Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01 12:59 - ЕДНО МОЕ СТАРО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ОТ 2009 Г.
Автор: bosia Категория: Технологии   
Прочетен: 684 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Публикувано на 22.09.2009 / 11:56

Слушайте, синковци! Хващайте се за работа!

 

 

Министър Плевнелиев и премиерът се похвалиха пред медиите, че България ще стане водеща в изграждането на магистрали. Ще се строят по 65 км в продължение на години. И така ще наваксаме липсата на добра инфраструктура. Дотук нищо лошо. Дай Боже да стане.

Но аз имам един въпрос.

В договора е определен крайния срок, но определено ли е на колко смени ще работи фирмата, за да стане магистралата по-бързо? Защото сега е ясно. Работи се на 1 или 2 смени и се почива максимално. Едва на края се ускорява работата, когато сроковете притиснат строителя. И това бързане , естествено, е за сметка на качеството. Направете си труда да минете по старият път Пловдив-Пазарджики и вижте дали има дупки. Пътят е строен 1938 год от немска фирма. Основата е бетон и той не е мръднал оттогава. Подменя се само горния изтриващ се асфалтов слой. За разлика от „новите „ магистрали и улици, които се ремонтират два пъти годишно. Още когато си казваше „Агенция пътища” занесох една нова немска технология „Ренолит”, която прави пътищата изключително здрави и дълготрайни. Тя се състои от баластра, цимент и полимера „Ренолит”, които е природен продукт и е смес от латекс и целулоза. Когато полимеризира, запълва всички каверни в основата и не позволява водата през зимата да навлезе и да се превърне в лед. Отгоре се нанася изтриващия слой и пътят става вечен. Но агенцията и фирмите, към които се обърнах, както и към кметовете на общини не проявиха никакъв интерес. Тогавшният министър на регионалното развитие Валентин Церовски дори не извика експертите да видят технологията. Още тогава бях убеден, че министрите, държавните чиновници, кметовете и фирмите нямат интерес да строят здрави и качествени пътища, защото от това всички по веригата…губят. За тях е важно да има високи цени, чести ремонти и делене на много пари. Убеден съм, че и сега ще бъде същото. Избирателят винаги губи. Печелят политиците и чиновниците. Ако пътищата се строят денонощно безработицата ще се намали, а пътностроителните машини ще имат по-висока ефективност. Явно и фирмите не са заинтересовани да работят като техните колеги в организираните държави.

Американците също имат такава технология. Още по време на войната в Залива те построиха полимерни пътища в пустинята за танковете и тиловите части. Това беше в далечната 1990 г. За 20 години тази технология не можа да стигне до главите на нашите политически бандитчета. Когато предложих на Стефан Софиянски да ми даде една улицчка с дупки да я изкърпя с гаранция от 5 години, той се засегна и ми каза: „Ти да не искаш да ме застрелят зад първото кьоше? Същото се отнася и за битовите и технологични отпадъци. Предлагах американската технология „Роторно-каскадна пещ за изгаряне на ТБО” но получих пълно мълчание. Дори един кмет има наглостта да ми каже, че пари има, но вече са си ги разпределили. Предлагах и нова безотпадна технология за пречистване на отпадни води, която е по-евтина, по-качествена и заема от 10 до 30 пъти по-малко място. Пълно мълчание.

Не знам какви са експертите и съветниците на министри, шефове на агенции и кметове, но ако събера договорите им с фирмите за строителство на пътища ще мога да ги оптимизирам минимум с 50 %. Къде са инспекторатът, МВР, службите, сметната палата, прокуратурата и медиите? Толкова ли няма в тази държава един човек, който да вземе един договор от Австрия и да го сравни с един български, за да види огромната разлика? Толкова ли сме богати, та да се оставяме да ни стрижат по няколко пъти в годината В момента в квартал „Стрелбище” където живея ремонтират колекторите за топла вода. Наблюдавам ги и засичам колко време работят Средно излезе около 20 минути на час. При това обикновено 1-2 работят, а останалите пушат цигари и пият кафе. При това работят на една смяна, спазвайки стриктно почивните дни. В резултат на това вместо една седмица, топла вода няма да имаме цели три. При това познайте с чии пари се прави този ремонт!

Обръщам се към НС, МС и ресорните министри, които разрешават, плащат и наблюдават организацията на работа у нас.

Слушайте, синковци! Хванете се за работа и организирайте работата в посочените ресори. Видов ден не е далеч и тоягата е приготвена.

Идва тежка зима. Да не се окаже по-тежка за вас?

 

Николай Колев – Босия




Гласувай:
5
1



1. nedovolen - Хубаво, ама не го е одобрил Простол. ...
16.01 13:34
Хубаво, ама не го е одобрил Простол. :)

По-миналата година направихме МОДУЛ, срещу АЧС - афр. чума по прасетата. Миналата, с натресената ни ковид "чума", го усъвършенствахме срещу нея. Не позволява развитие и разпространение. И в двата случая писахме до всичките БЕЗОТГОВОРНИ ДЪРЖАВНИ ИНСТИТУЦИИ.
Въпрос с понижена трудност. Познай дали ни отговориха.
:)))
цитирай
2. bosia - отговор
16.01 14:26
Те са ви отговорили, но устно. А вие не сте били наблизо да чуете.
А отговорът е много лесен-става дума за едни майки. Знаеш речника на Тиквата!
цитирай
3. apostapostoloff - Д-р Леонкавало Дупедало за Кашкавало
16.01 15:55
е образованият всичколог на блога, а ти ни НЕобразованият всичколог на Република България.

Кой си ти, та теб ще слушат бе, аланкоолу?!
цитирай
4. bosia - постолчо, постолчо
16.01 16:06
Много те сърби задника и непрекъснато се дупиш в блога ми. Просто не влизай. Само ми кажи колко пари ти дават да тролиш и аз ще ти ги давам на ръка да не осираш пейзажа.
цитирай
5. nedovolen - K4
16.01 17:05
От тях си взема, ама е изобретателен, и от тебе ще взема.
Иначе на к1 позна, имаш шест по петобалната.
:)))
цитирай
6. bosia - до недоволния
16.01 22:08
Нека каже колко взима!
Ако не взима нищо-нека го каже!
Веднага ще намеря кой да го опровергае!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 8918107
Постинги: 3560
Коментари: 9255
Гласове: 6602
Архив
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930