Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2011 17:00 - ПИСМО ДО МЕН ОТ ФЕН НА АВИАЦИЯТА
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 6193 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 11.12.2011 17:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ПИСМО ДО МЕН ОТ ФЕН НА АВИАЦИЯТА   Господин Колев, Не мога да коментирам в каква посока е тръгнало МО, но ми се прииска да кажа някои неща преди да завърши вашето разследване по случая с Ан-30 на родните ВВС, още повече след като прочетох статията на „журналиста” Панайот Ангарски във вестник „Стандарт”. Практиката при осигуряване експлоатацията на самолети от типа „Антонов”, собственост на ВВС на БА е най-общо казано следната. Процедурата се оформя като „специална поръчка”, съответното звено в МО, занимаващо се с маркетингови проучвания излиза със становище, че удължаването на общия технически и междуремонтен ресурс на самолета е в правото на разработчика /производителя на самолетите-АНТК „Антонов”, Украйна/. Изпраща се писмо и в отговора АНТК „Антонов” казва дали ще участват сами или ще упълномощят фирма /украинска, българска или друга/, която да сключи договор за изпълнение на услугата. Разработва се индивидуална програма за конкретния самолет, която се изпълнява на място от оторизирани специалисти на АНТК или друга сертифицирана организация. През последните години с това се занимаваха вашите познайници от „Дискавъри-2003”. В случая със самолета Ан-30 нещата стоят малко по-иначе. Предметът на поръчката освен удължаването на общия технически и междуремонтен ресурс на самолета включват ремонт на комплектуващи изделия и доставка на резервни части и имущества. Тъй като АНТК „Антонов” няма отношение към тези ремонти и доставки, МО правилно е решило да приложи открита процедура съгласно ЗОП. Или, по-точно, чиновниците в МО нямаха възможност да приложат старата схема. Предвид предмета на поръчката АНТК „Антонов” не може да се произнесе или да упълномощи друга фирма за изпълнение на цялостната услуга и в този смисъл претенциите на „Дискавъри-2003” ООД за единствен възможен изпълнител, основаващи се на тяхната договореност с АНТК „Антонов” са неоснователни. Предметът на поръчката включва и друга услуга, а не само удължаване на ресурса. Пита се защо „Дискавъри-2003” показва документи за своите отношения с АНТК „Антонов”, но не и с производители, ремонтни организации и фирми-доставчици на резервни части и имущества, които трябва да извършат другите услуги и доставки съгласно предмета на обществена поръчка. Въпросите какви са тези документи на „Дискавъри-2003, кой ги е подписал от страна на АНТК „Антонов” и дали подписалият ги е имал правомощия са друг коментар. /Междувременно получих информация от АНТК „Антонов”, че „Дискавъри-2003 няма договор за изключителни права, а само предварителни разговори. В този план документът, който са показали не е истински. Бележка на Н. Колев-Босия/ В тръжната документация възложителят-министърът на отбраната е посочил като условие представянето само на декларация от участника в процедурата, че дейностите по увеличаване на общия технически и междуремонтен ресурс ще се извърши от производителя или оторизирания от него изпълнител. И това е естествено. При открита процедура този изпълнител няма как да подпише предварителни договори с всички фирми, решили да участват и обърнали се към него за оферта. Като се има предвид кои са украинските участници в процедурата, твърденията на „Дискавъри-2003” и на псевдожурналистите г-н Ангарски от „Стандарт” и г-н Каменарски от БЛИЦ изглеждат още по-абсурдни. Авиационният завод ГА„410” от град Киев осъществява своята ремонтна дейност по самолетите от типа „Антонов” съвместно с АНТК и е немислимо да подаде документи за участие в процедурата без да  е договорил с АНТК удължаването на ресурса. Не е възможно и държавната компания по експорт и импорт на продукция и услуги с военно и специално назначение, подизпълнител на фирмата Евротехноекспорт” ЕООД да няма договореност с АНТК „Антонов”. Как, при това положение, може да се твърди, че „Дискавъри-2003” са единствения възможен изпълнител? Неразбираемо е на какво законно основание фирма „Дискавъри-2003” е оказала натиск върху възложителя за промяна на вече открита процедура. Тук визирам вашия коментар за посещението на представителите на фирмата при началници и длъжностни лица в МО. Но некомпетентността и страха на служителите в МО е всенародно известна и вместо да се затварят врати пред подобна провинциалност и да се сезират съответните държавни органи, се дават указания и се предприемат действия за дискредитация на другите участници и на самата процедура. Такъв е, обаче, човешкият материал и положението у нас. В България, се плаща за некомпетентност и лакейство.. От друга страна, изглежда, вашите съмнения за корупционни практики в МО имат основание. Що се отнася до коментарите за представителите на „Дискавъри-2003” и господата Ангарски и Каменарски за цените и „най-ниската оферта” на  ,то те са манипулативни и некоректни, или са израз на непознаване на нещата в действителност. Съществува вероятност публикациите и писмата на двамата псевдожурналисти да са платени или наредени от някъде. Вие, г-н Колев по-добре се ориентирате в тази област. Като се има предвид колко неясна е тръжната документация относно обема на услугите, ремонтите и доставките, разбираемо е донякъде защо украинските участници са предложили такива цени. Цитираната сума от г-н Ангарски от 2,7 млн.лева на фирма „Евротехноекспорт” ЕООД, респективно на ГК „Укрспецекспорт” може да се приеме за вярна, но не може да се приеме за вярно твърдението му, че се отнася „за извършването на една и съща техническа работа”. Това е една голяма неистина. Тази цена включва освен услугите, ремонтите и доставките по предмета на самата поръчка, така и услуги и ремонт на приложената в тръжната документация спецификация / ремонт на самолета, ремонт на двигателите и винтовете и др./, но които дейности по една или друга причина /вероятно финансова неосигуреност/ не са включени в провежданата процедура. Затова цената, на пръв поглед, изглежда толкова висока.Ако, обаче, тази грешка, допусната от украинските участници може да бъде обяснена с недобро изучаване на тръжната документация, то фаталната грешка на „Дискавъри-2003” има, навярно, и друго обяснение. Разполагайки предварително с информация за спецификацията и обема на дейностите по самолета, господа полковниците от резерва на ВВС, управители на „Дискавъри-2003” не са си направили труда да проверят какво, все пак, е останало от предварително планираното за изпълнение съгласно спецификацията и също включват в офертата си извършването на дейности, които не са предмет на провежданата процедура. Явно, самоувереността им е изиграла лоша шега, но нали се чувстват господари на положението. Сега се опитват с много шум и поръчкови публикации да дискредитират другите участници и самата процедура. Разбира се, това е доста некоректно спрямо, най-вече, украинските участници. Ние, в България, някак сме свикнали с лъжите. Но да приписваш на украинската страна грехове за неоправдано и некоректно ценово предложение най-малкото е недостойно. Има и още нещо съмнително в офертата на „Дискавъри-2003”. Тръжната документация изисква износа и вноса на изделията за ремонт и резервни части и имущества да се извърши от фирми с лиценз за търговия със специална продукция. Самолетът Ан-30 е с военна регистрация. За изпълнението на доставките, обаче, „Дискавъри-2003” имат оферта от представител на българска авиационна компания. Това донякъде обяснява и ниската ценова оферта от 406 хил. лева. Цената на гражданската продукция е в пъти по-ниска от тази с военно предназначение. Изискванията на тръжната документация и закона, обаче, трябва да се спазват от всички участници в процедурата. Другото са нашенски далавери. Сега, както казахте вие, г-н Колев, на ход са чиновниците от МО и ВВС, длъжностни лица от всякакъв ранг. Понеже са некомпетентни и страхливи, а вероятно и корумпирани, най-лесно ще им бъде да прекратят процедурата. Поради липса на финансови средства. Нали е световна криза? Ще получат и похвала от министър Дянков за направените икономии. В МО е по-добре да не правиш нищо. Тогава си за награда и органите на сигурността няма да те следят и разследват. Какво от това, че самолетите на ВВС няма да могат да летят в небето на майка България, а ще са  кацнали на дъното на една пропаст, или по-точно една бездна, пропаст без дъно, от която няма излитане. Коментирам тези неща с вас, защото от писаниците по този въпрос, малко неочаквано за мен, вашата публикация е най-близо до истината. Понеже имате остър и цветист език на изразяване, надявам се да си довършите разследването и да запознаете „гражданското общество” у нас с действителността, а не управлявани журналисти и мними бизнесмени да формират общественото мнение.   Фен на авиацията

