Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 14:02 - Великденските лакърдии на ББ и вярата
Автор: ivoberov Категория: Политика   
Прочетен: 12226 Коментари: 22 Гласове:
13

Последна промяна: 17.04.2012 14:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Разбира се, че Бойко Борисов не може да лъже. Той не е някакъв си недорасляк и няма чувствителтност, представи и въображение на мъж от предучилищна възраст. В него него не могат да се забележат каквито и да било психотични, психопатични, или пък психопатологични особености.  Защото ако беше така,  щеше да излезе, че българският народ си е избрал за водач лъжец, недорасляк, или представител на клиничния психопатизъм, което не може да бъде. А не може да бъде защото „българският народ не е прост” – както много точно и правилно го е казал българският народ. Той, българският народ,  не може да избере подобен човек за свой водач и за министър-председател на своята родина, която люби и за която страда и милее. Още повече че тази негова родина не е някаква си Венецуела, Замбия, Горна Волта, или Уганда където всякакви обкичени с ордени с генерали, заразени с рак от ЦРУ медийни исполини / Уго Чавес/, или дори човекоядци / Амин Дада / стават премиери.  България е европейска страна с хилядолтна история и култура – както много точно и правилно пише в историята на България за пети, шести, седми, осми, девети, десети и единайсти клас и както много точно и правилно разказва началникът на Националния Исторически Музей Божидар Димитров.  Затова нейният министър-председател не лъже. Просто действителността не съумява да се нагоди към приказките му. Не сколасва. Изостава.  Но затова не е виновен българскията министър председател, защото както се знае той никога за нищо не е и не може да бъде виновен. Виновна е действителността. Известно е, че тя отколе си има множество кусури. И за тези кусури са виновни предишните управляващи и най-вече оня, прешният, дето я е сътворил с толкова кусури.. Въобще ако светът изглежда недодялан, то е защото Той /другият българин са главна буква/ изпревари Този българина със същата буква.  Освен това да говориш каквото ти падне точно преди Възкресение е неучтиво към колегата най-малкото.  Затова твърдението на българският министър-председател, че в скандинавските страни хората само наужким са щастливи, а всъщност се скъсват да се самоубиват си е чиста истина.  Само дето някои зломишленици и зложелатели са разбрали думите му неправилно.  Той най-вероятно е искал да каже, че в Швеция Дания и Норвегия има най-много самоубийства измежду всички скандинавски страни.  Това си е съвсем вярно и си личи и от таблицата в сайта на Международната Здравна Организация. http://www.who.int/mental_health/prevention/suicide_rates/en/ Тази показва таблица какъв е процент самоубийства има на всеки 100 000 души в различни страни. В Швеция, например, те  са 18, 7 %, в Норвегия 17, 3 %, в Дания 17, 5 %, а в България само 18,8 %. Което означава че в България има само 0,1% повече самоубийци, отколкото в Швеция. За което са си виновни шведите. 0,1% това са само сто души. Ако само още сто души шведи се бяха самоубили, сметките на премиера щяха да са си хептен точни. То все още не е късно в името на правдата тия сто шведи да спрат да упорстват и да прекратят поддържането на и без това нещастния си живот.  Само като допълнение - най-много самоубийства им в Руската федерация – 53%, Беларус – 48 % и Казахстан-43 %  Което е несравнимо по-малко от българските 18 %. А тези 18% самоубили се явно са го направили от неблагодарност към щастливия живот, който им е осигурил Борисов. И следователно заслужават горчивата си участ. Прави впечатления малкото самоубийства в Гърция – само 6%. Този нисък процент най-вероятно се дължи на обстоятелството, че гърците са прекалено заети с измъкване от кризата, за да се самоубиват. Но като се измъкнат, те несъмнено ще достигнат и надминат България, където всички хора са щастливи с изключение на самоубилит се нещастници. ... Другото великденско твърдение на премиера е, че той не може да осъди /да предаде на прокурор тоест, нали уж има разделение на властите/ министрите от тройната коалиция заради закона за амнистията, щото му пречели законите.  "Вследствие на Закона за амнистията, който важеше, с цялата си наглост го бяха направили да важи до края на 2009 година, сиреч да не важи за нашето правителство" – поясни той.  И това твърдение си е напълно вярно, само дето не може да се разбере кое точно му е вярното.  Защото министри от тройната коалиция вече бяха съдени /и оправдани/. Освен това, ако законите наистина пречеха на Бойко да осъди когото и да било, той би могъл тутакси да заповяда на своите депутати да му гласуват каквито си ще закони. И те щяха да му ги гласуват. Тутакси. Като Цецка Цачева, която много страстно обясняваше колко е добре да се построи Белене, пък след като Борисов й нареди да обяснява другото, започна трастно да обяснява колко е зле за се строи Белене.  Цецка Цачева е председател на Българското Народно Събрание. Не че хората не го знаят, но е добре да се повтаря, за да не се забравя какво точно означава председател на Българското Народно Събрание от ГЕРБ. Някой човек може да не лъже, но да казва неистини. Просто може да не е бил добре осведомен, нещо да се е объркал, да си е мислил, че казва истината, пък то да не е било така. Такъв човек, ако бъде разобличен се извинява, или пък се скрива някъде от срам. Други пък хора -  ловците и рибарите, например, могат да послъгват за разведряване. За такива се казва, че преувеличават. Децата докъм шестата си година разправят всякакви небивалици, защото им се ще действителността да бъде такава, каквато им се ще да бъде на децата докъм шест години. На тези деца им се казва да не говорят глупости, защото действителността не е такава и няма да бъде такава, каквато им се ще и затова трябва да се подготвят за срещата си с истинската действителност. Има хора, които лъжат, защото така им е изгодно. Те не си вярват. Те са мошеници. От такива човек трябва да се пази.  А има и едни съвсем чалнати хора, които лъжат, знаят че лъжат и въпреки всичко си вярват.  За такива хора би трябвало да се погрижат съответните здравни учреждения. А има хора, които хем казват неистини, хем послъгват, хем преувеличават, хем разказват небивалици, защото така им е изгодно, хем си вярват, макар да знаят, че лъжат. Тоест има такъв човек.  А с тях какво да се прави ? Тоест с него ? След срещата си с миньорите от Оловно - Цинковия комбинат в Кърджали българският министър председател заяви :  „Иван Костов и компания са покровителствали собственика на ОЦК-Кърджали и на "Горубсо - Мадан“ Валентин Захариев, те му дадоха всички тези предприятия „ Тъй рече Той.  Само че ОЦК беше продаден на Валентин Захариев не от „Иван Костов” и компания, а от Цветелина Бориславова. Със или без компания.  А за който не знае – компанията на Цветелина Бориславова се казва Бойко Методиев Борисов понастоящем министър-председател на Република България. Когато Цветелина купи ОЦК той беше главен секретар на МВР. А също нейн приятел, другар, любовник, делови ортак и всичко друго, освен съпруг.  Така че как мислите – дали Бойко Борисов е неосведомен. Дали не знае, че комбината е продаден на Валентин Захариев не от Иван Костов, а от Неговата приятелка, любовница, другарка, делова ортачка и всичко друго освен съпруга Цветелина Бориславова ? Разбира се, че знае. Но лъже, защото така му изнася. Защото това му е изгодно. Дотук нищо изненадващо и особено. Изненадващото иде след това. Бойко Борисов си вярва. Вярва си бе. По всичко личи, че си вярва. И най-вече по това, че е убедителен. А въпросът беше : какво да се прави с ония най-особени особняци, които хем лъжат, хем знаят, че лъжат, хем си вярват при това. И отговорът не е да се погрижат за тях труженици от съответните медицински учреждения. Отговорът е, че нищо не може да се направи. Защото има още по-особени особняци, които им вярват въпреки всичко.
Послепис:
 1.Тъкмо бях довършил това писание, когато ББ излъга, че Валентин Захариев не е давал пари на ГЕРБ
2. Цифрите за самоубийствата могат да се тълкуват и в проценти и в бройки. Същината си остава.
   /виж също и
www.ivremena.com/
  Ето снимките на вилата при село Кладница, построена върху средновековна крепост. Те са направени преди години, сега вилата вероятно е напълно готова.
image
image



