Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2016 14:44 - ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ Е ТОТАЛНО ПРЕСТЪПНА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 902 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 До Министъра на правосъдието

До ГД „ИН“

До Омбудсмана на Република България

До медии

 

П И Т А Н Е  -  П Р О Т Е С Т

От Ивайло Илиев Зартов, л.св. ЗО Казичене

 

Знаете ли как се използва държавната машина, държавната месомелачка за сплашване, мачкане и натискане на неудобни хора? Знаете ли, че в България дори на ниските етажи процъфтява безнаказаността и милиционерщината?

На 25.11.16г. по обяд бях извикан от следовател, за да давам обяснение относно жалбата на Боян Начов до министъра на правосъдието. Останах адски изненадан, защото за последните 2-3 месеца съм помогнал поне на 70 човека - лишени от свобода в ЗО "Казичене" да напишат жалби, молби, декларации, питания, искания... Хората идват в библиотеката, където работя, разказват казусите си, съветват се с мен, обсъждаме как точно да бъде оформено искането им, написват и придвижват жалбите си. Някои, които не могат да пишат грамотно са ми диктували какво и как искат да бъде написано, като са се подписвали с дата под жалбата. Никога не съм добавял нищо от себе си, нито съм променял техните думи и техния смисъл. Те си носят отговорността за истинността и същността на написаното. 

На 25.11 следователят ми влезе остро още от самото начало. Как сме я били написали /жалбата/, кой я е писал, Боян Начов бил изключително тъп и не можело той да я е написал. Рязко ми замириса на "нареждане". Следователят Николов каза, че имало преписка-проверка и трябва да дам писмено обяснение. Отговорих, че ще извикам адвокат и медии, тъй като ми е ясно какво целят. На началника на ЗО "Казичене" Доровски и на ИСДВР Предов никак не им харесва, че за толкова кратък срок има толкова много подадени жалби срещу тях и се опитват да ме накарат да спра да помагам на хората и те да спрат да се борят за правата си. Обикновено в ЗО "Казичене“ недоволството е предизвикано по четири основни линии: нарушени обещания за работа, за отпуски, за сваляне на режим и за предлагане за УПО. В конкретния случай, в жалбата на Боян ставаше въпрос за работа. Оплакваше се, че не го изкарват да работи, че го лъжат, че му се подиграват и че той не знае какво искат от него, за да му позволят да работи, пари ли искат, какво ли? Боян се чудеше, питаше сам себе си, а аз записвах. Никъде в неговата жалба не се казва, че някой му е искал пари, което още повече ме изненада, защото според следователя ръководството се било обидило точно на тази жалба. Бре! От 70 жалби, точно тази ги е засегнала... Фактът, че от 200 лишени от свобода 1/3 само за 2-3 месеца са се жалвали от Доровски-Предов очевидно не прави впечатление на никого. Нито в министерството на правосъдието, нито в ГДИН..!?? Обаче сега изведнъж са се хванали и са образували преписка-проверка точно за тази единствена жалба. И то не откъде да е, а цял следовател и Бог знае още колко специалисти са се заели с великия случай. Разбрах, че са преценили, че при Боян ще им минат номерата и затова са го избрали. Примерно обещали са му нещо и готово - той ще забрави каквото им трябва и ще си спомни, каквото му кажат. Филмът е елементарен, гнусен но ефективен. Не предполагах обаче, докъде може да стигне дребният чиновник... Оказа се, че Боян Начов се е оплакал на мой колега - Тодор Миленков Ангелов, че отрядният, социалният работник Предов го е заплашвал с 4 години затвор, ако не си оттегли жалбата за неверни данни! Думите на Предов, според разказаното от Боян били: "И мен ще ме накажат, но теб ще те осъдят на 4 г. за набеждаване, ако не си оттеглиш жалбата за неверни данни!". Да, уникална държава, и ако това е вярно - уникална пенитенциарна, правосъдна, милиционерска и прочие системи. По-късно в същия ден пред входа на 1-ви блок, пред 10-тина лишени от свобода Боян притеснено и смутено призна, че Предов го е заплашил с 4 г. затвор заради жалбата. Момчетата го питаха защо следовател е разпитвал Зартов и какво е казал, как може първо да моли за помощ, а след това да прехвърли отговорността за собствената жалба, не стана ясно какво е станало след заплахите и какво са го накарали да направи. Ето така работи системата. Атаката не е срещу Боян, атаката е срещу мен - това е очевадно. Всичко е заради огромното количество жалби срещу Доровски-Предов, само че аз не съм виновен за това, нито са виновни жалбоподателите. Нарушенията на правата на хората са факт. Този, който се осмели да противостои, да защити правдата, трябва да бъде смачкан, унищожен и с неговата смърт да се даде пример на всички останали: Търпете безмълвно. Да не сте посмяли да се борите за правата си. Мълчете и мрете като роби, защото сте роби, а ние - от всички нива сме недосегаеми. Именно заради помощтта, която оказвам на жалбоподатели не ме допуснаха на 24.11.16г. до съд.заседание за УПО. Мотивът на Доровски-Предов е кристално ясен - Зартов пише жалби срещу ръководството на ЗО "Казичене", значи ние няма да го допуснем да бъде освободен предсрочно. Нека това послужи за урок на всички останали. Елементарно гнусно, но ефективно. 

Любопитното в случая е, че докато бях в централния затвор не съм написал нито една жалба срещу администрацията, и знаете ли защо? Защото в СЦЗ социалните работници си вършат съвестно работата и администрацията в лицето на различните началници не са позволявали да се гаврят с никого. Не така стоят нещата в Казичене. Тук има дебиреи, господари, повелители на човешките съдби и пред тях трябва да си със смъкнати гащи и на колене. Специфичните методи на работа тук са крясъци, обиди, лъжи непрекъснато и по всяко време, по повод и без повод. Социалният работник Предов трябва да работи за благото на обществото, превъзпитавайки лошите пандизчиите, престъпниците... и той го прави най-вече с личен пример, лъжата при него е не само издигната в култ, тя е като дишането. Вдишваш-издишваш - ще те изкарам на работа - няма да те изкарам. ще те пусна в отпуск - няма да те пусна. Ще ти сваля режима - няма да ти сваля режима. Ще те предложа за УПО - няма да те предложа. Друг специалитет е да се заплашва: "Ще те зазидам тук в Казичене, ако зависи от мен никога няма да видиш отпуск, сваляне на режим, ще те спра от работа“, ще те това, ще те онова... Заплахите са като лъжите - напоителни и сочни. В последно време Цв.Предов е преминал на по-високо ниво на лъжи и заплахи - "Аз ти пуснах предложение за 5 дни отпуск, ама ония от централния са те резнали на 3 дни. Аз те включих в списъка за режим, но ония от централния те срязаха“. Иначе казано - той е добър и щедър, но неговите началници са зли и лоши. През последните 2-3 месеца бях оставил възможност на пенитенциарната система да се изчисти, да се излекува сама от двете язви. Е, видя се че системата не иска и не може да се лекува. Бях оставил всички жалби само вътре в къщата, без да им се дава гласност. Сега ще изкарам всичко на светло. Четете. Как се заплашват жалбоподатели е нищо в сравнение с другите постижения на Доровски и Предов - падишахът на всички началници и неговия везир.  

Г-жо министър, озаглавих писмото си до Вас „Питане“, макар да не съм получил отговор на нито един изпратен от мен до Вас сигнал. Все още оставам в недоумение от Вашето мълчание и безразличие към случващото се…

 

Ивайло Зартов, 25.11.2016 г.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11742902
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031