Приходи за БДЖ от трансфер на Камиони и контеинери, при средно разстояние на трансфера 500км. За 4000 контейнера, при такса 20% по ниска от разходите които биха направили превозвачите за преминаванве през БГ ---- 3 200 000 .лв/24ч.
Месечно -96 000 000 лв.
Годишно - 1 152 000 000 лв.
Разчетите са направени на база информация за транзитно преминаващите камиони през БГ от директора на АПИ- инж. Лазар Лазаров към 18.09.2012г. , осреднения разход на гориво на един от най- икономичните двигатели на Мерцедес-Бенц модел Actros 1854 BlueTec 5 и осреднените амортизационни норми за товарни камиони. При определяне на евентуалния приход не са заложени разходите на превозвачите за разрешителни, разходите за паркинги по време на почивките и много др.
Екология:
За ЕВРО 4
Дизелов двигател с вътрешно горене,Гранични стойности на вредните вещества, g / kWh
горене на МПС ,
СО HC CH4 NO РМ Димност, m-1
1,5 0,46 - 3,5 0,02 0,5 -
Дневната норма по горните показатели за преминаващите транзитно камиони през БГ. при средна мощност 300 kWh ,са:
СО- 8 100 000 г./24ч.
НС- 9 200 г./24 ч.
NO - 70 000 г./24 ч.
РМ - 400 г./24 ч.
Заетост:
3-4000 нови работни места за БДЖ
- Сериозна заетост на периферните частни фирми обслужващи БДЖ и новите потребности свързани с дейноста на прогнозна стойност 18-20 мил. Лв. месечно
Косвени печалби:
1. Удължаване живота на пътните настилки
2. Намаляване на половина на жертвите от катастрофи. Спасяване на мин. 500 човешки живота.
3. По-добър контрол и рязко намаляване на контрабандата
4. Заетост на вагоностроителните и вагоноремонтни заводи за изработката и ремонта на товарните платформи
5. По-голяма скорост на придвижване и значително разтоварване на ГКПП от проверки, тъй като веднъж натоварен, камионът си движи без спиране до окончателната дестинация