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Sin
17.04.2012 16:40
Навярно не сте разбрали добре, г-н Беров, как говори Борисов, затова ви се струва, че лъже. Впрочем, както и всички ние. А той говори много бързо, почти като Наполеон, защото мисълта му е толкова бърза. По-бърза от говоренето му. Така че, ако ви се струва, че лъже, изчакайте още един или няколко мига и ще се уверите, че не лъже. Просто, както е при всички гении, мисълта му се движи по синусоида - един път е в + ( лъже / или не лъже, според логиката - положителна или отрицателна ), а после в минус ( не лъже ). Един такъв гений, както забелязахте, има за всички - +, -, и 0(нула), т.е. нищо. Ако вие сте в повече с +, вземете си малко от -, или пък пасувайте, ако сте на 0.
В крайна сметка - Той се уравновесява сам, а всички сме на 0. Това е то диалектиката - не от всички се разбира. Целта е всички да станем 0-ли, или на 0, за да се стабилизираме. Впрочем, не само ние, а и финансите ни са по същия начин адски стабилни. Те клонят към нула, където няма мърдане, както знаете. Няма такива игрички - ти имаш, той имал повече, ние, вие, те - имат. Гръцки глезотии, даже направо византийски ! И какво стана с тях ? Виждате сам - Трайко да ти е името, стой си на нулата и нищо не може да ти се случи ! И Божо Димитров даже може да го потвърди - къде е Византия сега ? А България ? А ?
цитирай
2. анонимен - ???
18.04.2012 14:16
Не разбрах 2 неща, а именно: "...в Швеция Дания и Норвегия има най-много самоубийства измежду всички скандинавски страни." Че то остана само Финландия, а и тя е още повече (29%), така че не схващам.

Другото нещо е: "Само като допълнение - най-много самоубийства им в Руската федерация – 53%, Беларус – 48 % и Казахстан-43 %
Което е несравнимо по-малко от българските 18 %. КАК ПО-МАЛКО?!?
цитирай
3. анонимен - Охлокрация
18.04.2012 15:02
Един от постоянните рефрени в писанията на Иво е простотията на народите въобще и особено и специално на българския народ, както и изборът от страна на този народ на също толкова прости политици. Ако погледнем обаче българската история 1878-1944 и 1990-2012, когато българският народ е имал възможността относително свободно да изявява волята си, не откриваме такава закономерност. Въпреки някои изключения като цяло нивото на българските политици е сравнително високо, вероятно по-високо от средното за страната. При това отчитаме и факта, забелязан от Съмърсет Моъм например, че политиците рядко са най-интелигентните хора. За политиката явно се изискват и други качества освен интелигентност и начетеност. Иначе би трябвало да очакваме, че управниците по света ще бъде основно професори и нобелисти. Само че това очевидно не е така.

Държим сметка и за факта, че либерализацията след 1989 беше фалшива и под контрола на КГБ. Ето защо вината за изборните резултати не може да се прехвърли само и единствено върху избирателите. Можем да кажем, че комунистите намериха ефективен начин на контролират обществото и без брутална открита диктатура. Просто всички ключови властови позиции и всички важни ресурси са в техни ръце и положението на автентичните демократи е много тежко въпреки формално „свободните” избори. При това зад посткомунистите и дериватите им стои Москва с цялата си мощ. Ако това бяха някакви местни, български посткомунисти и „олигарси”, отдавна да сме се разправии с тях. Така че нещата не опират до само до „простотия” и „интелигентност” на избирателите.

