Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2016 13:00 - "ПЛАМЕННИЯТ БОРЕЦ СРЕЩУ КОРУПЦИЯТА В ДАИ ЙОНКО ИВАНОВ" И ИСТИНАТА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 2555 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 06.04.2016 13:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ОТ ДВА СТОЛА-НА ЗЕМЯТА
Най-показваният през последите дни "борец" срещу крупцията в ДАИ /ДАЙ/, председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка /СПАМП/ Йонко Иванов реши, че паметта ми е силно ерозирала заради възрастта ми. Това му изигра много лоша шега..
В предеването по БТВ в сутрешния блок на 5 април/вчера/ той заложи на агресията, надприкзването и отказ от документални доказателства. Това беше другата ирония на съдбата, защото "Казаното отлита,, а написаното-остава.
Точно едно негово интервю от началото на 2010 г., в което пее хвалебствия и дитирамби на тогавашния министър на МТИТС Алексндър Цветков показва истинското му лице. Това е същият Александър Цветков, който беше изхвърлен от МС заради продажбата на удостоверения за правоуправление на МПС на кюрди, живеещи в ФРГ. Двама служители от изп. агенция "Автомобилна администрация"-инж Иво Кръстев и инж. Кънчо Димитров започнаха борба с този тежък порок. Стигнаха и до псолството на ФРГ в лицето на референта от посолството Йорг Шенк, като го запознаха със случаи на продажба на шофьорски книжки на немски граждани, прилагайки и необходимите железни докзателства. В резултат на това Цветков беше изхвърлеен от МС и в продължение на 3 години бише разследван от СГП-САП-ВКП и само прокурорския чадър и политическия натиск върху Главния прокурор го "изкъпа" чрез "гнилата ябълка", по думите на френския посланик дьо Кабан, след като го запознах с постановленията на прок. Бецова". Това стана на страницата му в "Туитър"  на 26.02.2015 г.
Прочетете близалките на Йонко Иванов и ще си съставите определено мнение, дали той е "борец" против корупцията или е говорител на ОПГ "Продай книжка и убий невинен гражданин". Същите близалки той каза и за изп. директор на Агенцията от 16.06.2011 до 13.08.2013 г. Валентин Божков, който също беше арестуван и все още е разследван за продажбата на книжки. Като председател на СПАМп, Йонко Иванов беше рупор и дясна ръка на Славка Андреева-един от стожерите на ОПГ в Агенцията.
Арестът на Божков също бе дирижиран отвън, защото в българските държавни институции цари мафиотският принцип "Омерта". 
Същият този Йонко Иванов преди дни се появи в радио "Дарик" заедо с криминално проявеното лице Димитър Ганев-бивш зам. дирекор на Агенцията, изхвърлен заедно с дректора на Агенцията Симеон Арнаудов и колегата си заместник Анастас Тодоров. И тримата бяха изхвърлени, но по неведоми причини ГЕРБ чрез лидера си, криминално проявеният премиер, Бойко Борисов, Симеон Арнаудов е директор на ЦГМ-София, Анастас Тодоров е директор на Софийски имоти, а Димитър Ганев допреди 1.5 год. беше издигнат до изп. директор на Агенцията. По този начин, "спасявайки" престъпниците, той ги слага точно при паричните потоци, за да могат да пълнят партийната каса и собствените си джобове. Не бива да се пропуска, че в тази група активно участва и кметът на София Йорданка Фандъкова /Дани Дантелата/, чиито подпис стои под назначенията на Арнаудов и Тодоров.
Та, ето истинското лице на  "бореца" против корупцията в ДАИ /ДАЙ/Йонко Иванов
Йонко Иванов: На 97 % изпитът за кандидат-водачи е спрян да се купува, поне в теорията 5 Април 2010 | 14:24 | Агенция "Фокус" imageСнимка: Информационна агенция "Фокус" Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка пред Агенция „Фокус”.

