Постинг
11.04.2011 12:43 -
ЦЪРКВАТА ТЪРСИ НАВСЯКЪДЕ ДЯВОЛА ОСВЕН В СЕБЕ СИ
Една изложба живопис в Пловдив на Аркадиуш Борис Жабовски отново накара Българската православна църква да каканиже глупости и да дудне анатеми.
Най-напред нарекоха картините на Жабовски „икони” Изглежда нито журналистите, нито БПЦ, нито изкуствоведите са наясно, каква е разликата между икона и живопис, па била нарисувана тя и на дърво.
Изглежда, БПЦ вижда само това, което си иска и чете това, което си избере.
В продължение на 45 години едни навлеци управляваха България както си искат, или по-точно както им наредят от Кремъл. Те плюха на Христос и Богородица, отричаха,че съществува и саркастично осмиваха Бог и вярващите. Но де да беше само това? Бяха избити свещеници, църквите бяха занемарени, а някои дори съборени или превърнати в складове. Тогава БПЦ не рипаше, а кротко поздравяваше малкото останали миряни на 9-ти септември за придобитата на този ден „свобода” от българския народ благодарение на „великата” Червена армия. Патриархът се избираше от ЦК на БКП, а ДС тотално навлезе в Синода и клира.
БПЦ пак си мълчеше като е..н гургул.
Сега, когато ги ритна в дамара художникът Жабовски се сетиха, че са свещеници. Само дето няма кой да им повярва. БПЦ до такава степен се е разкапала, че превърнаха призванието да бъдеш човек на духа, сиреч духовник, в един най-обикновен материализъм и се накичиха с часовници за хиляди левове и джипове по за половин милион.
Ако можех да рисувам щях да нарисувам Господ Иисус Христос видян през очите на пловдивския митрополит Николай.
Сюжетът е следния:
Иисус слиза от лъскав джип за половин милион. Облечен е в костюм „Версаче” обувките му са „Гучи”, а на ръката има „Ролекс” за 30 хилядарки. Слънчевите му очила са „Роберто Кавали” за 2 500 лева, а пурата, която държи в ръка е „Кохиба”. Джипът е спрял до златен кръст, на който Иисус ще се качи, за да направи поредната фотосесия и да снима клип на Галена дибидюс гола с два вибратора пъхнати отпред и отзад. Всичко това става на фона на осем семинаристи, които се съвокупляват, а пред тях един игумен обладава две ученички от езиковата гимназия във „Факултето”. Малко вляво двама свещеници с червени носове опъват „Мавруд” и „Чивас Регал” с агнешко през пости и мазно се оригват. От другата страна психясал клисар се боцка с хероин, а до него дякон смърка пътечка с кокаин Посрещат го митрополит Николай и Евгени Минчев със златна паница с вазелин
От тук нататък всеки художник може сам да си нарисува различни икони според това, което вижда, че се случва в манастирите, семинарията, църквите и на светските партита.
Държа да обясня на тиквите от БПЦ, че така както я карат ще поведат след себе си само педерасти, лезбийки,сноби, полуидиоти, пълни идиоти и Яне Янев.
Тагове:
Днес не е ден Бокова да тъжи за себе си,...
Червените изроди: „Да крепне навеки съюз...
Преди 92 години БКП взривява катедралата...
Червените изроди: „Да крепне навеки съюз...
Преди 92 години БКП взривява катедралата...
ОРИАНА ФАЛАЧИ: ЧУДОВИЩЕТО НА ИСЛЯМСКИЯ Т...
За изборите за Европейски парламент тряб...
Хибридната война на Путин
За изборите за Европейски парламент тряб...