Само че постоянните обвинения на Иво срещу народа съдържат и едно противоречие, а именно:

цитирай
4. анонимен - Охлокрация 2
18.04.2012 15:03
Демокрацията в някаква степен наистина е власт на тълпата – охлокрация – или най-малкото има тенденцията да се изражда в охлокрация. Хераклит даже твърди, че в основата на демокрацията е омразата към личността, стремежът всички да бъдат направени равни. ТАКА ЧЕ КОЙТО ИСКА ДЕМОКРАЦИЯ КАТО ИВО БЕРОВ, ТРЯБВА ДА Е ГОТОВ И ДА ПРИЕМЕ ВОТА НА МАСИТЕ, НА ПЛЕБЕИТЕ, НА ПРОСТАЦИТЕ, ДОРИ ДА НЕ МУ ХАРЕСВА. Иначе не би бил демократ, а привърженик на някаква елитарна система - олигархия, аристокрация, тимокрация (власт на заслужилите) или пък плутокрация. Между другото може да се аргументира, че чистата демокрация без най-вече аристократични елементи не е стабилна и затова всички демокрации в течение на времето поради отслабването на аристократичния момент деградират, както се наблюдава днес в старите демокрации.
цитирай
5. анонимен - що е демокрация
18.04.2012 22:19
Правото на глупаците да изберат най-големия глупак да ги управлява. Но все пак имат това право, и само тяхна е вината, че го използват така.
цитирай
6. nerazzurri - ...
19.04.2012 18:51
анонимен написа:
Правото на глупаците да изберат най-големия глупак да ги управлява. Но все пак имат това право, и само тяхна е вината, че го използват така.

