Прочетен: 3636 Коментари: 7 Гласове:
Последна промяна: 30.11.2012 17:06
След като се уверихте, че конституцията у нас де факто е суспендирана, трябва да помислим как да излезем от този омагьосан кръг. Разиграх много варианти. И всички стигнаха до реално суспендиране на конституцията, кръгла маса и създаване на програма и програмно правителство за излизане от политическата и конституционна криза, в която се намираме.
Кога и как да се суспендира конституцията и да се изработи нова?
Първо трябва да се подготви и осъществи една кръгла маса, която да изработи програма за излизане от кризата. Кръглата маса трябва да изработи както стратегията, така и програмата и указите на президента, които ще бъдат реализирани в близките 2 години. В същото време ще се създадат граждански съвети, които ще осъществяват граждански контрол върху изпълнение на програмата от програмното правителство. То трябва да бъде неполитическо, съставено от хора, които не членуват в т. нар. „политически партии” и не са свързани с тях. Това са университетски преподаватели, научни сътрудници от БАН и известни общественици с ненакърнен авторитет и морал. Гражданските съвети ще докладват на постоянноработещата кръгла маса, която ще изготвя необходимите текстове и програми. В същото време ще се изпълни един проект, наречен „Граждански университет”. Той ще има за цел да издири и подготви политически, организационно и експертно хора с чиста биография, капацитет и морал За целта ще бъдат канени лектори от страни като Полша, Чехия, Словакия, Австрия, Прибалтика, ЕС Става дума за изтъкнати дейци на прехода като Лешек Балцерович и Вацлав Клаус. Това може да става по интернет телевизия, за да бъде по-евтино, а он лайн могат да му бъдат задавани въпроси, групирани около темата на лекцията. Постепенно ще се обособят тематични групи, които след курса от лекции и публикации в специален сайт ще бъдат поканени на конференция на живо, за да се запознаят и организират работни групи за създаване на стратегии и програми , на структури и нови институции за продължителен период от време.
След приключване на проекта тези обучени хора ще станат гръбнакът на една нова партийна система според вижданията си-десни, леви и центристи. Те няма да се учат на политика в движение, както е сега и ще имат първоначалния минимум да се заемат с политическа дейност. Но дори и да създадат само една партия, тя ще застави останалите да се променят коренно и да възприемат нов модел на партийно строителство и критерии за влизане в политиката. Що се отнася до изборите, то след създаването на нова конституция, която трябва да се приеме от нацията с референдум ще се проведат избори, но вече за двукамарен парламент, където горната камара задължително трябва да бъде на мажоритарен принцип. Така ще се изхвърли паразитната институция, наречена КС и ще даде възможност да се установи истинска политическа надпревара и контрол.
Всъщност, аз така си представях нещата още преди преврата, но тогава нямаше възможност за реализация на този мой проект. Единственото, което успях да направя е да издействам от Адам Михник да приеме за подготовка млади журналисти от в „Демокрация” на подготовка и повишаване на квалификацията. Той се съгласи и пое и финансирането на този проект, но незнайно защо Йордан Василев и ръководството на СДС тихомълком отказаха да направят това. Всъщност, знайно е вече, но това е друга бира.
Опитът ми като член на НКС на СДС да започнем смяна на модела на Съдебната система като най-малобройна, но изключително важна също не намери поддръжници. Предложих да се направи във военното училище във Велико Търново един ускорен тригодишен процес за завършване на право, но срещнах решителен отказ от страна на Желев и неговите хора. Военната дисциплина би помогнала да се увеличи хорариума на подготовката и още през 1993 година щяхме да имаме випуск с нови юристи, незасегнати от комунистически трактовки на правните норми и обучавани от хора с нормално мислене.
Надявам се един ден да излязат протоколите на СДС от този период и тогава ще се види кой какво е говорил и правил. Тогава ще се определи какво е преход и квазипреход, както и кой къде се е намирал.
Ще ми бъде особено интересно и приятно, ако след прочитането на тези мои постинги кажете и развиете свои идеи за нов преход. Една идея има сила и авторитет когато се основава на обществения интелект и морал.
Нека направим първия реален опит да станем нормално демократично общество.
Разчитам на вас, както и вие винаги можете да разчитате на мен.
доколкото разбирам, Вие призовавате евентуалните бъдещи реформи да бъдат извършени в рамките на "нормално демократично общество". Позволявам си само леко да развия тази теза или апел по посока на задълбочаване на дискусията с цел да се определят съвсем конкретните и строго изяснени характеристики на тази формула.
