Отговорът никак не е труден.
Спомнете си, че вече има частни ЖП превозвачи. Те защо не фалират?Напротив! Печелят!
Как така става, че фирмите на частника печелят, а на държавата не могат? Нали имат едни и същи вагони и локомотиви? Нали правят превозите по едни и същи трасета?
Втори въпрос:
На ден през България минават средно по 800 транзитни тира. Изгарят нафта и бензин и увреждат с тежестта си шосетата.
Дали някъде са направили нещо за решаването на този въпрос?
Не само са го направили, но и го ползват вече десетилетия. Това е системата „RO-LA”.
Това са едни специални платформи с по-малки колела от обикновените, за да могат камионите да бъдат достатъчно ниско и да минат през тунелите. Товарят се на вагоните на специални рампи, минават проверка, оправят си бумагите и тръгват. Нонстоп! До крайната гара. Там свалят камионите и те в рамките на няколко часа стигат до крайната си дестинация. Така се движат много по-бързо от тировете, защото шофьорите не се нуждаят от почивка. Те са почивали по време на пътуването. Измислили са го хората, но на някой у нас толкова не му харесва, че се прави на абдал и не мълви нито думичка. Преди повече от 20 години заедно с един мой приятел от детинството,Иван Найденов, /Бог да го прости/ занесохме неговата разработка в правителството на Филип Димитров. Отидохме и в Парламента.
И какво?
Едно голямо нищо!
Дали сега БДЖ „Товарни превози” щеше да е във фалит, ако тогава или по-късно бяха направили системата „РО-ЛА” у нас?
Разбира се, че нямаше. Нямаше да фалират и автопревозвачите. И за тях щеше да е удобно.
Но сега държавният чиновник толерира частника за сметка на националния превозвач.
Защо ли?
СЛЕД ГАЛА - ОБЯД ДНЕС, МАЛКО ПОЧИВКА. ПЪ...
Поведението на Путин
и къде спат еколозите като тровят ни въздуха .....
Невежеството и некомпетеността са нашите най- големи врагове и точно с тях трябва да се борим. Но... Средностатистическият българин днес е толкова прост, че не може да разбере колко е прост.
Представете си "Ориент Експрес" за товари.
Сега Турските превозвачи товарят камионите на ферибот и те пътуват по 2-3 дни до Венеция,а шофьорите със самолет.Така и обратно.
Ro-La е по-евтино ако се товари от Истамбул,например,и се разтовари по Германия.