Кажете ми алтернатива! Аз не съм го избирал него, дори вече не гласувам, но кого да избираме като и без друго те ще си се изберат сами. Едни и същи се избират 22 години вече.
цитирай
7. анонимен - Алтернативата
19.04.2012 20:25
Е да, наистина в посткомунистическите страни е трудно да се открие алтернатива. Преди 1989 в България също формално имаше „многопартийна” система с БКП и БЗНС и за комунистите, както виждаме, не е никакъв проблем да симулират многопартийност и след 1989. Така БКП запазва властовия си монопол чрез контролираната „многопартийна система”. Само че и КГБ не е всезнаещ и всемогъщ и през 1991-92 и 1997-2001 допусна известни недоглеждания, така че СДС и ОДС успяха до някаква степен да се еманципират и да проведат някои благотворни за страната реформи. Така че не е съвсем вярно, че се избират съвсем едни и същи. Все пак има минимални пробиви и пукнатини в сценария. ЗАТОВА ПРИ ВСИЧКИТЕ Й КУСУРИ ГЛАСУВАЙТЕ ЗА СИНЯТА КОАЛИЦИЯ (СК)! Особено ДСБ е една от малкото партии в Източна Европа, във формирането на която КГБ може и да има някаква роля, но сякаш няма решаващо влияние, което я прави много ценна. Разбира се, тя е малка именно поради това, че е трън в очите на Москва и е подложена на огромен натиск и нападки.
цитирай
8. rustam - Беров,
19.04.2012 21:28
ти не си добре човече. Тези проценти, които си посочил в статистиката сочат брой! забележи брой самоубийства на 100 000 души.
Нали се сещаш кокло безумно е да пишеш, че може да има 53% самоубийства на 100 000. това е глупост. хващаш ли?
цитирай
9. kostadin - От такъв материал такъв министър ...
20.04.2012 10:04
От такъв материал такъв министър председател.Да ,ама не-нали така казваше...Спомнете си с колко от възможните гласоподаватели стана най- честният между нас и ще ви стане ясно на кого се крепи властта.
Това било парламентарна демокрация Но когато тълпите бродеха по улиците ни разправяха приказката за демокрацията на гръцките робовладелци.Оказва се ,че даже този тип робовладелска демокрация отдавна е непостижим мит .По лесно е да си управляваш с парламент от хуманоиди.
Цял народ казва ,че е нещастен и само Бойко му противоречи .Евала на този тапигюзлук-ще кажат турците.До скоро не му вярвах ,че е самотен ,но сега ми го доказа .
цитирай
10. анонимен - Внимателно с цифрите!
20.04.2012 10:09
Г-н Беров,
По-внимателно с цифрите. Показаната от вас честота на самоубийствата в проценти е точно хиляда пъти над действителната, т. е. ако тя е 18%, това означава, че на 100 000 се самоубиват 18 хиляди. Иначе Ви тача като автор и Ви чета с удоволствие.
цитирай
11. sistemite - от sistemite :
20.04.2012 13:26
Г-н Беров, с резолюция : за СПЕШНА корекция на статистиката в публикацията Ви !!
На 100 000 души в България самоубийствата са 18 души (което също мисля, че не е и вярно, а е ~ 10 - 11 души). Това не са проценти , от което следва, че на :
10000 души / 1.8 души
1000 души / 0,18 души
100 души / 0,018 души
За Руската Федерация, както посочвате на 100 души / 0,053 души
Освен това, съмнявам се в достоверността на подобна статистика. Тя не може да бъде доказателствен материал. Ако приемем, че в България на 100 души се самоубиват 0,010 души , то при ~ 6 млн. души броят на самоубийства ще бъде =
600 души.(което - бива, не като грозна трагедия, а като "статистика").
цитирай
12. анонимен - Уточнения за статистиката
20.04.2012 15:22
Препоръчвам на Иво наистина да се вгледа по-внимателно в статистиката. В цитираната от него таблица данните са разбити по мъже и жени. За България например самоубийствата не са 18,8 на 100 000. При мъжете са 18,8, а при жените 6,2. Следователно общата цифра за мъже и жени, която липсва в таблицата, е по-ниска, може би някъде около 12-13 на 100 000 (броят на мъжете и жените в общата популация никога не е 1:1)

Само че това, разбира се, не са проценти (или пък промили), както погрешно пише в статията, т.е. не са отнесени към 100 (или 1000), а към 100 000.

Има различни статистики и според тях водещи по самоубийства в световен мащаб са, общо взето, Южна Корея, Беларус, Литва, Русия, Япония, Унгария и др. с показател между 25 и 35. България с около 13 е далеч назад в таблицата. Близки до българските показатели имат Нова Зеландия, Швеция, Дания и Германия.

Броят на самоубийствата е някакъв индикатор за общото здраве на нацията, но корелациите тук са сложни и изискват специално проучване. Да се правят генерализации за дадена страна само на базата на този параметър е несъстоятелно.

цитирай
13. alexanderkolev - По повод на горния коментар, &qu...
21.04.2012 00:08
По повод на горния коментар, "общата цифра" следователно е 25, а не "може би някъде около 12-13" на 100 000.

Броят на самоубийствата е, естествено, изключително важен показател за състоянието на едно общество. Неслучайно сравнителното изследване на Дюркхайм за самоубийствата е основополагащ труд за съвременната социология.

