Постинг
20.05.2009 18:27 -
7-те най-култови, излъчвани в България, телевизионни сериали
Автор: pooh
Категория: Забавление
Прочетен: 18820 Коментари: 84 Гласове:
Последна промяна: 20.05.2009 18:44
Прочетен: 18820 Коментари: 84 Гласове:
0
Последна промяна: 20.05.2009 18:44
1-во място: “Богат, беден” ("Rich Man, Poor Man"). Излъчването на 34-серийната американска продукция от 1976 г. по едноименния роман на Ъруин Шоу бе едно от най-големите културни събития в България по времето на социализма. Всички – възрастни и деца, жени и мъже, чакаха с нетърпение следващата серия и буквално поглъщаха отделните епизоди. За масовия български зрител това бе първа възможност за допир до проблемите на свободния свят. Бунтарят Том, улегналият Руди, едноокият гадняр Фалконети бяха най-дискутираните и любими герои на родната ни публика...
Още на: www.kinomanite.com/top.6/396.tv_seriali/
Още на: www.kinomanite.com/top.6/396.tv_seriali/
що ли все още си спомням как премина и първия латино сериал "Робинята Изаура", как нямаше хора по улиците и колко трепети предизвикаха интригите в него.
цитирайНе помня и друг сериен филм да ми е харесал/изключвам поредиците/, там има много хубави. За съжаление дадоха го тук в някакъв съкратен вариант два пъти по единадесет серии.
Ако знаеш какво приятно съвпадение ме накара да ти пиша. Наскоро ни се родиха котенца. Нямаха имена. Две момчета и едно момиче. Замислих се за литературни герои двама братя и една сестра и първите които се сетих бяха Томас, Рудолф и Гретхен от книгата "Богат, беден" във филма Гретхен е няма. Та вкъщи вече си имам Том, Руди и Грета:)
цитирайАко знаеш какво приятно съвпадение ме накара да ти пиша. Наскоро ни се родиха котенца. Нямаха имена. Две момчета и едно момиче. Замислих се за литературни герои двама братя и една сестра и първите които се сетих бяха Томас, Рудолф и Гретхен от книгата "Богат, беден" във филма Гретхен е няма. Та вкъщи вече си имам Том, Руди и Грета:)
Все пак, Rosidi, може ли "робинята Изаура" да се сравнява с "Туйн пийкс", "Октопод" и другите от класацията.
цитирайА какво ще кажеш за "Туйн пийкс"?..
цитирайБеше доста скучен според мен. Много бавен сюжет. Совите не са това, което бяха е единственото, което съм запомнил. Кои са останалите 6.
цитирайСложил съм активна връзка.
цитирай
7.
анонимен -
а бяхме млади а кой още си спомня за ...
20.05.2009 19:10
20.05.2009 19:10
а бяхме млади а кой още си спомня за богат беден
цитирайНаскоро го излъчваха по Нова телевизия, ако не се лъжа.
цитирай
9.
анонимен -
В Туийн Пийкс сюжета не беше важен - ...
20.05.2009 19:15
20.05.2009 19:15
В Туийн Пийкс сюжета не беше важен - филми от типа кой кого убил има не на килограм а с тонове
цитирай
10.
анонимен -
Богат беден скоро не са го давали.
20.05.2009 19:16
20.05.2009 19:16
Богат беден скоро не са го давали.
цитирайБавен или бърз в изкуството няма. А "Туйн пикс" е ИЗКУСТВО.
цитирай
12.
анонимен -
Седморката на Блейк беше много д...
20.05.2009 19:18
20.05.2009 19:18
Седморката на Блейк беше много добър TV театър - липсваше само Атанас Атанасов в някоя от главните роли.
цитирай
13.
анонимен -
Дали Бай Ламбо не използва някои ...
20.05.2009 19:21
20.05.2009 19:21
Дали Бай Ламбо не използва някои трикове от Октопод в ролята си на министър пък макар и на културата.
цитирайЗа професор Атанас Атанасов ли става дума. Добро чувство за хумор...
цитирайДа не намесваме политиката и изкуството... Бездънна тема...
цитирай
16.
анонимен -
Вече професор ли е?
20.05.2009 19:25
20.05.2009 19:25
Вече професор ли е?
цитирайКойто си го може, както се казва,, си го може!!!
цитирай
18.
анонимен -
Седморката на Блейк
20.05.2009 19:28
20.05.2009 19:28
Изгледах и 4-те сезон, най-великия научнофантастичен сериал!
цитирай
19.
анонимен -
А Дързост и красота със своите 5662 ...
20.05.2009 19:29
20.05.2009 19:29
А Дързост и красота със своите 5662 серии къде отиде?
