Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2013 13:39 - "Аз питам..." Стефан Цанев
Автор: jabalka Категория: Поезия   
Прочетен: 5852 Коментари: 19 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


Аз питам:
когато, сеете страх, за да жънете преданост-
това не е ли фашизъм?

Аз питам:
когато, превръщате истината в продажна метреса-
това не е ли фашизъм?

Аз питам:
когато, от думичката "свобода"
се чува само: да- да- да!-
това не е ли фашизъм?

Аз питам:
когато, върху свойте лъжи, слагате маската
на всеобща мечта-
това не е ли фашизъм?

Аз питам, не само онези, които го вършат,
но и онези, които мълчат!
Аз питам...

1972 г.

Това е чернова, фотокопие напечатано, като междинна страница, в стихосбирката: "Спасете нашите души!" със стихове на поета Стефан Цанев, издадена от "BULART"
гр.София

Сега искам да споделя своето лично мнение, за тази чернова, която беше вградена като подлистник на страница от три на брой, биговани за прегледност сектора- за, да влязат във съответният формат на книгата, по- удобно е някък си... така мисля, доста артистично оформление и по атрактивен начин поднесено.

Защо публикувам тази чернова, която притежавам под формата на книга- сега, в този ден, защото съм прочитала, писала, цитирала стиховете на Стефан Цанев
в мигове в които съм имала неоходимост от подкрепа или някакъв импулс, търсила съм си нещо при автор на стихове и в други негови публикации или стихове или книги... търсенето е строго индивидуален процес!
Но днес, слушайки по радио хоризонт например, не съм точно сигурна, това не е важно. Парламентарен контрол е рубрика по радио, което слушат някои хора, други не. И това не е толкова важно за мен!
Но, по- важното е, че аз в този миг осъзнах, това което винаги съм считала за отношение на почтеност сред хората и човеците:
В политиката, не търсим почтеност.
Политиката е за политиците, те биват всякъкви.
В новините се отразяват статистически данни, или лични драми или радости, или... въпрос на политика и правила в съответната медия, вестник, радио.
Аз потърсих химна на Народна Република България - защото това беше важно да споделя със вас, Блог. бг е форум в който всекиот нас споделя неща важни за него с други човешки същества... но вижте на какъв линк попаднах:


- http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0_%D1%80%D0%B5%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-

С най- добри пожелания от мен , към вас!





Гласувай:
25



1. theeconomist - Па аз питам : Когато са ти дали преди 89 та година апартамент от140 кв.м. в Лозенец, на
12.07.2013 14:55
бул."Трайчо Костов", /днес Св. Наум/ в блок на ЦК на БКП, стоен от затворници и живееш до личният пилот на Тодар Живков и до днес - това не е ли комунизъм?
цитирай
2. jabalka - theeconomist - Па аз питам : Когато са ти дали преди 89 та година апартамент от140 кв.м. в Лозенец, на
12.07.2013 15:45
Ето, че сам си отговори! :)
Вие отговаряте на себе си ! :(
цитирай
3. stela50 - Докато мислим по този начин, визирам първия коментар,
12.07.2013 16:40
няма да се променят нещата от днешния ден ...
Съжалявам много, но единение и промяна не може
да се постигне така ... просто не може...
Аз питам ... ще можем ли някога да се измъкнем
от негативните мисли и чувства, от злобата и завистта,
от това да навлизаме в личното пространство на другите,
ще се промени ли всичко това ...
А колко е нужно днес да сме единни и да търсим заедно
правилния път ... с уважение и разбиране...
Как да говорим за за отношение на почтеност сред хората
и човеците , мила Ябълчице ...
Поздрав !
цитирай
4. karaiany - Комунистите са много чувствително ...
12.07.2013 17:21
Комунистите са много чувствително племе. :)
Цанев е велик , каквото и да плещят разни червени икономисти :(
Комунизмът е просто червен фашизъм. Така се говори по темата , без заобикалки .
Поздрави за този пост , Ябълчице ! Имам най - дълбоко уважение към Цанев и не се влияя от злаостни подмятания на този , или онзи .
"Аз питам:
когато, от думичката свобода
се чува само: да- да- да!-
това не е ли фашизъм? "
Това ми звучи като маршова песен на плoщад " 9 Септември " ! Цанев е голяма работа ! :)
цитирай
5. karaiany - Ето тази песен е добро продължение ...
12.07.2013 17:24
Ето тази песен е добро продължение на чудесния стих на Цанев: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bAJJQq3EgjY
цитирай
6. jabalka - Добър ден Стела! Благодаря ти че споделяш и подкрепяш моите разсъждения...
12.07.2013 17:41

stela50 - Докато мислим по този начин, визирам първия коментар,
stela50 написа:
няма да се променят нещата от днешния ден ...
Съжалявам много, но единение и промяна не може
да се постигне така ... просто не може...
Аз питам ... ще можем ли някога да се измъкнем
от негативните мисли и чувства, от злобата и завистта,
от това да навлизаме в личното пространство на другите,
ще се промени ли всичко това ...
А колко е нужно днес да сме единни и да търсим заедно
правилния път ... с уважение и разбиране...
Как да говорим за за отношение на почтеност сред хората
и човеците , мила Ябълчице ...
Поздрав !


