Прочетен: 2704 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 12.04.2013 17:49
Обществените съвети към българските институции станаха факт благодарение на протестите на българските граждани. Това е факт, който не подлежи на оспорване. По тази причина безумните искания на ген. Цветков да има повече гласове трябва да бъдат укорени. Приказките му, че той, като военен, има познания по националната сигурност са много спорни. Националната сигурност не се състои само от армията. Ако беше така, щеше да се казва „армейска сигурност”. Националната сигурност включва много компоненти и повечето от тях нямат пряка връзка с армията. Ако продължава да настоява, ще поискам един експеримент. Нека той да изкара на улицата неговите хора, а аз ще изкарам моите. Тогава ще видим кой разполага с повече поддръжници.
Но нека се върнем на същността.
Да започнем от националната стратегия по национална сигурност. Тя е приета от Народното събрание със срок до 2020 г. Прочетох я внимателно и тогава, когато я приеха и сега. Смея да заявя, че в нея има доста пропуски и неясноти. Затова нека започнем от обсъждането и като основополагаща база за развитието на страната до 2020 г. В нея няма споменато никъде българското семейство и демографския срив. А те са от изключителна важност за сигурността на държавата. Ние трябва да развием тази част от стратегията и да предложим готов текст на новоизбраното Народно събрание, за да гласуват присъединяването на текста към стратегията. Също така трябва да обсъдим създаването на един институт за изучаването на религиите и етносите, за да можем ефикасно да ги интегрираме. Това също е от изключителна важност за националната сигурност. В момента, например, няма нито един офицер в армията от ромски произход. Същото е с полицията и изобщо в администрацията. А те са повече от 800 хил. български граждани. Ако ние не ги интегрираме ще ги доведем до противопоставяне на държавността, от което националната сигурност съвсем не се увеличава.
Второто нещо, което трябва да влезе в програмата на обществения съвет е проверка на бюджетите за последните 10-15 години, за да сме наясно как се харчат парите и как се бори министерството с корупцията. Без да знаем истинското състояние на институцията не е възможно да взимаме правилни решения и да вървим към набелязаната цел.
Друго, което прави впечатление е тоталното предимство на военните организации-на всички родове войски, сержанти, офицери, военноинвалиди и т. н. Това е един капан, в който се цели гражданските организации да останат в малцинство и взимането на решенията изобщо да не зави от тях. В повечето случаи организациите се дублират. Един сержант или офицер на практика може да представлява няколко организации. Напр. капитан от ВВС може да бъде от организацията на авиаторите, резервистите, военноинвалидите и патриотична военна организация. Това дублиране води до изкривяване на целите на обществения комитет. Техните гласове трябва да се сведат до разумен брой организации, за да могат да се взимат качествени и полезни решения. В противен случай ще поискаме всички легитимни решения да се взимат с пълен консенсус.
Като начало настоявам да се запознаем със състоянието на МО в момента. Без правилно ситуиране на институцията в момента нашата работа е безпредметна. Затова нека започнем с това и след приключването на нещата да започнем да търсим решаването на проблемите според важността и навременността им
В електронните вестници вече се появиха ...
Ние протестираме за свобода