Фокус: Как смятате, доколко са от полза новите изисквания за провеждане на изпитите за кандидат-водачи?
Йонко Иванов: Това е еволюция, която искам да се случи от 2005 г. насам. Самият факт, че има толкова недоволни от страна на фирмите, които обучават и на хората, които изпитват, говори, че това е много положително.
От три седмици насам, откакто се въведе анонимният изпит по теория, отпадат тези много на брой протоколи, които бяха до този момент – от 15 заявени за изпит, не се явили 12-13, а останалите не вземат изпита и то с грешки от порядъка на 40-50 точки, което означава, че изпитът масово се е купувал до този момент. Същото е положението при фирмите, които в момента благодарение на находчивостта на министъра на транспорта Александър Цветков имат проверяващ по време на самия практически изпит. Оказва се, че от 9 човека, 9 могат да преминат успешно изпита или че от 9 души, 8 не се явяват и този, който се е явил, отпада. Това означава, че системата е правилна, тя започва да работи и започва едно чистене на фирмите, които до момента са се занимавали само с фиктивно обучение и в по-голямата си част са продавали изпита. Същото важи и в сектора на изпитващите, защото вече 11 човека от тези, които изпитваха, са им спрени правата за изпит, а останалите вече се чудят да си търсят работа. Въпросът, който се задава е – сега какво ще правим с тази заплата от 450 лева.
Десет години те не си зададоха този въпрос. Всичко това показва, че случващото се на този етап е положително.
Фокус: До каква степен изпитът вече не се купува?
Йонко Иванов: Смело мога да кажа, че 97 % изпитът е спрян да се купува поне в теорията. Оставям 3 % нещо, което може да се измисли. И докато се мисли как да се излъже системата, ще влязат камерите, които съвсем ще спрат възможността да се купува изпит. Трябва да насадим в обществото мисълта, че вече това не може да се случва. С въвеждането на допълнителните часове, които трябва да се вземат, след като един кандидат е скъсан на изпита, на хората трябва да стане ясно, че където и да отидат, те просто трябва да се обучават и трябва да изберат тази фирма, която обучава, а не тази, която им взема половината от цената за обучение, дава им половината от часовете. При мен дойдоха трима души, които са започнали обучение в подобна фирма 2007 г. Три години и курсът им излиза вече над 1400 лева.
Фокус: Смятате ли, че ще има притеснение от камерите в изпитвания?
Йонко Иванов: Абсолютно никакво притеснение. Тази камера не се вижда. Освен това тя дава възможността на родителите, които се съмняват в компетенцията на начина на провеждане на обучението от една страна и на начина на провеждане на изпита от друга страна да се убедят сами колко могат децата им.
Инвестициите в процеса на обучение са много важни.
Един автомобил, който е 2005 – 2006-та година е със 70 % по-осигурен към пътнотранспортно произшествие, отколкото автомобилът, който е 1997 г. Става дума за един куп други системи, които обаче за съжаление част от моите колеги не са чували. И ако направим така, че с волята на държавата и самите преподаватели на всеки две години минават такъв тест по Закона за движение по пътищата, нещата ще си дойдат на мястото. Трябва да започнем от нашата си къща.
Фокус: Как тези, които искат да се обучават, да изберат доброто обучение – има ли правила, които да ги предпазят от грешен избор?
Йонко Иванов: Вече от няколко седмици се публикуват резултатите в интернет от изпита по теория след мое дълго искане от години. За съжаление в момента излизат само имената, номера на протокола и датата на изпита.
Нашето искане е на сайта на ИА „Автомобилна администрация” да бъдат изписани и имената на фирмите. Когато вие влезете на сайта и виждате, че фирма Еделвайс е явила на изпит 14 човека, от тях не са дошли 10-11, а е взел 1, тогава за вас – човека, който иска да започне обучение става ясно тази фирма каква е. И когато виждате, че фирма Кокиче от 15 има 15 преминали изпита, съответно нещата са ясни. Смятам, че сме длъжни да имаме прозрачност на процеса, който даваме като обучение и ако хората, които са минали вътрешен изпит, за да бъдат допуснати до реалния изпит пред държавата, са подготвени, няма от какво да се срамуваме нашите имена да ги има в общественото пространство.
