Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2018 17:17 - МОЕ СТАРО СТИХОТВОРЕНИЕ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 618 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

ЗАНАЯТ

Две хищни ръце

ядно потръпват, душат,

свили пръсти под ноктите с мръсно,

около моята шия.

Не мога да викам, шептя.

Въздух не стига.

 

Такава е службата на тези ръце.

Не могат друго да правят.

Например, портрет да рисуват,

жито да сеят, да галят…

Могат само да стискат

моята гуша.

 

Две устни-тънки и тръпни

целуват очите ми лепкаво

и продължително,

и подозрително.

От тях нищо не виждам.

Дори това,

което става със мен.

 

Такава е тяхната служба.

Не могат на флейта да свирят

или сълзи да сушат.

Могат само да заслепяват

на волята погледа.

 

Два влажни езика

от страст треперещи-

по един във всяко ухо

възбудително,

възмутително,

неприлично ме ближат.

Приятно е.

Какво ти приятно!

Влудяващо е!

Но защо наоколо е тъй тихо и пусто?

Къде са птиците?

Нали ужким е пролет?

 

Такава е службата на тези езици.

Да събуждат първичното в мен,

за да изкарам в сляпа ерекция

своя живот.

За да не чуя

песента на славея

и плача на детето си.

 

Една малка капка

Беззвучно

капе по моето теме.

 

Една малка

монотонна,

многотонна капка

събужда в мен дива болка.

Дави съзнанието,

парализира волята

и спъва моята мисъл.

Такава е нейната служба.

Не става за глътка на житния клас

или за бисер

върху детската бузка.

Може само да дави

човека.

 

Тези мръсни нокти

научиха тялото

чрез кожа да диша.

И да крещи

чрез ултразвук-

като делфин.

Не, като прилеп в тъмното.

Тънките, заслепяващи устни

ме заставиха

да виждам с прозрения.

Езиците влажни

разгониха бясно плътта ми.

Изпълних своите каверни

с пулсираща кръв.

Превърнах душата си

в огромна

ушна раковина

Останах жив,

защото

ме убиват непрекъснато,

а аз възкръсвам

след всяка смърт

по-жив

и се превръщам

в светлина.

 

Такава е

службата на поета.

Да свети.

 

25.05.1989 г.

Стара Загора                                                                              Босия

 



Гласувай:
0



1. christo46 - Относно стихотворенията
08.07.2018 22:18
Целият залп от припомняне на старите стихотворения не ве ли прилича на опит за завещание?
Не знам. Струва ли си?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11814616
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930