КАКВО ЛИ МИ Е НАРЕД, ЧЕ И ТАШАЦИТЕ МИ ДА СА ОТПРЕД-КАЗАЛО КУЧЕТО, ГЛЕДАЙКИ СЕ В ОГЛЕДАЛОТО
По повод отказа на “Отряд 28” да предостави документация за дейността си по решение на ВАС трябва да дам някои разяснения. Отдавна се занимавам с този въпрос и имам някакъв поглед върху проблема.
Според българското законодателство съществуват три вида въздухоплавателни средства:
Гражданска авиация
Държавна авиация
Обща авиация
Граждастка авиация се контролира и регулира от Главна дирекция Въздухоплавателна авиация”.
Ето текстовете от закона за гражданско въздухоплаване от 1972 г, създаден на основа на т. нар. “Чикагска конвенция за въздухоплаването”:
(2) Граждански въздухоплавателни средства са всички въздухоплавателни средства с изключение на държавните.
(2) Граждански въздухоплавателни средства са всички въздухоплавателни средства с изключение на държавните.
Чл. 16г. (Нов - ДВ, бр. 66 от 2008 г., в сила от 25.07.2008 г.) (1) Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" е отговорният орган по сигурността на гражданското въздухоплаване в Република България, който координира дейността между физическите и юридическите лица за постигане на сигурността в гражданското въздухоплаване.
(5) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2001 г., доп., бр. 10 от 2007 г.) Лицензът за техническо обслужване и ремонт на авиационна техника се издава на физически или юридически лица, регистрирани по Търговския закон , или лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, при следните условия:
Чл. 65. (Доп. - ДВ, бр. 52 от 2004 г.) С договора за превоз на пътници по въздуха превозвачът се задължава да превози със свое или с наето, или предоставено за ползване на лизинг въздухоплавателно средство пътника и багажа му от едно място на друго срещу заплащане на превозна цена.
Чл. 66. (1) Договорът за превоз на пътници се доказва с пътнически билет, а предаването на багажа - с багажна квитанция.
Но “Отряд 28” е държавна, а не гражданска авиация и не се управлява от този закон. Държавният “Отряд 28” не е регистриран по търговския заккон и няма право да извършва търговски сделки, следователно и търговски полети. Този превозвач не може да издава билети и квитанции за багаж, което прави такъв превоз незаконен. Няма и право да се самоконтролира и саморегулира, според международното законодателство и практики.
Следователно полетите с футболни, отбори, сватбарски екипи и подпийнали групи абитуриенти са категорично нарушение и трябва да са потърси сметка за тях. Друг е въпроса, че отказът за даване на информация по ЗДОИ, особено когато има решение на ВАС, също трябва да се санкционира от прокуратурата.
Но има още един проблем.
Той е свързан с т. нар. “Обща авиация”. Тя определя правилата за въздухоплаване само на територията на страната. Ние нямаме законодателство за такива случаи и затова не можем да ползваме въздухоплаветелни апарати, произвеждани извън ЕС.
Тук следва една голяма далавера. В нея участници са еврочиновници, МОСВ в лицето на бившия министър Нона Караджова и МВР в лицето на бившия министър Цветан Цветанов.
Става дума за следното.
Под диктата на Комисията в ЕС, на която председател е Кристалина Георгиева България получава по оперативната програма “Околна среда” сумата от 189 млн. Евро. Договаряща страна от България е МОСВ, но бенефициент е МВР в лицето на Пожарна безопасност и защита на населението. Провежда се търг за закупуването на противопожарна техника, оборудване, облекло, консумативи и 1 брой въздухоплавателно средство. Средството е хеликоптер “Кугар” с товароподемност 3 т. вода на стойност 20 млн лева плюс 10 млн. допълнителни разходи. Проблемът на този хеликоптер е, че не може да лети при отрицателни температури и такива над 34 гр. С.
За предварително разпределените комисиони няма да говоря. Нека с това се заеме ОЛАФ.
Но тук идва реда на липсата на законова база за т. нар. “Обща авиация”. Ако имахме такава база можехме да закупим по-адекватна авиотехника за гасене на горски пазари. За същите пари можехме да закупим 2 хеликоптера “КА-32, които носят по 5 тона вода и могат да летят при значително по-голям температурен и климатичен режим. Защото сега не можем да го купим с европари. Ако все пак го направим, трябва да го базираме в друга държава като Македония, Сърбия, Украйна или Турция.
Вече можете да решите къде е кризата.
Тя в тиквите на нашите политици!
Тагове:
Военната полиция скара двама министри
Цветанов започна лечение на пристрастява...
Стара планина, видяна през моя поглед - ...
Рон Пол: Доларът ще се срине, цената на ...