цитирай
20.
анонимен -
А спомняте ли си
20.05.2009 19:29
20.05.2009 19:29
"Планетата на маймуните"?
цитирай
21.
анонимен -
а, ха, ха
20.05.2009 19:30
20.05.2009 19:30
Пускам ония ден "Дързост и красота" и що да видя - Лоренцо Ламас! :)
цитирайМакар и нискобюджетен, Седморката на Блейк и за мен е добрият научнофантастичен сериал. Особено първите два сезона...
цитирай
23.
анонимен -
последния анонимен
20.05.2009 19:31
20.05.2009 19:31
Гледай и другите два, в тях Ейвън е капитан! :)
цитирайНека говорим сериозно...
цитирай
25.
анонимен -
последния анонимен
20.05.2009 19:33
20.05.2009 19:33
Еми сериозно да е, зрителите бяха ощетени навремето само с първите два сезон, интересното тепърва започва след тях...
цитирай
26.
анонимен -
Сега се сетих за Нашествениците и ...
20.05.2009 19:33
20.05.2009 19:33
Сега се сетих за Нашествениците и Беглецът, а и Далас - и те са сериозни кандидати.
цитирайКласацията е само за първите СЕДЕМ... Разбира се, че има и други...
цитирай
28.
анонимен -
а култовия
20.05.2009 19:35
20.05.2009 19:35
"Досиетата Х"?
цитирай
29.
анонимен -
Птиците умират сами с Чембърлейн ...
20.05.2009 19:36
20.05.2009 19:36
Птиците умират сами с Чембърлейн също опразваше улиците.
цитирайНапишете своята класация...
цитирай
31.
анонимен -
И Шерлок Холмс, но не руската вер...
20.05.2009 19:39
20.05.2009 19:39
И Шерлок Холмс, но не руската версия, макар че това май не беше сериал, а отделни филми.
цитирай
32.
анонимен -
Класацията е хубава, с изключение ...
20.05.2009 19:40
20.05.2009 19:40
Класацията е хубава, с изключение на 5 и 7 място.
цитирайговорете така за лейтенант Коломбо...
цитирай
34.
анонимен -
На 7 място бих поставил Blue Moon ...
20.05.2009 19:45
20.05.2009 19:45
На 7 място бих поставил Blue Moon Detective Agency с ранния Брус Уилис.
цитирай
35.
анонимен -
ако говорим и за нови сериали
20.05.2009 19:46
20.05.2009 19:46
любимия в момента ми е "Декстър"
цитирай
36.
анонимен -
Марлоу е по-як от Коломбо. 5 място по ...
20.05.2009 19:46
20.05.2009 19:46
Марлоу е по-як от Коломбо.5 място по приляга на Филип Марлоу.
цитирай
37.
анонимен -
Мецито
20.05.2009 19:48
20.05.2009 19:48
а мен най-ме кефи Господин Тау! :) И "Семейство Мезга"
цитирайНякой няма ли да направи собствена класация?
цитирай
39.
анонимен -
Но нищо не може да се сравни с Бенджи, ...
20.05.2009 19:49
20.05.2009 19:49
Но нищо не може да се сравни с Бенджи, Закс и Звездния принц.
цитирайБенджи, Закс и Звездния принц и на мен ми е любим.
цитирай
41.
анонимен -
1. На 1 км. 2. На 2 км. 3. На 3 км. 4. На 4 ...
20.05.2009 19:52
20.05.2009 19:52
1.На 1 км.
2.На 2 км.
3.На 3 км.
4.На 4 км.
5.На 5 км.
6.На 6 км.
7.На всеки километър.
цитирай2.На 2 км.
3.На 3 км.
4.На 4 км.
5.На 5 км.
6.На 6 км.
7.На всеки километър.
42.
анонимен -
Особено на 4 км.
20.05.2009 19:53
20.05.2009 19:53
Особено на 4 км.
цитирай
43.
анонимен -
Другарят Велински къде го опущихте
20.05.2009 19:55
20.05.2009 19:55
Другарят Велински къде го опущихте
цитирай
44.
анонимен -
Верно че филмът не е шведски, а съ...
20.05.2009 20:02
20.05.2009 20:02
Верно че филмът не е шведски, а съветски ,но какво да се прави.
цитирай
45.
анонимен -
А иначе по-сериозно, има немалко ...
20.05.2009 20:04
20.05.2009 20:04
А иначе по-сериозно, има немалко кандидати не за 7у а за поне 20 места.
цитирайКои са тези кандидати. Да ги видим.
цитирай
47.
анонимен -
Всички досега изброени без Дързост ...
20.05.2009 20:12
20.05.2009 20:12
Всички досега изброени без Дързост и красота естествено.