На отговоролият си сам нещо само ще пожелаем успех, и ... :)
На теб благодаря, защото казваш своята позиция, тук в моята страница,
и намираш за отговор на доста много- образен въпрос, какъвто е и основният въпрос в това стихотворение на Стефан Цанев:
"...Аз питам:
когато, превръщате истината в продажна метреса-
това не е ли фашизъм?..."
За мен това е един доста приближил се до моят в случай, че аз бих, го задала на тези които се наричат народни избраници и толкова се "грижат", за гласоподавателите, а толкова недовиждат във всякакъв политически или не смисъл , хората в България викат, свирят пият кафе и пишат... мълчат защото са засрамени и бездумни, всички хора различно изразяват протеста си, аз толкова надъхана и вдъхновена от това стихотворение, исках да намеря "Химна на Народна Република България"- ха смешка, накриво, защото в днешно време тъсех еквивалент, на отглас нещо вградено във сърцата на всички Българи... Националният ни Химн: "Мила Родино"., но написвайки моята представа за родина, аз написах думата Народна, защото в моментът, и сега Народът на една държава в моята представа трябва да си спомни мелодията , и това колко много се вълнува докато я тананика или свири и какво е за всеки Родина!
Благодаря Ви на всички спирам защото ставам гневна и не желая да ви обременявам , с гняв , кога искам да чувам Химн, на Народната ни Родина!
цитирай
7. sestra - Много уместно е подсещането за химна.
12.07.2013 19:17
Поне на мен така ми изглежда и разбирам какво не ти достига. Браво за напомнянето, (`) :)
цитирай
8. jabalka - Да ! Съгласна подкрепям мнението ти! Споделих, го когато, имах убедеността да направя това!
12.07.2013 19:17
karaiany - Ето тази песен е добро продължение ..
Ето тази песен е добро продължение на чудесния стих на Цанев: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bAJJQq3EgjY

Благодаря ти за подкрепата и споделеното!
А химна на един народ е национален химн, и когато хората не го пеят значи не го чувстват, като нещо с което биха вървели, събаряли заграждения, доста сложен въпрос си отправих , при това към себе си... :) но така е, когато човек се вълнува от позиция и търси своята индитификация или слят обединен образ, зад който да застанат много с едно чувство в сърцата си и в умът си , то тогава само ще кажа... Дано, да бъде Химнът: - "Мила Родино! " За, всички! Благодаря ти!
цитирай
9. theeconomist - Аз гу'сжа,
12.07.2013 21:10
jabalka написа:
Ето, че сам си отговори! :)
Вие отговаряте на себе си ! :(


само Ви давам информация за размисъл.
Ние, гу'ъжа можем да си отговаряме, защото ние сме измислили въпросите!:-))

@ гу'син караяни, аз съм доста дебелокож и обръгнал и кволификация като "този или онзи" си ги тургам на...........рафта на библиотеката.
Все пак квалификация като "този или онзи" от някой, който е никой е ласкателна. Благодаря Ви!
Вие сте истински болшевик, който не мисли като Вас е комунист.
За това дълги години още ще плащате цената, на нещата, които няма как да си позволите.:-))))
цитирай
10. evrazol - Случайно попаднах на тази страница.
12.07.2013 23:35
Прочетох и поста и коментарите. Зададох си въпросите, намерих си отговорите. Беше и полезно и красиво. И понеже не може всичко да бъде идеално, естествено усетих и порива да избърша от впечатленията си една цвъкня, донесла себе си напук на всичко. Но като размислих разбрах, че и цвъкнята си има място в него. Като контрапункт, като съпоставка, като смисъл. Цанев ще остане в съзнанието ни, може би защото не е икономист, материалист, или моралист. Въпросите му ще раждат човечност, а човеците покрай собствения си прогрес нямат проблем да изхранят и някой, който им прави сметката. Та нали за да има дясна ръка трябва да я има и лявата - онази негодната, слабата, кьопавата. Не е нужно да съпоставяш ръцете си. Просто трябва да ги познаваш :)))
цитирай
11. karaiany - Този пост се превърна в чудесна д...
13.07.2013 03:54
Този пост се превърна в чудесна дискусия за шарената черга , която се надявам да имаме в новото време.
Радвам се както на коментара на Евразол , Cестра , Cтела , така също и на икономиста.
Точно затова чергата е шарена, а не римуване на свободата с та-та-та-та...надявам се всеки да cxване разликата , защото е с цвят на дъгата.
Толерантност е нашето име и така ще бъде в Hова България , но никога няма да позволим да превърнат техните лъжи в наши мечти !
" Аз питам, не само онези, които го вършат,
но и онези, които мълчат! "
Аз се усмихвам щастливо , когато говоря убедено за собствената си свобода ! :)
цитирай
12. анонимен - Тоя караяни е просто болен.
13.07.2013 08:55
Тоя караяни е просто болен.
цитирай
13. marrta - И от мен една чертица в синьозелено
13.07.2013 09:05
към чергицата