Хибридната война на Путин
Следващ постинг
Предишен постинг
Хула. Богохулството като смъртен грях
Хула, хула против Светия Дух - оскърбление на Св. Дух (ср. Еф. 4:30; Евр. 10:29), чрез дела или думи, както изразени (Лев. 24:11,16; Иов 2:9), така и неизказани (мислено); съзнателно, необратимо противене на Бог, крайна степен на гордост и озлобеност, която възпира човека от покаяние. Всяко оскърбление на човек заслужава наказание (Мат. 5:22). Но "ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят" (Марк 3:28-29; 1Иоан. 5:16; Евр. 10:28). Хулата е противоположност на поклонението и хвалата, които човекът е длъжен да отдава на Бог. Виж също богохулство, Смъртен грях. Смъртни грехове.
Богохулство (гр. blasphemia) (Мат. 9:3; 26:65; Марк 2:7; 7:22; 14:64; Лук. 5:21; Иоан. 10:33,36; 1Тим 1:20; Откр. 13:1,5, Лев. 24:11-16, Иов 2:9) - всички оскърбителни или непочтителни думи, действия или намерения по отношение на Бога и светините, в т.ч. към Св. Троица, Божието име, Божия промисъл, Св. Богородица и светиите, съзнателното отхвърляне на Божието откровение. Обикновено богохулството се свързва със съзнателното кощунство или поругание на светините.
Сред Божия народ само един богохулник е достатъчен, за да оскверни цялата община. Ето защо по Мойсеевия закон хулителя на името Господне наказвали със смърт: извеждали го извън пределите на града и го убивали с камъни (Лев. 24:11,15-16, ср. Изх 20:7; 22:27; 3Цар 21:13, 3Езд 14:24). Бог не оставя неотмъстено оскверняването на Името Му (най-често от езичниците, вж. Пс. 88:51 следв., 4Цар 19:4 следв.; 16:22; Йов 1:18, 2Мак. 8:4; 9:28; 10:34; Дан. 7:8,25; 11:36). Затова Божият народ бил длъжен сам да не предизвиква езичниците към богохулство (Иез. 36:20, Ис. 52:5).
В Мат. 9:2-3 книжниците смятали за богохулство дори опитът за вършене на Божието дело и да се говори от Божие име. Юдеите обвинили Господ Иисус Христос за това, че наричал Себе Си Божи Син (Иоан 8:49-59; 10:31-36) и затова го осъдили на смърт (Марк 14:64 и следв.; Иоан 19:7), безчестили Го и Го обсипвали на Кръста с хули (Марк 15:29 и следв.). Ако те правели това поради непознаване на Богочовека и "понеже не знаят, що правят", то този им грях могло да бъде простен (Мат. 12:32, Лук. 23:34). Но те приписвали знаменията, които Иисус извършвал не на Божия Дух, а на бесовския княз Веелзевула (Мат. 12:24,28 и следв.). Отхвърляйки съзнателно Божието откровение, те извършвали най-тежкия, непростим грях на хулата към Светия Дух (Мат. 12:31, Мк 3:28-30), по думите на Спасителя: "всеки грях и хула ще се прости на човеците; но хулата против Духа няма да се прости на човеците; и ако някой каже дума против Сина Човечески, ще му се прости; но ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят" (Мат. 12:31-32, също Марк 3:28-30).
Именей и Александър, споменати в Първото послание на ап. Павел към Тимотей (1:20), били предадени от апостолите на страшно наказание, а в бъдеще, по Божиите думи "тяхното осъждане отдавна е готово, и тяхната погибел не дреме" (2Пет 2:3, Иуд. 8-15).
цитирайХула, хула против Светия Дух - оскърбление на Св. Дух (ср. Еф. 4:30; Евр. 10:29), чрез дела или думи, както изразени (Лев. 24:11,16; Иов 2:9), така и неизказани (мислено); съзнателно, необратимо противене на Бог, крайна степен на гордост и озлобеност, която възпира човека от покаяние. Всяко оскърбление на човек заслужава наказание (Мат. 5:22). Но "ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят" (Марк 3:28-29; 1Иоан. 5:16; Евр. 10:28). Хулата е противоположност на поклонението и хвалата, които човекът е длъжен да отдава на Бог. Виж също богохулство, Смъртен грях. Смъртни грехове.
