Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2017 10:52 - АНАЛИЗ НА МОЙ ПРИЯТЕЛ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 2199 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                             Ново правителство, нови надежди ?

 

Националната съдба и перспективи на България се вписват в мястото и статута й в Европейския съюз. Три предстоящи епизоди през юбилейната рождена година на все още Общия пазар биха могли да станат отправна точка за заявка на по-отговорна и национално съобразна външна политика – формирането на новото правителство и окончателното конституиране на 44-то Народно събрание, преговорите по последствията от Брекзит-а и Българското председателство в Евросъюза през 2018 г.

Досега, според непредубедени експерти, от „Божията дар” - кохезионните фондове  – са постъпили 16,5 милиарда лева, а България е допринесла в бюджета на Европейския съюз с 25 млрд. лева. Къде е Киро на кирия ? - биха се запитали поне етническите ни предшественици. Но нима само убийственият отрицателен баланс от 8,5 млрд. лева е цената на нео-„цивилизационния ни избор”(Петър Стоянов) ?

Психолози твърдят, че нерядко браковете по сметка са по-устойчиви от тези по любов. Всъщност преди двадесетина години бе налице съвпадане на интересите на глобалната олигархия, в т.ч. на европейския й клон, и на родната управляваща клика от кандидат-олигарси - присвоители и разностранни агенти на новите чужди влияния. Те бяха омаяни от „перспективите”: еврослужбици с евроведомости за отличили се пред Брюксел, Берлин, Вашингтон и под. евро-глобални подстолици чиновници-патриции + еврофондове (за бизнес плебса) и небезкористно спомоществователство за ликвидиране на индустрията и селското стопанство, и закриване на стотици хиляди работни места, каквито да бъдат потърсени в чужбина – от безправните илоти (главно митингаджии и протестери). И без допитване на референдум, въпреки преобладаващо позитивните настроения за външнополитическа преориентация от съветския евроазиатизъм. Въпреки че надеждите тогава опростенчески се свързваха с НАТО - да ни охранява, вместо Варшавския договор, а ЕС да ни научи на ред, икономика, на капиталистическо производство и обществени отношения.

Премълчавам кастрираното ни образование и бизнес-здравеопазването. Също - за натрапените търговски вериги, смазали кварталните бакалнички и превърнали ни в битпазар за пласмент на най-нискокачествени хранителни ментета и ГМО-помии, на безвкусни плодове и зеленчуци на западноевропейски цени; за строшени автомобилни таратайки 2-ра, 3-та и т.н. употреба. И „отскока” ни от 27/33-то до към 80-то място по социален индекс в света. В условията на глобалната инфо-война, разбира се!

Във връзка с Брекзит-а в чешките медии бе реанимирана и широко обсъждана след 2012 г. изцяло релевантната за България тема: дали Брюксел дотира Чехия, или е обратното? (вж. Svobodnй noviny/08.03.2017 г.; Severočeskб pravda/11.05.2014 г., tadesco.cz paratdnes.cz и мн. др.). Във всички авторски и редакционни коментари се упоменава, че за 2013 г. плюс многогодишната финансова рамка на ЕС за 2014-2020 г., т.е. за 8 години, Чехия може да получи 550 млрд. крони = 20,4 млрд. € субсидии от еврофондовете. Годишно тя внасяла в брюкселския бюджет по 1,5 млрд. €; за 8 г. =  11,8 млрд. €. Същевременно ежегодно „на Запад” се превеждат 9,6 млрд. € дивиденти, от тях се връщат 740 млн. €.  Тези цифри потвърдил бившият премиер Иржи Пароубек, а именно: че годишно на запад се превеждат 8,9 млрд. €. Сиреч, за 8 г. 71,1 млрд. € + „бюджетни-те” 11,8 млрд. € = 82,9 млрд. € !!! Срещу постъпления от ЕС  20,4 млрд. € !!!

Извод на коментаторите: Чехия (доп.ОГ: + България, многоцелево) са изгодни златни мини за Брюксел и за все по-посредствените му чиновници, неизбирани публично от никого, вкл. у нас и Чехия, а държавните дългове продължават да растат!?