Като сравняваме статистики за самоубийства е добре да имаме предвид, че не всички самоубийства влизат в статистиката, защото в някои страни и култури (католическите например) роднините провят всичко възможно дадено самоубийство да не бъде класифицирано като такова.
Също, подозирам, че има доста силна и пряка зависимост между нивото на алкхолизъм и броя на самоубийствата.
цитирай
14. sistemite - от sistemite : колега - александерколев - бъркаш, колегата анонимен е прав !
21.04.2012 11:27
Доколко е вярна тази Таблица - отделен въпрос ! Но ,да приемем, че данните са тези : при мъжете - 18,8 , а при жените - 6,2. Не може да събираш двете величини и това да е показател на 100 000 души ! ЗАБРАНЕНО Е ! РезултАНтната величина се извлича, като СРЕДНО-ТЕГЛОВНА такава. Тоест :
числ.МЪЖЕ х 0,000188 + числ.ЖЕНИ х 0,000062 и полученото се разделя на общата численост МЪЖЕ + ЖЕНИ или :
3 010 000 мъже х 0,000188 + 3 170 000 жени х 0,000062 = 565,88 + 196,54 =
762,42 , това разделено на 6 180 000 души ( мъже + жени) е = 0,000123, което умножено по 100 000 е = 0,000123 х 100 000 = 12,3. Значи самоубийствата са ~
12,3 души на 100 000 души ! Тук съм приспаднал (към 2011) г. децата до 15 год. възраст, чиято численост е ~ 1 170 000, които са евентуалната ни "гаранция", че
държавицата ни няма да бъде "затрита" лесно. Иначе - за католиците сигурно си прав, както и за алкохолизма ( защо не и "гадното" тютюнопушене ?) Лично АЗ съм фен на УЗО-то и тютюнеца (марка не споменавам), но това е въпрос на личен избор (вредни пороци - какво да се прави)
цитирай
15. prusev71 - ДСБ и Костов?
21.04.2012 23:06
анонимен написа:
Е да, наистина в посткомунистическите страни е трудно да се открие алтернатива. Преди 1989 в България също формално имаше „многопартийна” система с БКП и БЗНС и за комунистите, както виждаме, не е никакъв проблем да симулират многопартийност и след 1989. Така БКП запазва властовия си монопол чрез контролираната „многопартийна система”. Само че и КГБ не е всезнаещ и всемогъщ и през 1991-92 и 1997-2001 допусна известни недоглеждания, така че СДС и ОДС успяха до някаква степен да се еманципират и да проведат някои благотворни за страната реформи. Така че не е съвсем вярно, че се избират съвсем едни и същи. Все пак има минимални пробиви и пукнатини в сценария. ЗАТОВА ПРИ ВСИЧКИТЕ Й КУСУРИ ГЛАСУВАЙТЕ ЗА СИНЯТА КОАЛИЦИЯ (СК)! Особено ДСБ е една от малкото партии в Източна Европа, във формирането на която КГБ може и да има някаква роля, но сякаш няма решаващо влияние, което я прави много ценна. Разбира се, тя е малка именно поради това, че е трън в очите на Москва и е подложена на огромен натиск и нападки.