Богохулство (гр. blasphemia) (Мат. 9:3; 26:65; Марк 2:7; 7:22; 14:64; Лук. 5:21; Иоан. 10:33,36; 1Тим 1:20; Откр. 13:1,5, Лев. 24:11-16, Иов 2:9) - всички оскърбителни или непочтителни думи, действия или намерения по отношение на Бога и светините, в т.ч. към Св. Троица, Божието име, Божия промисъл, Св. Богородица и светиите, съзнателното отхвърляне на Божието откровение. Обикновено богохулството се свързва със съзнателното кощунство или поругание на светините.
Сред Божия народ само един богохулник е достатъчен, за да оскверни цялата община. Ето защо по Мойсеевия закон хулителя на името Господне наказвали със смърт: извеждали го извън пределите на града и го убивали с камъни (Лев. 24:11,15-16, ср. Изх 20:7; 22:27; 3Цар 21:13, 3Езд 14:24). Бог не оставя неотмъстено оскверняването на Името Му (най-често от езичниците, вж. Пс. 88:51 следв., 4Цар 19:4 следв.; 16:22; Йов 1:18, 2Мак. 8:4; 9:28; 10:34; Дан. 7:8,25; 11:36). Затова Божият народ бил длъжен сам да не предизвиква езичниците към богохулство (Иез. 36:20, Ис. 52:5).
В Мат. 9:2-3 книжниците смятали за богохулство дори опитът за вършене на Божието дело и да се говори от Божие име. Юдеите обвинили Господ Иисус Христос за това, че наричал Себе Си Божи Син (Иоан 8:49-59; 10:31-36) и затова го осъдили на смърт (Марк 14:64 и следв.; Иоан 19:7), безчестили Го и Го обсипвали на Кръста с хули (Марк 15:29 и следв.). Ако те правели това поради непознаване на Богочовека и "понеже не знаят, що правят", то този им грях могло да бъде простен (Мат. 12:32, Лук. 23:34). Но те приписвали знаменията, които Иисус извършвал не на Божия Дух, а на бесовския княз Веелзевула (Мат. 12:24,28 и следв.). Отхвърляйки съзнателно Божието откровение, те извършвали най-тежкия, непростим грях на хулата към Светия Дух (Мат. 12:31, Мк 3:28-30), по думите на Спасителя: "всеки грях и хула ще се прости на човеците; но хулата против Духа няма да се прости на човеците; и ако някой каже дума против Сина Човечески, ще му се прости; но ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят" (Мат. 12:31-32, също Марк 3:28-30).
Именей и Александър, споменати в Първото послание на ап. Павел към Тимотей (1:20), били предадени от апостолите на страшно наказание, а в бъдеще, по Божиите думи "тяхното осъждане отдавна е готово, и тяхната погибел не дреме" (2Пет 2:3, Иуд. 8-15).
Стоенчо, ти, мама, сламката виждаш в чуждото око, а гредата в своето не виждаш. Ние с теб, мамин, говорим на различни езици. Аз ти казвам къде е греха, а те издаваш нечленоразделни и неразбираеми звуци.
цитирайТълкувание на Блажени Теофилакт на Евангелието от Лука
“8. И казвам ви: всеки, който Мене признае пред човеците, и Син Човеческий ще признае него пред Божиите Ангели;
9. а който се отрече от Мене пред човеците, той ще бъде отречен пред Божиите Ангели.
10. И всекиму, който каже дума против Сина Човечески, ще бъде простено; а на оногова, който каже хула против Духа Светаго, няма да се прости.
11. А кога ви заведат в синагогите и при началствата и властите, не се грижете, как или що да отговорите, или що да кажете;
12. защото Дух Светий ще ви научи в същия час, какво трябва да кажете. "
(Лук. 12:8-12)
И всекиму, който каже дума против Сина Човечески, ще бъде простено. Това значи: който каже хула против Мене, на вид обикновения човешки син, ядящ, пиещ и обуващ с митари и блудници, ще бъде простен, дори да не се покае. Неверието на такъв няма да му се вмени за грях. Видял ли е нещо, което да предразполага към вяра? И обратно, какво от това, което е видял, не е достойно за хула? Той вижда човек, който общува с блудници и казва хула против него, ето защо това няма да му се вмени за грях. Защото, естествено е да си помисли: какъв Син Божий е тоя, който общува с блудници? Затова може да хули и да нарича измамник онзи, който постъпва така, а междувременно се представя за Син Божий.