 Освен ежегодната бюджетна вноска за ЕС от 1,5 млрд. €, за която информацията е изтекла през 2012 г., а от тогава само „бива верифицирана”, приятелската ни страна има и някои други разходи. Такива, едва ли някой официален орган у нас публикува, поради „политико-идеологическа целесъобразност”. Например, за Чехия: 1) 222,2 млн.€ заплатени за мита, в цените на стоки.  2) 703,5 млн. € за съфинансиране на европейски проекти. 3) 370, 3 млн. €, официално, за чиновници от ЕС, като действителните разходи по тях са вероятно „класифицирана информация”. 4) 1,7 млрд. € за плана на ЕС до 2020 г. 40% от завършилите средно образование в ЧР да имат дипломи за по-високо образование. 5)  370, 3 млн. € за биогорива. 6)1,5 млрд. € за дотиране на соларна и вятърна електроенергия. 7) 148,1 млн. € за укрепване на електрическата мрежа, като електропреносът от чешки АЕЦ до Германия и Австрия се осъществявал безплатно.

Родни политици-верноподаници на новите Big brothers”, обладани от нео-сателитен синдром, ни тласкат в зоната на потенциален плацдарм срещу военизираната ядрена сила Русия. Чехите, които преди до около 85 години бяха производителите на 1/3 от българската бойна авиация, направиха избора за шведския многоцелеви изтребител „Грипен”. Както и професионално високо компетентния ни по темата президент. Дали ще уважи мнението им новата и бъдещата политвърхушка?

Време е за нови външнополитически опорни точки на подменящата се управляваща камарила в София в рамките на сегашните ни приоритетни жалони и спрямо актуалните предизвикателства: 1.Южния ешалон (турския казионен ислямизъм, бегълците-мюсюлмани + близкоизточните огнища на политически и бизнес-военни напрежения, перманентно подклаждани от глобалния протектор, перманентните ни азиатско-европейски кандидат-ментори и туземски нефтени чалмалии), 2. Балканския кризисен синдром  и 3. Черноморско-североизточните за нас руско-щатски «закачки» в Украйна (Крим, Донбас). По т. 3 имаме принципни позиции, базирани на двустранна договорна база и международното право. По т. 2 сме декларативно пасивни по всички посоки. МВнР, СВИ и ДАР би следвало да имат експертиза. Само дано изказаната от проф. Бончо Асенов версия, че ще се пенсионират разузнавачи и контраразузнавачи без да са вербували поне един агент, се окаже невярна!

Към т.1, отношенията с Турция са няколковековна епопея на отстояване на християнските и човешки ценности, на оцеляване на европейската цивилизация. Не е известен случай на възстановяване на империя, но опасността от неоосманизма налага тотално преодоляване на порочния за бъдещето на България политически конформизъм. Споделям опасението на проф.Ст. Станилов, ....че дори « членството в НАТО няма стойност пред изключителното значение на Горната и Долна тракийска низина за турската държава в нейния безусловен стремеж да се завърне на територията на Европа, където сега тя отсъства» («Новият османизъм и българите», 11.04.2016 г.).

Ние сме част от Евросъюза, но за нас той винаги е бил механизъм на различни скорости. Продължаващо сервилно поведение, вместо национално по-отговорна политика, няма да ни повиши скоростта или тутакси - категорията. Теоретизмите на Юнкер илюстрираха, че неолибералите никога не са ни считали за равноправни партньори. Просто през 90-те години на м.в. им е било изгодно да приватизират 90 % от държавната собственост, като над 80 % от приватизираните предприятия и банки да станат на 90 % собственост на „евроатлантически” капитал.

