СТРОИТЕЛСТВОТО И РЕМОНТИТЕ НА ПЪТИЩАТА СА ЧАСТ ОТ МОДЕЛА
Работещите впътностроителните фирми излязоха на протести, подтиквани от собствениците и притискани от бившите управляващи.
Няма да коментирам "аргументите" които изтъкват.Няма да коментирам и тези, които мълчаливо или гласно подкрепят протестиращите.
Ще кажа само, че начинът на подписване на договорите, приемните протоколи за качеството на "новопостроените" и "ремонтирани" пътища във всяка една нормална държава, например Германия, щяха да са достатъчни тези, които са подписали договорите и са приели с подписите си пътищата като годни щяха да бъдат отдавна в затвора.В този смисъл криминално проявеното лице Пуйко Борисов щеше да има достъп до телевизионни мисирки едиствено с подписа на затворническите власти.
За да ви убедя, че съм прав ще предложа на управляващите да направят един експеримент.
Нека определят равни отсечки за строеж на нови пътища или генерелаен ремонт при эедни и същи условия на терена на еднаа българска и една немска фирма. В рамките само на 2-3 години ще се забележи огромнта разлика в качеството на построеното от едната и другата фирми.
И сега в Германия ремонти на основата на пътищата в Германия става минимум на 20 !!! години и само най-горния, изтриващ се пласт от асфалт, се подменя.. У нас това става почти непрекъснато.
Преди повече от 25 години предложих на тогавашния кмет на София Стефан Софиянски
немската технология за строеж на пътища и улици "Ренолит" с гаранция, че поне 20 години няма да прави основни ремонти, а само, на няколко години, ще подменя най-горния, изтриващ се слой. Приведох му като пример шосето Пловдив-Пазарджик, строено в края на 30-те години от германците. Повече от 30 години там основен ремонт не беше правен, но въпреки това шосето беше в отлично състояние.През това време всички пътища, строени от държавата НРБ бяха многократно ремонтирани.
Той ме погледна и разбиращо ми каза, че ако направи това още на първото кьоше, след като си тръгне от работа ще бъде застрелян.С това съвсем заслужено получи една хубава псувня от моя страна.
Нека накарат един икономист да изчисли какви ще бъдат разходите за строежа по двете технологии-българската и немската и ще видите, че немската ще излезе в пъти по-евтина!
И ако искаме да си оправим държавата не трябва да ремонтираме този идиотски посткомунистически модел, наречен план "Голгота" и сътворен от подчинените на Андропов през 1983 г., а да го сменим с нов, реалистичен и здрав модел, който не се нуждае от непрекъснати ремонти.
Да се ремонтира успешно порочен модел е все едно да се ремонтира сифилиса!
...но почвата, както се изрази мой познат ходил там, е червенопръстница. Както и да е.