Прочетен: 5780 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 28.08.2015 12:25
ЗА МЕЧТИТЕ И РЕАЛНОСТИТЕ
„Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му!” е казал прекрасният поет, писател и човек Антоан дьо Сент Екзюпери.
Че това е така не подлежи на съмнение!
Вгледайте се около вас и ще разберете с очите, ушите и сърцето си мечтите на всички наоколо. Погледнете скъпите коли, кичозните къщи и вили, арогантните облекла на курвенизираните млади момичета и кандидат-лелки и ще разберете, че в тиквите на българите мечтите им се измерват с пари. А една мечта, която можеш да купиш с пари каква мечта е? Заключителната реплика във филма на Тенгиз Абуладзе от прекрасния му филм „Покаяние” е: ”Че каква е тази улица, ако не води до храм?”
А храмът не е в центъра или периферията на населеното място. Той е вътре в теб. И тежко ти, ако не намериш в себе си път към него. Тогава превръщаш храма в бакалия и започваш да живееш от покупка до покупка.
Българинът вече няма мечти. Няма вяря. Няма и енергия. Затова напуска Родината си и отива наготово в държава, която се е преборила с управниците си и със собствения си егоизъм. Там живее със самочувствието, че е постигнал нещо. А постижението му е, че е превърнал мечтите си в бакалия. Българинът си мисли, че е умен, силен, рационален и чаровен.
Де да беше така!
Българинът е хитър, лъжлив, престорен и ирационален. Всъщност, българинът в тактически план е свръхрационален. Но в стратегически-точно обратното. Това се вижда с просто око по стандарата му на живот и по ценностната му система. Той живее като паразит и накрая се превръща в некролог без текст. Гонитбата за титли, медийна известност, основана на долни инстинкти и психиатрично мотивирани постъпки, парични и материални облаги, чрез които си мисли, че стои над другите или е поне на същото ниво показва голямата пустота в душата и главата му.
Казват, че българинът бил индивидуалист.
Тук не съм съгласен!
Индивидуалистът е нормален човек, който иска да върви по собствен път. Но той не е различен по причини, свързани с пари и суета. Индивидуалистът притежава всички човешки качества като чест, достойнство, солидарност, милосърдие.
А българинът е егоист. Той е един патологичен завистник и подлец. Когато се закрепи във властта или финансите той става абсолютно безкритичен към себе си и свръхкритичен към всички останали. Той обича да купува с пари, влияние и власт, а не да покорява културни, планински и човешки върхове. Той не иска да бъде милосърден и солидарен, полезен и обичан. Българинът има силово мислене и неговото мислене е пълно повторение на думите на Гого Тарабата /Георги Димитров/ който казва една глупост с мисълта, че е казал нещо умно: „Ако не искаш да бъдеш наковалня-бъди чук!”Тук бих сменил думата „чук” с „чек”!
Тази твърде семпличка приказка показва само едно. Че двоичната система е най-проста и българинът чудесно се вмъква в нея. Т. е. „Ако не искаш да бъдеш роб-бъди господар!”. Това е една робска идея и нищо интересно, полезно и нормално няма в нея. Това прави българина роб дефинитивно!
Когато се качвах на Етна в Сицилия, вървях с идеята, че ще покоря нещо величествено. А когато се качих горе, се оказа, че покореният съм аз. Гледката и емоциите бяха такива, че аз се предадох и се оставих да бъда покорен от Етна. Същото чувствам и когато чета Чехов, Яворов или Марк Твен. Същото чувствам и когато помагам на някого в беда. Имам чувството, че той ми е позволил да му помогна, защото аз самия се нуждая от това.
Ще завърша с три мои стари стихотворения. Първото може да бъде прието като песимистично, но не е. То е констативно.
ПОКАЯНИЕ
Ний вдигаме кротко ръка. Единодушно гласуваме.
Избираме своите епископи на доживотен мандат.
И тайно мърморим под нос. И явно гладуваме.
И пълним стомах и душа със нитрат.
Създаваме своите деца и отглеждаме внучета
безмилостно верни на древен някакъв страх.
И плачем, когато техните малки юмручета,
учудващо тежки-като въпроси-превръщат ни в прах.
И пак вдигаме кротко ръка и самотно се кръстим.
Проклинаме лошия шанс и несретния дял.
Едва тогава разбираме. По студените пръсти.
Човек не живее. Тук просто се ражда…умрял.
Февруари 1988 г.
Второто е на пръв поглед оптимистично и дори героично. Но някъде дълбоко в мен един глас ми казва, че там, където има нужда от герои, там няма нормални хора, а саможертвата е твърде съмнителна понякога.
Това мое стихотворение съм написал няколко дни след гладната ми стачка в Бобов дол.
ГЛАДНА СТАЧКА
Тя идва предпоследна.
След нея е смъртта.
Със ацетонов дъх
и дъх
на нещо гнило.
Превръща във енергия
стремежа
на плътта,
за да получи вяра
във онази
страшна сила,
която в миг разкъсва
физичните закони,
телепортира воля
със скоростта на мисъл,
преодолява орбити
и догми,
и канони,
и стига до човека
на живот орисан.
Ний всички
сме във гладна стачка.
Нима наистина
не знаете защо
и как?
Огъват се краката ни
при по-голяма крачка.
Боли
измъченият от глада гръбнак.
Гладът за свобода-
всеобща гладна стачка.
Гладът за красота-
безсрочна гладна стачка.
Гладът за истина-
щафетна гладна стачка.
Гладът за светлина-
безкрайна гладна стачка.
Хе, вие, гладните!
Все още ли
очаквате отгоре,
от тази
окопана шайка
на баира
хамбарите със светлина
да ви отвори и
къшей свобода
да ви сервира?
Днес
истината само
е кръвната ни захар!
Подкрепящата длан-
хемоглобин!
Изчакването-
това са повече урати!
Лъжата и страхът-
билирубин!
Не идва предпоследна
тя.
Това
е мое мнение.
След
общо взето скучния
антракт,
Смъртта е
предпоследното явление.
Безсмъртието
е последен
акт.
27-28.04.1989 г.
Ст. Димитров/Дупница/-Ст. Загора
Третото е това, което съм казал и в есето си за мечтите.
НЕВЕДЕНИЕ
Боли ме,
когато отварям очи
и виждам дървета,
растящи с корен нагоре.
Боли ме,
ох, как ме боли,
да гледам нежни листи
как кърмят ненаситния корен.
Скърцам със зъби,
когато служебните кучета
преследват пантера
с подвита опашка от страх.
Плача от ярост
и приемам това
за изкупление
на родов някакъв грях.
Учуден съм,
че грубата сила надви
мисълта.
Викам неистово
и питам:
-Що за история?
Защо
вместо обещаната свобода
получих
единен граждански номер?
ЕГН-5105047560
Боже мой!
От челна стойка ли гледам
пред мен?
Във свят огледален
ли се намирам?
Или,
може би,
сънувам
кошмарния ден,
Във който ежедневно
и бавно
умирам?!
23 март 1989 г.-Бобов дол
Тагове:
Древните хунобългари в Азия според китай...
Как изглеждат руските хакери?
Що се отнася до кръглата маса, то тя само условно е кръгла. Става дума за един дългосрочен и постоянен неправителствен орган, който да анализира проблемите, да подготви законодателни и организационни промени, като застави НС да ги приеме и МС и Съдебната власт да ги изпълни. Там т. нар. "политици" няма и не не трябва да има. Това го пиша във всичките си постинги.