Това писмо получих след като написах "Има ли пилот в самолета". Понеже смятам,че е важно за моите читатели го пускам в пълен вид без никакви промени. Има само една добавка, която съм сложил в скоби и съм написал името си. Това стана,понеже имах телефонен разговор с представител на "Антонов", който ме потърси и ми каза, че "Дискавъри-2003" нямат договор за ексклузивен представител на завода.
Босия



Гласувай:
3



1. анонимен - БратО, хайде не с номерата на китайката ....
11.12.2011 17:49
По-добре да го беше пуснал това твое лично "творение" в отделен пост.
И по стила и по "почерка" си личи, че си го писал ти, така че не се отказвай от "бащинство", както Петър се отказа от Христос 3 пъти ... :)
цитирай
2. bosia - до анонимният глупак
11.12.2011 18:50
Бре, бре, бре!
Вечеси имам прикрепен анонимник-провокатор както едно време!
Но едно време бяха повече.
За разлика от теб, глупако, азвинаги се подписвам под писанията си със собственото си име. Така беше и преди преврата. Затовасъмчовек и миприкрепят такива бледи спирохети като теб.На тебнтова нямада ти се случи никога.
цитирай
3. анонимен - БратО,
11.12.2011 19:31
все пак честно си признай авторството на горното и не отговаряй като комунист. Тях като ги питат защо им мирише устата, отговарят че редовно си перат чорапите ... :)
Колкото до "бледите спирохети", от къде знаеш, че причиняват сифилис ? :)
Не се страхувай, не съм провокатор, а просто си ми симпатичен и ме разсмиваш !
цитирай
4. bosia - до бледата спирохета
11.12.2011 22:56
Спирохетите винаги меразсмиват и са толкова еднакви, чедори нямат идентичност.
И друго. Рдвам се, че знаещ, че причиняващ сифилис. Ти си част отмозъка на Ленин.
цитирай
5. анонимен - БратО,
12.12.2011 13:12
Родил съм се много , много късно и не познавам Ленин така добре както теб... :)
Явно добре си го изучавал - може би и пишеш в неговия стил .
Колкото до мозъка, не мога да се сравнявам с твоя. В същност, защо се ядосваш ?
Не ме нагрубявай, защото ще изпуснеш една бройка и съответния брой коментари, които да прибавяш към колекцията.
Нищо лично, но в "броенето" си приличаш много с проф. Вучков ... :)
цитирай
6. анонимен - Аз съм бледа спирохета умирающа ...
16.12.2011 23:33
Аз съм бледа спирохета
умирающа върху лорнета.
Ох! Ох! Ох!
Ти на всичко си готов
в тоз прекрасен ден
да се разделиш със мен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11741137
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031