Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2013 15:54 - КУЧЕШКА ИСТОРИЯ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 2072 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

 

КАКВО ЛИ МИ Е НАРЕД, ЧЕ И ТАШАЦИТЕ МИ ДА СА ОТПРЕД-КАЗАЛО КУЧЕТО, ГЛЕДАЙКИ СЕ В ОГЛЕДАЛОТО

 

По повод отказа на “Отряд 28” да предостави документация за дейността си по решение на ВАС трябва да дам някои разяснения. Отдавна се занимавам с този въпрос и имам някакъв поглед върху проблема.

Според българското законодателство съществуват три вида въздухоплавателни средства:

Гражданска авиация

Държавна авиация

Обща авиация

Граждастка авиация се контролира и регулира от Главна дирекция  Въздухоплавателна авиация”.

Ето текстовете от закона за гражданско въздухоплаване от 1972 г, създаден на основа на т. нар. “Чикагска конвенция за въздухоплаването”:

 

 

(2) Граждански въздухоплавателни средства са всички въздухоплавателни средства с изключение на държавните.

 

(2) Граждански въздухоплавателни средства са всички въздухоплавателни средства с изключение на държавните.

 

   Чл. 16г. (Нов - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г.) (1) Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" е отговорният орган по сигурността на гражданското въздухоплаване в Република България, който координира дейността между физическите и юридическите лица за постигане на сигурността в гражданското въздухоплаване.

 

 

 (5) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2001 г., доп., бр. 10 от 2007 г.) Лицензът за техническо обслужване и ремонт на авиационна техника се издава на физически или юридически лица, регистрирани по Търговския закон , или лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, при следните условия:

   Чл. 65. (Доп. - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) С договора за превоз на пътници по въздуха превозвачът се задължава да превози със свое или с наето, или предоставено за ползване на лизинг въздухоплавателно средство пътника и багажа му от едно място на друго срещу заплащане на превозна цена.

 

   Чл. 66. (1) Договорът за превоз на пътници се доказва с пътнически билет, а предаването на багажа - с багажна квитанция.

 

Но “Отряд 28” е държавна, а не гражданска авиация и не се управлява от този закон. Държавният “Отряд 28” не е регистриран по търговския заккон и няма право да извършва търговски сделки, следователно и търговски полети. Този превозвач не може да издава билети и квитанции за багаж, което прави такъв превоз незаконен. Няма и право да се самоконтролира и саморегулира, според международното законодателство и практики.

Следователно полетите с футболни, отбори, сватбарски екипи и подпийнали групи абитуриенти са категорично нарушение и трябва да са потърси сметка за тях. Друг е въпроса, че отказът за даване на информация по ЗДОИ, особено когато има решение на ВАС, също трябва да се санкционира от прокуратурата.

Но има още един проблем.

Той е свързан с т. нар. “Обща авиация”. Тя определя правилата за въздухоплаване само на територията на страната. Ние нямаме законодателство за такива случаи и затова не можем да ползваме въздухоплаветелни апарати, произвеждани извън ЕС.

Тук следва една голяма далавера. В нея участници са еврочиновници, МОСВ в лицето на бившия министър Нона Караджова и МВР в лицето на бившия министър Цветан Цветанов.

Става дума за следното.

Под диктата на Комисията в ЕС, на която председател е Кристалина Георгиева България получава по оперативната програма “Околна среда” сумата от 189 млн. Евро. Договаряща страна от България е МОСВ, но бенефициент е МВР в лицето на Пожарна безопасност и защита на населението. Провежда се търг за закупуването на противопожарна техника, оборудване, облекло, консумативи и 1 брой въздухоплавателно средство. Средството е хеликоптер “Кугар” с товароподемност 3 т. вода на стойност 20 млн лева плюс 10 млн. допълнителни разходи. Проблемът на този хеликоптер е, че не може да лети при отрицателни температури и такива над 34 гр. С.

За предварително разпределените комисиони няма да говоря. Нека с това се заеме ОЛАФ.

Но тук идва реда на липсата на законова база за т. нар. “Обща авиация”. Ако имахме такава база можехме да закупим по-адекватна авиотехника за гасене на горски пазари. За същите пари можехме да закупим 2 хеликоптера “КА-32, които носят по 5 тона вода и могат да летят при значително по-голям температурен и климатичен режим. Защото сега не можем да го купим с европари. Ако все пак го направим, трябва да го базираме в друга държава като Македония, Сърбия, Украйна или Турция.

Вече можете да решите къде е кризата.

Тя в тиквите на нашите политици!





Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chavdar01 - АКО ИМА ДНЕВНИЦИ НА ОТРЯД-28 ЗА ПЪТУВАНИЯТА НА БОКО И ЦВИНОКИО.........
01.06.2013 18:19
......ЩЕ СТАНЕ ЯСНО ОТ КОЙ И КОГА СА ИЗНЕСЕНИ ПАРИТЕ ОТ БЪЛГАРИЯ!!!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11739716
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031