С други думи: какво означава "нормално демократично общество"?
Ако това означава общество от съвременен западен тип, виждаме, че демографските данни са категорични: "нормалното демократично общество" само след един сравнително кратък исторически период, по-малко от век, ще се състои в мнозинството си от африканци и азиатци, а малцинството в него ще бъдат коренни европейци.
Виждаме, че в почти всички големи европейски градове вече има цели квартали, където не просто не функционират ценностите на "нормалното демократично общество", а чисто и просто не влиза самата полиция - например, наскоро в Копенхаген полицията предаде контрола върху афроазиатските имигрантски квартали на самите имигранти и повече не влиза там. Подобни анклави се разрастват и стават все повече. Всички изследвания сочат едно и също: новите поколения имигранти са много по-радикално настроени от своите родители срещу т. нар. "европейски ценности", т. е. срещу ценностите на "нормалното демократично общество". Меркел, Саркози и Камерън сами признаха, че моделът на т. нар. "мултикултурно общество" се е провалил, т. е. оказал се е просто една идеологическа утопия.
Дали няма и "нормалното демократично общество" (сама по себе си тази фраза е доста красива) да се окаже утопия, подобна по своята мъртвороденост на утопията на "развитото социалистическо общество"? Отговорът на този въпрос е много важен, защото ако се окаже, че е така, явно ще трябва търсим измеренията на някакво ново (или добре забравено) общество, което е способно да овладява и контролира подобни процеси. И този отговор, мисля, задължително трябва да се даде, за да знаем накъде да насочим вниманието си.
В ЕС въведоха новозенландската здравно- осигурителна система като най- адекватна на времето в което живвем. Премахнаха окончателно системата "Бисмарк", която съсипва всички българи.
Вместо Десито да изпрати екип мастити наши медици и в ЕС, и в самата Нова Зенландия, за да проучат нещата от близо, а след това да ги приложат у нас, тя си драпа п.....а и иска още 20 милиона от Б. Б. Да се смееш ли, да плачеш ли?...
30.11.2012 18:57
Аз разбирам граждански съвети когато е свалена еднолична или власт в еднопартийна държава, нещо което върши работа в бивши социалистически държави, но сега има много партии и се предполага, че интелектуалците са привлечени или са привърженици на някоя партия. Всъщност тези интелектуалци, които са разочаровани от ВСИЧКИ партии са много близко до РАЗОЧАРОВАНИЕ ОТ ДЕМОКРАЦИЯТА. На тях ли ще се доверим? Те по- скоро могат да ни докарат диктатура.
Още: малък анахронизъм. Първо правим граждански съвети, после програмно правителство. Значи оставяме страната със старото- нежелано правителство или без правителство. Тук идва трудността- как ще бъде свалено правителството? Като му изтече мандата ще си тръгне само? Айде бе? Ще му бъде оставен мандат? И то ще се съобрази? Ще бъде разтурено НС и ще бъде оставено правителството? Ега ти подхода.
Май има нещо недомислено. Може би има друго решение. Това което проработи 1990 сега е малко старо
В секциите на Криминална полиция и Икономическа полиция към съответните ведомства работят и граждански отговорни служители ! Има ги ,намират се .Ах ,как ми се иска да ги има повече такива там .Та въпросните дипломирани юристи, вече стажанти и кандидат-дознатели и следствени оперативни служители ще се доказват и утвърждават в работно движение ,ще заемат определени позиции в следствените служби .Ще се справят, защото ще са най-добрите ,както казах вече-избранници на преподавателите си от университетите .Да бъдат само мъже .За да няма :" Чуйме ,мила, разбери, и на мене ти се подчини !!!" Позната реплика от вътрешноуставния полицейски жаргон .Девойките или жените-юристки да бъдат насочвани и назначавани на работа/пак в следствие на претенциозната университетска подборка/ ,забележете само и само в съдийските състави и комисии към градските ,районните и областните съдилища .Там те ще бъдат най силни в системата и ще упражняват натиск за постановяване на справедливи съдийски и прокурорски решения и присъди . Ще създават с работата си и респект сред гражданската квота съдебни заседатели в съдебните процеси .По този начин дамите-юристки ще подпомагат и финализират усилията и работата на колегите си мъже от следствените служби на МВР-тата .