Да, наистина, Костов е един от най-интелигентните политици на прехода. Но, има много, много притеснителни моменти в приватизацията, която той направи (БВТБ, Нефтохим, Балкан). Реактивирането на ДС агентите през 1997 - 2001, за да не бъдат оповестени е пример, който демократичната общност никога не ще забрави. И още нещо, и той и Доган считат и показват, че търсенето на допирни точки между "морал" и "политика" не носят полза за обществото.
цитирай
16. abv21 - Безкрайното вменяване на вина у ...
22.04.2012 22:00
Безкрайното вменяване на вина у гражданите, т.е. избирателите не носи никакво развитие. Не знам каква е точно целта на журналисти като Беров, Георги Жеков и Ифандиев, но да се изказват като последна инстанция на гражданската мисъл е много нечистоплътно. Ако в България демокрацията е само фасадна, то идва въпроса по какъв начин се избират политиците? Няма как в България 100 % от партиите да произлизат от партията-майка и после да се "караме" на народа защо е избрал еди кого си?! Ако пък демокрацията и съответно изборите са истински, както в някои западни страни, то тогава защо липсват другите белези на демокрация - силно развит дребен и среден бизнес, многочислена и стабилна средна класа, действаща пазарна икономика без монополи и т.н.? Или може би трябва да приемем, че България е някаква уникална смесица от истинска олигархия и истинска демокрация, така че политиците да идват на власт честно и почтено, а от друга страна в бизнеса, икономиката и финансите правилата се диктуват от олигарси, които обаче нямат връзка с политиците, защото те са избрани честно и почтено както във всяка демокрация!:)))
За самоубийствата-без значение колко е достоверна таблицата (надявам се Беров да бъде по-коректен с цифрите за в бъдеще), за никого не е тайна, че най-много самоубийства има в Централна и Източна Азия както е било винаги, защото в тяхната култура не присъства морална преграда срещу подобен акт, даже напротив - по някакъв начин се поощряват тъкмо самоубийствата. Освен това има и други много силни фактори като стрес, липса на добър лайфстайл (не знам български еквивалент на тази дума), тежък климат и екстремно тежък работен режим на хората. Темата обаче е дълга и по-добре да не започваме дискусии по нея, защото акцентът на Иво Беров е друг.
цитирай
17. анонимен - ДСБ и Костов
23.04.2012 12:32
Разбира се, че в правителството на Костов има много притеснителни елементи. Ако сме максималисти, никое правителство след 1990 не би могло да ни угоди. Но трябва да държим сметка за дирижирания характер на прехода, в който БКП, ДС и КГБ почти не са губели контрол над събитията. Само през 1991-92 и 1997-2001 имаше известно отслабване на влиянието им. Нещо повече – има индикации, че ОДС беше доведен на власт от същите сили, които по-късно доведоха например Симеон Саксккобургготски на власт. Само че в един момент Костов и ОДС, за разлика от НДСВ, отказаха да танцуват по свирката на тези сили и именно затова бяха свалени.

Интересен въпрос във връзка с това е какво точно се пропука в сценария, та България макар и за миг започна да се изплъзва от контрола на Москва. Това би бил важен въпрос за прочуване от политолози и историци, а не безсмислиците, с които често се занимават. Факт е, че в Източна Европа и ОНД се явиха политици, които в един момент започнаха да действат автономно и извън сценария – Качински, Юшченко, Джинджич, Трайковски, Георгиевски, Саакашвили, Костов и т.н. Повечето от тях платиха висока политическа и лична цена за това, някои бяха дори физически отстранени! Най-общото обяснение, разбира се, би било, че и КГБ не е всемогъщ и не може да има 100% контрол винаги и навсякъде.