А на оногова, който каже хула против Духа Светаго, няма да се прости. Тези думи означават следното. Онзи, който вижда божествени личби и велики и необикновени дела, но не вярва, приписва действията на Светия Дух на Веелзевул и изригвайки хула против Светия Дух, казва, че те се извършват с лукавия, а не с Божия Дух, няма да бъде извинен и простен, ако не се разкае. На онзи, който изрича хула против Сина Човечески, това не се вменява за грях и се прощава и без покаяние, а на този, който вижда делата на Божия Дух и ги хули, няма да бъде простено без покаяние, но ще му се вмени за най-голям грях.
А кога ви заведат в синагогите и при началствата и властите, не се грижете, как или що да отговорите, или що да кажете; Нашата слабост е двояка: ние бягаме от изповядването на вярата или от страх пред наказанията, или поради своята простотата и неспособност да дадем отговор за вярата си. Страха от наказание Господ е изцелил с думите: не бойте се от тия, които убиват тялото. Сега Той изцелява страха, породен от простотата. Понеже не мнозина мъдри по плът са повярвали (1Кор. 1:26), а повече прости, Той казва: не се бой, ако си необразован и прост човек, и не се грижи как или какво да отговаряш на разпит пред властника или в друг случай - ти ще имаш различен начин на изказ. Дух Светий ще ви научи в същия час, какво трябва да кажете. Затова каква нужда има да се грижиш, ако в същия час бъдеш научен от Светия Дух? И така, от една и от друга страна ни укрепва за подвига на изповеданието, като страха от телесната немощ, така и страха от простотата и незнанието.
защото Дух Светий ще ви научи в същия час, какво трябва да кажете. Сега предлага награда за изповядването на вярата. Понеже е казал: не бойте се от тия, които убиват тялото, и е добавил, че и космите ни са преброени, за да не каже някой: "Дай ми и някаква награда, защото какво печеля от това, че си преброил и космите ми?", Той отговаря (на такъв): ти искаш и награда? Слушай. Който изповяда (вярата) в Мене, него и Аз ще призная пред Бога. Казва: който изповяда "в Мене", тоест с Моето съдействие и сила, и Аз ще изповядам "в него", тоест с неговото съдействие. И както ние предварително се нуждаем от Бога, понеже без Него не можем да вършим нищо (Иоан. 15:5), така и Бог се нуждае от нас. Защото, ако не намери в нас достойни дела, Той не ни приема, иначе би бил лицеприятен. И така, ние изповядваме в "Него", тоест с Негово съдействие, а Той "в нас", тоест с наше съдействие. Защото, ако не Му дадем повод, Той няма да свидетелства за нас. А който се отрича, не се отрича с Божията сила; ето защо Той не е добавил "с Мене", а е казал: който се отрече от Мене. Тъй като всеки светец пребивава в Христа, а Христос в него, може би затова е казал така: който (Ме) изповядва "в Мене", тоест пребивавайки в Мене, ще го изповядам и Аз, пребивавайки в него."
Стоенчо, мама!
Ти си като Мирча Кришан и неговата "Краставичка". Мислех, че имаш греда в окото, но като се вгледах видях, че нямаша очи изобщо. А и уши нямаш, да ги издърпа човек. Да отидеш при някой фелдшер да ти тури очи и уши втора употреба, па белким заприличаш барем външно на човек. Най-много да си някой чернодрешко, дето като си няма пишка да си играе с нея се ровичка из нета като глуха жаба в тръстика.
Ако пуснеш за трети път простотиите си ще те обява за ЙОРС!