цитирай1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Понимаеш? Не само критики...
цитирай
49.
анонимен -
Не става ясно под излъчвани в Бъл...
20.05.2009 20:18
20.05.2009 20:18
Не става ясно под излъчвани в България се намеква, че става въпрос само за чужди филми ли, защото иначе Капитан Петко Войвода е култов и майсторски направен сериал, така директно ни пренасяше в онази епоха - спомнете си особено за латерната.
цитирай
50.
анонимен -
Аз бих ги изброил без да ги номери...
20.05.2009 20:21
20.05.2009 20:21
Аз бих ги изброил без да ги номерирам, макар че някои са по-силни, а други по-малко.
цитирайСтава дума за всички, излъчвани в България, сериали. Без значение български, американски или други...
цитирай
52.
анонимен -
Защо да ги класирам, все пак изку...
20.05.2009 20:27
20.05.2009 20:27
Защо да ги класирам, все пак изкуство е.
цитирайНе ги класирай, просто ги напиши...
цитирай
54.
анонимен -
Като добавим и някои от сериалите в ...
20.05.2009 20:30
20.05.2009 20:30
Като добавим и някои от сериалите в които участва един Софийски адвокат, който като дете се подвизаваше като Маляка стават 20 сериала и повече даже.
цитирайНо напишите нещо и за тях. В смисъл - защо са най-култови. Защото става дума за най-култовите сериали, излъчвани в България.
цитирайДа се продължава...
цитирай
57.
анонимен -
Като говорим за кино в Кан са похв...
20.05.2009 20:35
20.05.2009 20:35
Като говорим за кино в Кан са похвалили студиото ни в Бояна. Увеличили са се продукциите въпреки кризата.
цитирай
58.
анонимен -
Е това е за майстори, а не за любители ...
20.05.2009 20:37
20.05.2009 20:37
Е това е за майстори, а не за любители като мене, пък е и дълга тема.
цитирайА, значи не било толкова лесно...
цитирай
60.
анонимен -
Че не е лесно, не е.
20.05.2009 20:40
20.05.2009 20:40
Че не е лесно, не е.
цитирайЕ, хайде, ЧАО, засега!!!
цитирай
62.
анонимен -
Чао, че и добър мач се задава.
20.05.2009 20:43
20.05.2009 20:43
Чао, че и добър мач се задава.
цитирайЗаписки по български въстания ?
Мера според мера?
Тях как ще оцените и с кого от посочените тук ще сравните.
Става въпрос за кино, за изкуство и за това, че сме българи. Това, че тематиката е специфична и трудно би се продала в Америка или Турция - не е от никакво значение?
Какво ще кажете?
цитирайМера според мера?
Тях как ще оцените и с кого от посочените тук ще сравните.
Става въпрос за кино, за изкуство и за това, че сме българи. Това, че тематиката е специфична и трудно би се продала в Америка или Турция - не е от никакво значение?
Какво ще кажете?
В художествено отношение "Мера според мера" превъзхожда повечето от сериалите в класацията. Но тази класация е за 7-те най-култови сериали, а не за 7 или 10 сериали с високи естетичиски достойнства.
цитирай"Туйн Пийкс" е вече съвсем друга категория и наистина и не ми мина през ума. Филм: веднъж. Изобщо, каквото съм гледал на Дейвид Линч ми е харесало много.
цитирайНеслучайно е на второ място в класацията.
Под текста има активна връзка.
цитирайПод текста има активна връзка.
Погледни рубриката "Кино класика". Може да ти хареса.
цитирай
68.
allbi -
е аз съм за :)
20.05.2009 23:10
20.05.2009 23:10
http://www.vbox7.com/play:603c18c1
6-то място: “Алф” (“ALF”). В началото на 90-те години на миналия век “Алф” бе най-гледаният комедиен сериал у нас. Забавните и смешни мисли, идеи и постъпки на Извънземната Форма на Живот (Алф (от английски: A.L.F., или Alien Life Form) занимаваха не само децата. Нека споменем и Уили, Кейт, Лин, Брайн и, разбира се, семейство Ачмонек.
цитирай6-то място: “Алф” (“ALF”). В началото на 90-те години на миналия век “Алф” бе най-гледаният комедиен сериал у нас. Забавните и смешни мисли, идеи и постъпки на Извънземната Форма на Живот (Алф (от английски: A.L.F., или Alien Life Form) занимаваха не само децата. Нека споменем и Уили, Кейт, Лин, Брайн и, разбира се, семейство Ачмонек.
В България семейство Ачмонек се превърна в нарицателно име за гражданска доблест...
цитирай
70.
allbi -
а в България
20.05.2009 23:36
20.05.2009 23:36
всичко е възможно :)))
цитирай
71.