Опитът ни учи да не приемаме чужд диктат под маската на европейско единство и/ли международна солидарност, които изискват безгранична охота да се оставим да бъдем използвани. Нашите естествени европейски партньори и съюзници по интереси са съизмерими съседни страни, вишеградските и балтийски държави. Крайно време е обаче поне бъдещите ни управляващи да осъзнаят и смело да разясняват на бившите 10 колониални сили в ЕС, на САЩ и Япония (в Анкара и Москва е добре известно, но да им се напомня), че България не е обременена с колонизаторска вина. Напротив! И тя няма и не може да бъде съпричастна или солидарна в изкупуването на последствията от вековна завоевателска, човекоунищожителна, роботърговска и грабителска чужда престъпност! Над половин век след деколонизацията Франция има 11 отвъдморски департамента, общини и територии с обща площ над 130 000 kmІ и с население 2 114 000 души (2016 г.).  Пет от тях, Мадейра и Азорските острови (Португалия) и Канарските острови (Испания) опосредствено са територии на Евро- съюза. В т.ч.отвъдморската територия на Френска Гвиана има 700 км. граница с Бразилия, т.е. с ЕС. Обединеното кралство също „протектира” 14 задморски територии.

Франция, до-Брекзитна Великобритания, Белгия, Испания, Португалия бяха най-големите имперски сили в Европа до ХХ век. Като развити държави 5-те, САЩ и други страни спазват задължения пред ООН да отпускат на бившите си колонии и на други територии между 0,5% и 1,5% от БВП. Но под маската на културно, някъде и военно присъствие, бившите им колонии по целесъобразност остават за тях постоянен източник на природни и човешки ресурси. Какъвто източник стана и България, която не трябва да допуснем да бъде санкционирана заради географското си положение като лагер за бегълци, незаконни мигранти и нежелани ислямски „кандидат-европейци”!

            В този контекст си спомням неотдавнашните политико-артистични сентенции на чешкия президент Милош Земан: „1. Изглежда никога няма да схвана защо в детските градини и в училищата децата ходят за сметка на родителите си, докато престъпниците и имигрантите за сметка на държавата...2. Парадокс/ално/ е всички бегълци да твърдят, че са изгубили паспорта си, а нито един от  тях не е изгубил своя Ай фон. 3. Докато живеете на континент, в който може да бъдете санкционирани за риболов без разрешение, но никога за нелегално влизане в страните му без разрешение, имате пълното право да кажете, че той е ръководен от идиоти”.

            И друг път сме констатирали, че в България БЕЖАНЦИ НЯМА, с изключение на няколко души, получили по-дългосрочна закрила по реални хуманитарни причини.

Ако ще приемаме преселници, по-добре е те да са желаещи да живеят у нас бесарабски българи, или граждани от съседни нам страни, респектиращи приоритетността на българската държавност, етническия мир и религиозната толерантност.

В Европейския съюз има различни представи за решаване на проблемите с бегълците по „външната” граница, в т.ч. в България, но ако, или докато,бъде постигнато консесуално и ефективно решение, интересите на националната и на европейската сигурност изискват убеждаване на Брюксел няколко членски вноски на България в бюджета на ЕС да бъдат опростени за укрепване на границите ни. Ако бъдещото българско правителство, както служебното, се стреми към призванието политически елит, а не към битието на поредната управляваща „екс-ОФ-котѐрия”, то трябва още в правителствената декларация да изкаже ясни предпочитания към сигурността на

държавата и населението в дилемата с правата на човека на люде извън европейския правопорядък. Новият парламент и кабинет имат всички правомощия да доведат до успешен завършък плахия, но доблестен опит на служебното правителство за неутрализиране на Постановление на МС № 508/12.08.2016 г. (за разселването на  пущуни и пр. бегълци), да извършат необходимото за недопускане на трайни лагери за мигранти в България, за неглижиране на Регламента от Дъблин в сегашния му вид, както и за експедитивно екстрадиране, експулсиране, репатриране или доброволно завръщане на различните категории нарушители и мигранти в техните страни.

Иска ми се да вярвам, че 44-то Народно събрание, съдебните власти, прокуратурата и бъдещият кабинет, под егидата на президента и със съпричастността на опозицията, ще съумеят да разяснят на обществеността необходимостта от приемане на драконовски мерки срещу каналджиите и спрямо корупционните бизнес практики, особено при нелегалното преминаване и трансфериране през границите ни и защо се налага българските военнослужащи и граничари да действат като във военно време, законово защитени. Заслужава внимание и унгарският опит за привличане на допълнителна доброволна охрана.

