получих отговор №15-01-131/21.04.2015 г.

Отговорът не ме удовлетворява.

Държавите от ЕС са разпределени така:

12 държави имат закон за използването на безпилотни летателни средства.

15 имат подзаконови нормативни актове за използването им, включително за забрана на нощни полети и полети над населени места.

1 държава няма никаква регулация. Тя се нарича България.

Но нека погледнем нашия закон за въздухоплаването. Той е приет през далечната 1972 г. и е дословно преписан от тогавашния закон за въздухоплаването на СССР, който вече 24 години не съществува. На закона за последните 20 години са правени повече от 40 поправки. Това означава, че той просто е негоден и не бива да се кърпи повече. Ако някой се надява, че т. нар. „социализъм” ще се върне, то трябва да отиде да се прегледа в най-близката психиатрия. Ако друг се надява, че законът сам ще се напише също да посети онова заведение.

Трябва нов, модерен и полезен закон за въздухоплаването.

На базата на сегашните законови и подзаконови нормативни актове ЕК изпрати документ, по който всички държави трябваше да се произнесат. България, в лицето на ГВА, обаче, не се произнесе.

Това не е единствения проблем на ГВА. Там, по начало, съществува кадрови хаос. Стюардеса без никакво авиационно образование /Ваня Наумова/ заема място на директор на дирекция „Авиационна безопасност”, където по регламент трябва да бъде пилот с не по-малко от 5 000 часа командирски нальот. Катастрофаджията Венков вместо в затвора е началник на отдел в ГВА. Изгоненият от Словения Минчо Цветков е шеф на ГВА. Представителят на България в Евроконтрол-Брюксел е завършила НАТФИЗ!!!??? И така е както в ГВА, така и в РВД. Професионалната компетентност изобщо не е силната страна на МТИТС.

След като споменах РВД е редно да ви кажа, че впечатлението ми от отговора, че не е написан в ГВА, а в РВД. Всички цитирани регламенти са свързани с анекс 2 на регламент 923/2012 г. А анексите са 19 и всички, в някаква степен, са свързани с повдигнатия от мен въпрос за безпилотните летателни средства и режима на ползването им.

Във връзка с това ви задавам следните въпроси, на които е редно в срок да ми отговорите:

1.       Защо няма наредба за ползването на безпилотни летателни средства?

2.       Кой е виновен за това? 

3.       Какво наказание е получил?

4.       България е гранична държава на ЕС. Затова не може да се възползва само от регламента за въздухоплаването както правят това вътрешноевропейските държави. Трябва да има и национално законодателство, което е хармонизирано с европейските регламенти. Защо нямаме такова актуално законодателство?

5.       Защо ГВА не е определило с кои анекси ще се работи в България?

6.       Защо на семинара на 5 и 6 март в Рига беше изпратен директора на РВД, а не от ГВА, както е редно?

7.       Защо на срещата на IKAO в Монреал в края на март т. г. бяха пратени Ваня Наумова и техника Иван Иванов, при положение, че те нищо не разбират и нямат компетенции да представляват България?

Това са въпросите, които чакам да им бъде отговорено компетентно и отговорно.

27.04.2015 г.

София                                                                                                           Николай Колев-Босия                                                 





Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 7459047
Постинги: 3272
Коментари: 8128
Гласове: 6165
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930