ДСБ не е сравнително малка и слаба защото политиците й са неспособни и „изхабени” или пък защото българските посткомунисти са особено хитри, умни и силни, а защото се бори директно с Москва, от която българската мафия и комунисти черпят жизнени сили и сокове. Ако зад българските комунисти не стоеше Москва, отдавна да сме ги смачкали като карфици. Или има някой, който сериозно си мисли, че като „политици” Сергей Станишев или Симеон Сакскобургготски или Ахмед Доган и т.н. биха могли да стъпят и на малкия пръст на Костов? Друго е обаче, когато имаш за противник Русия, КГБ и ГРУ.
цитирай
18. анонимен - Морал и политика
23.04.2012 12:40
Колкото до морал и политика – това е голяма и сложна тема. Има мислители, политолози и политици, които наистина разделят тези две области, но и такива, които настояват, че и политиката трябва да има етическа основа и че политиката в крайна сметка е прагматично действие с етическа цел. Интересна е дихотомията на Макс Шелер и най-вече Макс Вебер за „етиката на съвестта”, която набляга на мотивите, и „етиката на отговорността”, която гледа повече последиците от действията. Според Макс Вебер задача на политиците е да намерят баланс между тези два вида етика.
цитирай
19. анонимен - "Да, наистина, Костов е един ...
23.04.2012 13:24
"Да, наистина, Костов е един от най-интелигентните политици на прехода. Но, има много, много притеснителни моменти в приватизацията, която той направи (БВТБ, Нефтохим, Балкан). Реактивирането на ДС агентите през 1997 - 2001, за да не бъдат оповестени е пример, който демократичната общност никога не ще забрави. И още нещо, и той и Доган считат и показват, че търсенето на допирни точки между "морал" и "политика" не носят полза за обществото."
Отговор:Досиетата не се отвориха,защото Конст.съд,в състава на който бяха тези на П.Стоянов обявиха предложението за неконституционно.Всичките приватизирани предприятия бяха фалирали отдавна,а ако не беше направено раздържавяването,нямаше да бъдем нито в НАТО,нито в ЕС.
цитирай
20. анонимен - от sistemite : колега - анонимен 19 :
23.04.2012 15:07
Казвате : "Всички приватизирани предприятия бяха фалирали.......??" Мисля, че е правилно (не знам - Вие ще кажете ?) - бяха фалираНИ, с УМисъл отдавна и то целево, т.е. предУМишлено, за да "покажем", по "балкански" - на гол тумбак - чифте пищови на вниманието на НАТО. А на вниманието на ЕС - си организирахме - "стройната" и "общо-народна", "МАСОВО-ХАРТИЕНА" приватизация, която не мина метър (така между другото) и последвалата я ударна
"КАСОВО-ПОДМАСОВА" приватизация - която пък взе, че мина метър, пред Европа.
И така : метър по метър си докарахме МОНОПОЛ от метри. Карай - и от Нас метър да мине. Какво са там, някакви си 23 години - едно нищо !
цитирай
21. abv21 - Трудно е да намерим еднозначен о...
24.04.2012 00:19
Трудно е да намерим еднозначен отговор кой трябва да вземе изпълнителната власт в бъдеще.Всеки, който харесва Костов е прав, всеки, който недоволства от него-също.Истината е,че обществото ни отдавна е свикнало с двойни стандарти и паралелна държавност.Практиката у нас показва, че се гласува най-вече според личния интерес и финансови зависимости (или облаги). Казано с други думи, в момента корпоративният вот е най-модерният и печеливш, което нямаше да се случи ако наистина в България имаше независима (финансово) средна класа.Знаем много добре, че за последно при Костов имаше регулярно и сериозно покачване на доходите, знаем и че ако той беше продължил да е премиер още 1-2 мандата, средната заплата сега би била около 600-650 € и съответно хората биха живяли по-добре.Със същата сигурност, обаче, трябва да твърдим, че корупцията по всички нива нямаше да намалее, монополите и олигарсите нямаше да са по-слаби, енергийната зависимост от големите сили щеше да продължи, образованието, културата и духовната просвета щяха да са в същото блато, където са в момента.
За приватизацията е факт, че имаше два пътя-да затворят губещите предприятия или да ги продадат. По-интересният въпрос е за печелившите такива;тук Костов няма грешка, защото нито едно силно предприятие не е фалирало след неговата приватизация, но пък идва друг въпрос - защо трябваше въобще такива предприятия да се продават? В Англия държавата държи над 35% от икономиката, в България след Костов-едва 18%, като по-късно Симеон&Co. веднага я намалиха още с подаряването на БТК и Кремиковци. За БГА Балкан мисля, че е налудничаво да се говори въобще. Единствената нормална съдба на една разорена авиокомпания е нейното закриване. Костов направи невъзможното да я реанимира чрез приватизация, но купувачите се оказаха мошеници, което е нормално.Рядко се купуват фалирали компании, който е богат до степен да бъде авиопревозвач, обикновено открива нова или купува действаща при съвсем други условия от онези, които завари ГАД Зееви.
цитирай
22. анонимен - :-)
24.04.2012 07:11
Никой не гласува срещу интереса си, освен когато не го разбира ;-))).

http://www.youtube.com/watch?v=a3kYSotxy8o
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivoberov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7806077
Постинги: 207
Коментари: 8911
Гласове: 15102
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031