анонимен -
Мецо
20.05.2009 23:40
20.05.2009 23:40
Ракел Ачмонек ми е любимата героиня! :)
цитирай
72.
allbi -
Мецо,
21.05.2009 00:01
21.05.2009 00:01
а какво ще кажеш за смеховката на Алф ;)
хА хА хА...
цитирайхА хА хА...
73.
анонимен -
друг анонимен :-Ф
21.05.2009 04:37
21.05.2009 04:37
я да видя помните ли, Синьо лято, много си го обичах...
нашумели бяха и Наследството на Гулденбургови, Шатовалон.
Ааааа да и Арабела и Летящият Чешмир .... ех какви времена бяха...
цитирайнашумели бяха и Наследството на Гулденбургови, Шатовалон.
Ааааа да и Арабела и Летящият Чешмир .... ех какви времена бяха...
За да кажеш,че "Туин Пийкс " е скучен и сюжетът му не е бил важен,означава,най-вероятно,че ,или не си гледал изобщо филма,с изключение на 1-2 серии повърхностно,или, странно защо,той не те е докоснал.НО за мен вече около 15 години този сериал е еталон,най-доброто,което се е случвало да гледам в родния ефир.Най- различният поглед към тълкуваната тема.
Удачно е включен в класацията,и още как!
цитирайУдачно е включен в класацията,и още как!
За мен е загадка понятие ли е, критерий ли е, категория ли е - това словосъчетание: култов филм.
А нима "Мера според мера" не е култов филм за българския зрител?
Или "Записките..."?
Формулирайте - какво означава култов филм.
цитирайА нима "Мера според мера" не е култов филм за българския зрител?
Или "Записките..."?
Формулирайте - какво означава култов филм.
Записките ли? По това и филм ли има? "Мера според мера" нема да я коментирам, това е най-големата обида към Пиринска Македония от анексирането насам.
цитирай
77.
анонимен -
щирлиц
21.05.2009 10:39
21.05.2009 10:39
аз съм за 17 мига от пролетта
щирлиц е култ , за него има повече вицове отколкото за всички герои от другите сериали взети заедно.
от класацията съм за ..джена телепорт ми.. и за дейвид линч ,разбира се.
цитирайщирлиц е култ , за него има повече вицове отколкото за всички герои от другите сериали взети заедно.
от класацията съм за ..джена телепорт ми.. и за дейвид линч ,разбира се.
78.
анонимен -
Много относителна класация. Това ...
21.05.2009 10:42
21.05.2009 10:42
Много относителна класация. Това култови сериали "на всички времена" ли са? Според мен - зависи от поколението. С малки изключения /Коломбо и Женени с деца/, другите - да, макар че Богат-беден не го помня много. Туин Пийкс пък не ми допада. Бих ви припомнила моите фаворити - "Птиците умират сами", "Далас" и тези на анонимен 73 + "Неочаквана ваканция" и " Рицарят на бялата дама"... /Явно сме от едно поколение./ "Капитан Петко" не се забравя също. А като цяло харесвам италиянските филми, стига да не са над 20 серии...
цитирайБи ли ме открехнал за какво става дума?
Македонският Пирин - не Пиринска Македония!
Айде - бегом в Белград!
цитирайМакедонският Пирин - не Пиринска Македония!
Айде - бегом в Белград!
80.
анонимен -
В коментарите под статията са още "Шогун" и "Форсайтови".
21.05.2009 13:38
21.05.2009 13:38
Аз добавям и един, който ми допадна - "Профайлър", но пък той не беше и за широката аудитория, а в сайта изобщо не са ясни критериите им за гледаемост на сериали:)
цитирай
81.
kentoff -
Голяма трагедия се е разеграла тук
21.05.2009 14:10
21.05.2009 14:10
Не са ясни върховете на сапунките - в "Перла" - 5 серия,
бе киномани.
цитирайбе киномани.
Култ (от латински (cultus) - религиозно преклонение. Преносно - преклонение, силно желание, преголямо харесване. "Култов филм" - най-харесван филм; харесван от повечето зрители филм; филм, задаващ и определящ естетическите, моралните, а както става ясно от коменторите по-горе и политическите и социалните критерии на зрителите; най-общо - филм, предпочитан и желан от повечето зрители.
цитирай
83.
анонимен -
ееех, старост-нерадост
21.05.2009 16:52
21.05.2009 16:52
а кончето "Фюри" от класациана на Рамзес III ли е?
цитирай
84.
анонимен -
alexa backlink backlink building service
02.10.2011 22:48
02.10.2011 22:48
buy backlinks free seo <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a> backlinks check
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 835