Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2015 16:51 - ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА РЕФОРМА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 2138 Коментари: 2 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ОТНОСНО ПОМОЩНИТЕ УЧИЛИЩА И РЕСУРСНИ ЦЕНТРОВЕ

Тези дни по медиите се вдигна пушилка за промяна на образованието в помощните училища. Естествено, чиновниците в министерството на образованието и даскалите в помощните училища да бранят старата система. Най-големият и, всъщност единствен, аргумент е, че не се разваля нещо, което работи.

А работи ли то?

Разгледах внимателно програмите и се потресох. Програмата е обща за всички деца, а те са различни в един много голям диапазон.

Сред децата има такива с различна умствена, физическа и емоционална изостаналост в голяма амплитуда. Само това трябва да ни накара да размислим дали може една-единствена програма да ги ресоциализира и изравни с останалите деца.

Според мен това е невъзможно. Глупаво е да учат по същите програми, които са за нормалните деца. Глупаво е изобщо да бъдат с еднаква учебна програма деца с толкова големи различия. По-скоро те трябва да бъдат комплектовани така, че да могат да бъдат обучени на физически, интелектуални и емоционални практики, за да могат да се доближат или изравнят с останалите деца. Но основното трябва да бъде придобиването на навици и практики да се самообслужват в битово отношение, да могат де се справят с околното пространство, да общуват и да получат база от знания и умения, които да им дадат възможност да се развиват в индивидуален и социален план.

Може ли сегашното помощно училище в този си вид да се справи с тези задачи?

Определено-не!

Учителите също трябва да имат различна от досегашната подготовка. Преди всичко те трябва да имат практически познания в областта на психология, анатомия и движения, емоционална стабилизация и битови грижи. Не можеш да преподаваш география на дете, което не знае смисъла на този термин.

Затова смятам, че не е работа на държавата да създава и преподава в подобни училища. За всяко дете от бюджета се осигуряват по 3 500 лева. Ако те вървят с детето е напълно възможно да се създадат частни училища, а държавата да бъде само регулатор и инспектор.

Тогава нещата ще могат да тръгнат по-качествено и резултатно.





Гласувай:
0
0



1. sestra - Чудесна идея,
31.01.2015 17:09
но засега не съвпада с тази на министерството, а тя е училищата да сформират звена или екипи за работа с тези деца. Това означава само едно - още една диня под учителската мишница, за която учителите да се подпишат, че са лично отговорни.
цитирай
2. starotomagare - Мисля, че тези деца се нуждаят преди ...
31.01.2015 19:42
Мисля ,че тези деца се нуждаят преди всичко от формиране на основни навици за самостоятелен живот а като следващо ниво от професионални навици и умения за да могат при облекчени условия в специализирани предприятия да произвеждат продукция и да се самоиздържат.Всичко това може да им осигури само държавата но като част от цялостна програма.Частни фирми в нея не трябва да има защото се изкористяват нещата ,има корупция при обществените поръчки и тн все недъзи на частното обучение.От друга страна учебна програма по подобие на обикновените училища е абсурдна за постигане и са необходими не обикновени учители а редица други специалисти които да повишават здравословното състояние и адаптацията на децата но и да ги научат на елементарните трудови дейности .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 6005270
Постинги: 2958
Коментари: 7333
Гласове: 5829
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031