Надявам се, че една от първите стъпки на новото правителство ще бъде запечатването на българските граници от юг, запад и изток за всевъзможни нелегални бегълци и нарушители. Междувременно прокуратурата би могла по-чевръсто да стартира проверка по възмутителното протакане на прескъпото изграждане на загражденията по границата с Турция.

Поучени от горчив европейски опит с конкретните извършители на терористични актове и от казуса Сарафово 2012 г., новото правителство чрез МВнР, МВР и специалните служби трябва да извършат необходимото за максимално ограничаване на посещенията в България на европейски граждани, чиито родители са преселници-нехристияни от държави от третия (четвъртия ?!) свят.

МВнР би могло да сондира склонността на Словакия, Чехия, Унгария, Румъния, Испания и други страни-членки за общ подход за решаване на циганския проблем, вкл. иницииране на съвместен способ на ЕС за проучване на готовността на Индия за репатриране на европейски цигани, преселници с далечна давност от нейни земи.

Заслужава внимание и лансирането на идеята за насрочване на референдуми относно мигрантската инвазия в Европа и България.

 

 

София, 1 май 2017 г.

 

д-р Огнян Гърков,

л.д.р. посланик




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. born - Г-н Босия, намирисва ми на носта...
02.05.2017 11:49
Г-н Босия, намирисва ми на носталгия по комунизма май от преди 1989 год. ? Или не сте съгласен с приятеля Ви д-р Гърков ? Ще бъде интересно да коментирате.
цитирай
2. bosia - до бом
02.05.2017 12:42
При мен носталгия няма, но имам принципи; Аз не цензурирам никого. Мога да споря, да критикувам, но не и да цензурирам. Ако искате да четете едно и също, четете вестниците на дебелия Грухчо.
цитирай
3. kpd - Получили 16, 5 милиарда евро, вн...
02.05.2017 13:20
Получили 16,5 милиарда евро, внесли 25 милиарда евро... Не мисля, че толкова опростенчески може да се гледа на нещата. Все пак имаше период след 1989 година, през който не бяхме членове на Евросъюза и не мисля че България беше цъфнала. Не че сега е, но лично смятам, че членството ни в ЕС беше и е от полза и с перспектива, стига да премахнем алчните пипала на октопода, сграбчил държавата, а това очевидно без малки шамарчета отвън (от ЕС) никога няма да стане.
Не съм съгласен с референдуми относно мигрантската инвазия. Това е същото като референдум за развитие на ядреното електроснабдяване у нас. Бай Мангал ще си каже мнението "компетентно и авторитетно"...
Много смешна ми изглежда самата идея циганите да се изнесат към Индия. По-скоро няколко десетки милиона ще дойдат от там в Европа.
Инак уважавам свободомислието на Босия, макар на моменти на мен да ми изглежда малко хашлашко (да ме извини!), но са твърде малко оригиналните постинги в blog, а той винаги е бил оригинален, макар и не винаги да е уцелвал в десетката. Пример: честит ни нов/стар министър на транспорта!
Гласувам положително за поста.
цитирай
4. bosia - до Коефициента за полезно действие/КПД/
02.05.2017 16:35
България фалира още в началото на осемдесетте. Това стана поради фалита на СССР. Нашето производство беше ориентирано над 60% към СССР и след неговия фалит, естествено фалирахме и ние. Нямаше как да променим пазара поради ниското качество на голяма част от нашето производство. Просто бездънният пазар свали качеството на нашите стоки и ни станахме неконкурентноспособни.
цитирай
5. apostapostoloff - Този Гърков е идиот, защото:
02.05.2017 19:08
За 8-те години от членството на България в ЕС държавата е внесла в бюджета на общността 6,2 млрд. лева, а е получила 20,9 млрд. лева. Така, от приемането ни в общността страната е спечелила 14,7 млрд. лева!
цитирай
6. bosia - до горното нещо
02.05.2017 20:37
Любопитен съм откъде горният апостол с малка буква се противопоставя на един бивш посланик, който винаги казва откъде има информацията. Ако съответният апостол с много малка буква има достъп до криминална информация, нека ни каже как да я имаме и ние
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11787330
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930