В понеделник и вторник се правят изпитите по теория. Влезте и вижте фирмата, която е дала най-добрите показатели. Тогава реално вие ще може да се ориентирате и не да бъде определяща цената като ниска цена за обучение, а процентът за успеваемост от тази фирма. За момента все още администрацията бяга от изписване на името на фирмите. Неслучайно на много места в моловете вече висят лицата на тези, които крадат и които злоупотребяват, мамят гражданите.
Фокус: Може ли да се получи от тези изисквания някакъв ефект на повишаване на цените на тези курсове и как хората могат да се ориентират за това доколко им искат ниска цена, за да ги привлекат и доколко – висока цена, която не отговаря на услугата?
Йонко Иванов: Парадоксът е в това, че срещу моя съюз се води дело, свързано със защитата на конкуренцията - че аз едва ли не в продължение на години съм се опитвал да насаждам някаква висока цена и да правя картел с цените на обучение на шофьори. Никой от тази Комисия за защита на конкуренцията не си зададе въпроса – има ли нелоялна конкуренция, с която се ощетяват хората?. Не бих могъл да кажа каква да бъде цената, но по наши изчисления, ако сложим 70 % от това, което трябва да влезе като обучение и би трябвало да бъде изчислено, цената за обучение отива над 800 лева. Колкото и да сваляме, не може да паднем под един минимум, който е 600-700 лева. Когато отидем на един фрапантен минимум от 350 лева, какво става тогава?
И в момента, в който се установи, че вместо законните 31 часа, те ви дават 13 часа и ви казват срещу тези пари – толкова, сте в такова положение, че започвате да давате пари, да ви късат, докато сумата стане 3 пъти по-висока. Това са проблемите, които трябва да бъдат решени.
Има фирми, за които не е важно дали обучават и те го заявяват на висок глас – че при тях това е печалба, а не обучение.
Фокус: До каква степен може да се свърже обучението с показаното на пътя? От фирмите, които обучават лошо, излизат лоши водачи. До каква степен може да се търси отговорност от обучаващите, когато тези лоши шофьори причиняват катастрофи на пътя?
Йонко Иванов: Това не може да бъде казано еднозначно. Доскоро, допреди месец и половина назад държавата си затваряше очите за всичко, което се случваше. Дали сте лош или добър шофьор, вие си плащате и вземате изпита. Трябва да стискаме зъби още два месеца докато влязат камерите от 1 юли. Тогава тези фирми няма да бълват толкова много кандидат-водачи, напливът при тях ще спре, защото хората нямат да бъдат подготвени. Тогава тези 10-15 човека, които се явяват на изпит и не могат да си купят изпита, ще бъдат скъсани, защото камерата е ням свидетел на всичко, което става.
Ще мине още година време, докато хората разберат, че тези фирми трябва да отпаднат от пазара и ние трябва да се помъчим да съкратим това време.
Вече влизат в сила доста строги санкции и всяка една фирма, която бъде санкционирана два пъти, ще й се вземат правата да прави това обучение. Но за да стане това, трябва да има някой да подаде сигнал, а за да подаде сигнал, трябва да има гражданско общество, което да бъде отговорно към самото себе си и към останалите.
Започнаха проверки на фирмите, които провеждат обучение и по теория, и по практика. Тъй като обучението започва на четна седмица в месеца, от 30 проверени фирми в дадения понеделник имаше обучение само в три фирми. За момента контролът е единственото спасение.
Вече се минава два пъти на проверка в процеса на обучение по теория по нареждане на министър Александър Цветков. Този, който го няма, отпада от курса.
Веселина ЙОРДАНОВА



Гласувай:
5



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11793404
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930