Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 17:27 - ИМАМ ЧУВСТВОТО, ЧЕ ЖИВЕЯ В РОМАНИТЕ НА ИЛФ И ПЕТРОВ „ДВАНАДЕСЕТТЕ СТОЛА И „ЗЛАТНИЯТ ТЕЛЕЦ”, „ПАРАГРАФ 22” НА ДЖОУЗЕФ ХЕЛЪР И ВЕЛИКАТА КНИГА НА ЯРОСЛАВ ХАШЕК „ПР
Автор: bosia Категория: Други   
Прочетен: 836 Коментари: 0 Гласове:
1



  Драги ми читателю. Ако си на възраст над 45 години със сигурност си чел поне една от тези книги. В тях има забележителни герои, които са разсмивали не едно поколение докомпютърни същества. Лично аз съм ги чел ежегодно в продължение на десетилетия и ги знам почти наизуст. Никога не съм очаквал, че като Алиса ще попадна в приказния свят, където ще видя на живо министър-председателя Васисуалий Лоханкин караштисан с подполучик Дуб, редом с председателя на парламента мадам Грицацуева прегърната с Дори Дъз, министърът на вътрешните работи лейтенант Шайскопф или Главния прокурор фелдкурат Лацина. Не съм се надявал, че конституционния съдия и бивш министър на МВР и правосъдието Балоун могат да се срещнат с председателя на разкапалата се парламентарна партия Паниковски. Не съм очаквал, че зам. председателите на БСП фелдкурат Ото Кац и гражданина Корейко ще заживеят в един общ сюжет. Ако това се бе случило в Румъния бих се смял от сърце. Но то се случи точно на мен и теб, драги читателю и ще трябва да решим какво да правим. Да се смеем ли, да се разревем или да псуваме и ритаме. Не е необходимо да се пише нова книга. Просто вземете кой да е вестник и заменете имената на нашите действащи и бездействащи политици с имената на героите от горепосочените произведения. Че как няма да замените Симеон ІІ с отец Воробянинов? Между тях има дори пълно физическо сходство. Ами семейство Масларови просто плаче да се снимат като Сашхен и Алхен. Вие виждате със собствените си очи как медиите групово пишат „Гаврилиада”-та. Ще видите и фелдфебел-школника Биглер като министър на финансите и какво ли още не. Имам чувството, че живея в някакъв кошмар, в който всички безсмъртни герои на тези автори са се преселили по едно и също време в България и се сменят едни с други като годишните времена или още по-точно като посрани памперси. От една страна като автор съм поласкан, а от друга като родител съм разярен, като пациент съм отчаян, а като мъж се надявам да попадна при бившата външна министърка-жена на лейтенант Шайскопф. И се опасявам да не попадна в кревата на сегашния външен министър, който обаче е не от тази, а от обратната книга. Оставам с впечатлението, че някой ме кара да ям египетски памук залят с шоколад, живея управляван от синовете и дъщерята на лейтенант Шмид и накрая умирам в болницата на д-р Грюнфелд като симулант. Затова ви предлагам да прекръстим всички наши политици със съответните нови имена и да се обръщаме към тях по този начин. От президента Остап Бендер до последния въшкар. Или както казва героят-генерал от „Швейк” в пристъп на самочувствие, че разбира чешки: „Ас добре знае, че на чешки е тос фъшка и тас фъшкар”. Ще се обърна и към посолствата на САЩ, Русия и Чехия да ми разрешат официално да получа разрешение за това.     ДО НЕГОВО ПРЕВЪЗХОДИТЕЛСТВО ПОСЛАНИКА НА САЩ В Р БЪЛГАРИЯ   ДО НЕГОВО ПРЕВЪЗХОДИТЕЛСТВО ПОСЛАНИКА НА РУСИЯ В Р БЪЛГАРИЯ   ДО НЕГОВО ПРЕВЪЗХОДИТЕЛСТВО ПОСЛАНИКА НА ЧЕХИЯ В Р БЪЛГАРИЯ       ВАШИ ПРЕВЪЗХОДИТЕЛСТВА, Ако четете този сайт много ви моля да ми разрешите чрез няколко реда във форума на сайта да използвам имената на героите от книгите „Параграф 22” от Джоузеф Хелър, Дванадесетте стола” и „Златния телец” на Иля Илф и Евгени Петров и „Приключенията на храбрия войник Швейк през световната война” на Ярослав Хашек. Те толкова точно са предвидили нашите политици и толкова удачно са им изградили образите и характерите, че е грехота да не се възползваме от това. Оставам ваш:                                                                                   Николай Колев-Босия  



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11720795
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031