Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2014 18:29 - МИНИСТЪР ШРЕК пАПАЗОВ И АВИОТРАНСПОРТА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 1142 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

МИНИСТЕРСТВОТО НА ТРАНСПОРТА СИ ЖИВЕЕ ВЕ ОЩЕ В 1957 ГОДИНА

 

Член съм на обществения съвет на МТИТС /Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщения/. Там няма звено, което да работи добре. Ако изобщо работи.

Няма да ви пълня главата с всички простотии и неуредици, които са в министерството. Ще ви разкажа за последния съвет, който се състоя на 1 април т.г.

Темата бе по предложение на член на съвета от страна на НПО. Тя е свързана с изработването на нов закон за въздухоплаването, защото старият е от 1972 г, когато статутът на авиацията беше съвсем различен. Веднага направи впечатление, че чиновниците от министерството се бяха приготвили дискусия да не се състои. Те категорично отказват да признаят, че е необходим нов закон. Защото сега имат множество подзаконови нормативни актове, които се изработват от тях и обслужват предимно тях и някои големи авиопревозвача. Ако се напише нов закон, той ще принуди и тях да го изпълняват, а те определено не желаят това.

Законът е изработен, когато цялата авиация беше държавна и в основата му стои Чикагската конвенция за гражданското въздухоплаване. Вътрешно национални норми няма. А са много необходими. В сегашния закон не са регламентирани въздухоплавателните средства на МВР за опазване на вътрешната сигурност, за борбата с пожари, бедствия и аварии. Няма за спортната авиация, няма за малката авиация, за авиацията на МЗ. Фактически, без законодателство за територията на страната не може да се създаде стройна и ефикасна работа на съответните контролни и регулативни институции.

Министърът явно не разбира проблема, защото е подписал едно писмо-отговор, което е забележително неграмотно и неаргументирано. В същото време от МВР има писмо, в което министерството изцяло се съгласява, че е нужен нов закон, за да даде възможност на оперативно и безпроблемна работа на авиацията. Подобно е отношението на МО и някои неправителствени организации, занимаващи се с авиация и обслужване на летища.

Съветът протече по много интересен ред. Най-напред директорът на ГВА заломоти, че такъв закон не е нужен. След него думата взе някаква кака, която се усъмни в подписа на зам. министъра от МВР подписал писмото-отговор. Тя твърдеше, че се подготвят нови наредби, които да решат проблемите. След това станаха две други каки, които изрецитираха същите тъпи приказки. Тогава въпросът се постави както трябва от неправителствените организации. Внимателно беше обяснено, че държава с подзаконови нормативни актове не се прави. Трябва закон, който да регламентира всеобхватно въздушното движение на всички нива и на всички видове авиация. Това без нов закон не може да стане, поради пълната непригодност на сегашния. Нещо повече. Трябва да се създаде кодекс на въздухоплаването, за да могат подзаконовите нормативни актове да бъдат на основа на текстовете от кодекса, а не да се допълва закон с подзаконови текстове.

Така или иначе е ясно, защо държавният чиновник не иска промяна. ГД ГВА е в такова плесенясало състояние и там си живуркат толкова добре и нагушено, че всяка промяна ще отреже значителна част от управленския им рахат и ще ги накара да бачкат. Ще увеличи отговорностите им и ще ги противопостави на една малка група авиомонополисти като ТИМ, Красимир Велчев и др..

В ГВА е такова блато, че тепърва ще има да се размирисва, а министърът и компанията му ще заприличат на Шрек и помощници и ще си запушваме носовете, когато стане дума за министерството.





Гласувай:
1



1. dyadotorbalan - мхммммммммм
06.04.2014 00:45
Майка плаче,грамофон свири....бащата е неизвестен,а децата ги няма,избягали!! Това ми е коментара....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11736692
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031