йорс-малка наковалня за клепане на коса за косене.
2. Дванайсет пърти признат за идиот на републиката, а тринайсетият път-лауреат
цитирайТи си като Мирча Кришан и неговата "Краставичка". Мислех, че имаш греда в окото, но като се вгледах видях, че нямаша очи изобщо. А и уши нямаш, да ги издърпа човек. Да отидеш при някой фелдшер да ти тури очи и уши втора употреба, па белким заприличаш барем външно на човек. Най-много да си някой чернодрешко, дето като си няма пишка да си играе с нея се ровичка из нета като глуха жаба в тръстика.
Ако пуснеш за трети път простотиите си ще те обява за ЙОРС!
йорс-малка наковалня за клепане на коса за косене.
2. Дванайсет пърти признат за идиот на републиката, а тринайсетият път-лауреат
НЯМАМ ЧЕСТТА ДА ПОЗНАВАМ ТОЗИ ЦИТАТНИК: stoian11 - Тълкувание на Блажени Теофилакт ... , А И ОПАЗИЛ МЕ БОГ.
Стоян ли си? Ебан ли си? Проблема си е твой. Само ще те попитам: Правиш ли разлика между богохулство и анатема на дяволи в расо? Или си от бившите редици с меки и одърпани цици от ЦК на БКП? Или от бабаитите на бившето шесто? Ресто...
Добре, че не бяхме в Китай по онова време, че виж си цитирал в блога цитатите на Мао. Чао!
цитирайСтоян ли си? Ебан ли си? Проблема си е твой. Само ще те попитам: Правиш ли разлика между богохулство и анатема на дяволи в расо? Или си от бившите редици с меки и одърпани цици от ЦК на БКП? Или от бабаитите на бившето шесто? Ресто...
Добре, че не бяхме в Китай по онова време, че виж си цитирал в блога цитатите на Мао. Чао!
Св. Писание относно богохулството
"Затова казвам ви: всеки грях и хула ще се прости на човеците; но хулата против Духа няма да се прости на човеците; и ако някой каже дума против Сина Човечески, ще му се прости; но ако някой каже против Духа Светаго, няма да му се прости ни на този, ни на онзи свят." (Мат. 12:31-32).
"Истина ви казвам: на човеческите синове ще се простят всички грехове и хули, с каквито биха хулили; но който похули Духа Светаго, за него прошка не ще има вовеки, а виновен ще е за вечно осъждане. Това каза Той, понеже говореха: в Него има нечист дух." (Марк 3:28-30).
“[И казвам ви:] всекиму, който каже дума против Сина Човечески, ще бъде простено; а на оногова, който каже хула против Духа Светаго, няма да се прости." (Лук. 12:10)
"Не оскърбявайте Светия Дух Божий, с Когото сте запечатани за в деня на избавлението." (Еф. 4:30).
"Ако оня, който се е отрекъл от Моисеевия закон при двама или трима свидетели, безмилостно се наказва със смърт, колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи пък оня, който е потъпкал Сина Божий и счел за нечиста кръвта на завета, чрез която е осветен, и е похулил Духа на благодатта?" (Евр. 10:28-29).
"Ако някой види брата си да съгрешава с грях не за смърт, нека се моли, и Бог ще даде живот нему, - сиреч, на оногова, който съгрешава не за смърт. Има грях за смърт: не за него, казвам, да се моли. Всяка неправда е грях, но има грях не за смърт." (1Иоан. 5:16-17)
"Синът на израилтянката хулеше името (Господне) и злословеше... който хули името Господне, трябва да умре, с камъни да го убие цялото общество: бил пришълец, или туземец, ако почне да хули името (Господне), да бъде умъртвен." (Лев. 24:11,16)
stoian11, дете невинно , да беше цитирал цялата библия . Там щеше да намериш нещо и за такива като теб . Боже събери си вересийте !
цитирайтрябваше да се отворят през септември 2010 г., но премиерът умишлено ги задържа.
цитирай