През 2008 година в едно предаване на Георги Ифандиев казах, че МО върти големи далавери, а от ДАНС си затварят очите и ги прикриват. Споменах имената на двама служители на ДАНС полк Щерю Царев и подп. Атанас Панайотов, като ги нарекох контрабандисти. Ръководството на ДАНС им поставило задачата или да напуснат, или да ме дадат на съд. Те предпочели второто. Междувруменно споменах, че двигателите на хеликоптер " 433 МИ-17 не са били ремонтирани, а само фиктивно са направени фалшиви документи за ремонт.
Вчера при мое разследване нещата добиха окончателен вид.
Оказа се, че падналият хеликоптер, при което загинаха 4-ма военни пилоти е бил с неремонтирани двигатели. Ведомствената комисия, която е правила проверка на катастрофата волно или неволно е заблудила ръководството на МД, прокуратурата, близките на загиналите и обществото. В становището си те твърдят, че левият двигател уж бил ремонтиран на 31 август 2002 г. в "Мотор сич"-Украйна. Десният двигател уж бил ремонтиран на 09.09.2002 г пак там. Редукторът уж бил ремонтиран на 19.10.2002 г. пак там.
От показанията на Йордан Георгиев при проверката на СГП е потвърдил, че двигатели на български хеликоптери в "Мотор сич"-Украйна са били ремонтирани единствено през 2006 г. и двигателите и редуктора на падналия хеликоптер не са бил ремонтирани. Заключението на комисията е, че внезапен порив на вятъра от дясно-отзад са свалили хеликоптера. Освен това той бил пълен с 2 100 литра вода и се движил с малка скорост на малка височина.
Моята проверка установи следното:
Освен, че двигателите са били неремонтирани, което поставя пред огромен риск експлоатацията му и хората, които са бил в него хеликоптерът се е движил със скорост100 км в час, което няма нищо общо с "висене" във въздуха, когато стабилността му е уязвима.
Свидетелят Георги Кръстев Пешовски твърди в показанията си, че преди да падне, хеликоптерът е изсипал водата и те са побегнали, за да не ги намокри. Комисията се изхитрява да не вземе това пред вид. В други показания се твърди, че двигателите са заглъхнали и загубили мощност. Комисията не взима пред вид и това. Машината се е намирала на около 70 м височина, което никак не е малко. Комисията не взима и това предвид.
Всъщност, тази комисия първоначлно се опита да лансира версията, че от гъстия пушек и липсата на кислород двигателите са загубили мощност, но специалисти в медиите категорично отрекоха такава възможност, поради наличието на собствен кислороден ресурс на хеликоптелите МИ-17 и МИ-24. Тогава комисията тихичко се измъкна и тогава лансира идеята за внезапния порив на вятъра. Аз ще направя запитване до завода-производител защо при внезапен порив на вятъра хеликоптерите им падат. Не е необходимо да отговора сега какъв ще бъде отговора.
Никой не би закупил такива хеликоптери, ако те падаха като круши при внезапен полъх.
Двигателите, които уж са ремонтирани в г. Гянджа-Азербайджан изобщо не са напускали пределите на България. От начало до край документите са фалшиви и изготвени от служители на летище Крумово.
При това положение аз написах следното писмо до съдия Ваня Горанова, която разглежда делото.
ДО ПРЕДСЕДАТЕЛЯ
НА 22 НАКАЗАТЕЛНА КОЛЕГИЯ
ПРИ СРС
Уважаема госпожо съдия,
При направеното от мен спешно разследване стигнах до следните резултати.
През 2002 г. В „Мотор сич”-Украйна не са били ремонтирани български двигатели, включително левия и десен двигател на хеликоптер № 433 който на 24 юли 2003 г. падна и се разби при гасене на пожар в околностите на г. Разлог. В него имаше 4 човека, които загинаха. По този повод моля да призовете служителя на МО-търговско дружество „Снабдяване и търговия”Иван Чаков. Ремонтирани са двигатели от България единствено през 2006 г.
През 2001 г. двигатели на хеликоптери от България не са ремонтирани в г. Гянджа-Азербайджан. Единствено през 1999 г. са ремонтирани 8 двигателя, но указаните 3 двигателя и редуктор не фигурират между тях. Това е потвърдил и при прокурорската проверка на СГП през 2010 г. представителят на „Азеравиятех”-г. Гянджа, Азербайджан Йордан Георгиев. Затова моля да бъде призован свидетелят Йордан Георгиев, който да потвърди това.
Трите двигателя и редуктора, за които се твърди, че се ремонтирани в завода „Азеравиатех-г. Гянджа, Азербайджан не са ремонтирани, а документите за ремонт са фалшиви.
Същото се отнася и за двата двигателя на хеликоптер №433, който катастрофира в околностите на г. Разлог.
София
05.05.2011 г.
София
С уважение: Н. Колев-Босия
След тази рязка промяна ще искам следното:
Да се ревизира становището на комисията за катастрофата на хеликоптер №433 на 24 яли 2003 г. край Разлог и четиримата военни, които загинаха да получат справедливост.
Да се потърси съдебна отговорност от виновниците за това.
Да се потърси съдебна отговорност за контрабандата на 8 хеликоптерни двигатели до Г. Гянджа през 1999 г.
Да се потърси съдебна отговорност за фалшифицирането на документи за ремонт на двигатели и редуктори в г. Гянджа-Азербайджан през 2001 ги "Мотор сич"-Украйна през 2002
Да им...
Тагове:
05.05.2011 12:44
прегледа с друг диоптър фактите които излагате!Дано обаче се намерят и смели
разследващи журналисти да продължат ровенето в мръсните сделки с военните имоти....Там някак си всичко затихна!Покрай заблажилите с огромни парчета от
лъскавите парцели ,изглежда хапнаха и доста "независими" журналисти!