***

На какво се учудвам, не зная -
нищо повече от смъртта.
Ще ухая с липите в безкрая,
ще се качвам, ще слизам с дъжда.

Ще се качвам, ще слизам с дъжда,
ще обличам и храня дървото.
Нищо повече от смъртта.
Нищо повече от живота.

Добромир Тонев
цитирай
14. jabalka - Добро утро Марти! :) Мъкар и попреваляло... Благодаря ти за този нюанс , синьозеленото е и синьо и зелено в едно! :)
13.07.2013 10:58

marrta - И от мен една чертица в синьозелено
към чергицата

***

На какво се учудвам, не зная -
нищо повече от смъртта.
Ще ухая с липите в безкрая,
ще се качвам, ще слизам с дъжда.

Ще се качвам, ще слизам с дъжда,
ще обличам и храня дървото.
Нищо повече от смъртта.
Нищо повече от живота.

Добромир Тонев

Поздрави и успех!
цитирай
15. jabalka - kushel - Тоя караяни е просто болен. ...
13.07.2013 11:01
kushel - Тоя караяни е просто болен.
08:55
Тоя караяни е просто болен.

Добро утро kushel ... ! :)
Не очаквах от теб толкова категорични квалификации , но... както се - живот, всичко има сред живите човеци! :)
Благодаря за посещението и бъди Здрав! :)
цитирай
16. анонимен - Писна ми от хора, които насаждат ...
13.07.2013 11:24
Писна ми от хора, които насаждат умраза и мухлясалите си мисли.
С Валбен подемаме нова линия - помириние, въпреки наслоените предразсъдъци. Вчера се опитах да започна с малко смях в другия ми блог.

Умразата ще довърши и малкото което характеризира понятието "общество". Ако целта на протестите беше разум и единение, щях да съм първия там, но от шествието се чуват само обиди и закани. Сега разбра ли ме?
цитирай
17. karaiany - kushel !
13.07.2013 15:10
Kушу ,
Бях решил да оставя без последствие първия ти коментар , тъй като смятам , че личните обиди в блоговото пространство говорят само зa приносителя им.
В същото време обаче , лицемерната ти претенция във втория коментар , че си дошъл с мир , вадейки меча на омразата , мe кара да ти отговоря.
Причината е злостната нападка срещу протестното движение в момента.
Точно това движение е най - светлото събитие в историята на този изстрадал народ през последните 23 години. Никога протестите не са били толкова мирни колкото днес . Хората не ги е страх да изразят свободно вярата си , че е дошло време старото да си върви , защото не го искаме !
Ясен ли ти е този ултиматум ?!
Ти и хората като теб сте нервни и едва сдържате гнева си , защото сте притиснати до стената !
Имaм нещо писано точно за хора като теб , с което искам да те поздравя :

Перфидност с претенции за годност .
Нормалност във дрипи,
жалък напън за гордост .
Молещ на колене до днес ,
хулещ и плюещ е утре .
Жалка отрепка .
Луд е де юре ,
жълта книжка в анфас !
Пижама с раета
(и нека не я бъркаме
с тaз на карета ).
Крал Лир е - в посока сеир !

Любовно - лиричен ,
с апломба във " личен ".
Безмерно себичен ,
шевна машина
по кривия ръб на сърцето ,
бедрото , или капчица кръв.
Безнадеждно объркан ,
whiskey със сода
забърква със вярност ,
любов със беда .
Длъжности всички забравил,
на луда нормалност съдба !
http://karaiany.blog.bg/drugi/2012/04/20/black-betty.942984
цитирай
18. jabalka - Добра вечер на всички , преминали прочели или коментирали, допуснах дискусия , изчаках поради работи или разходки... или просто срещи с приятни хора с близки до
13.07.2013 19:24
Предлагам ви приятели и гости, прочелите или подкрепилите - дори и тези които просто съм провокирала , бъдете с близки поемете глътка от въздух , който ви привлича с аромат или с цвят , погалете близко същество човек, изяжте ментов сладолед... :) Толкова много са нещата , които бихте могли да направите заедно с някой който реално стои до вас - и е обозрим дори се усмихва и виждате бръчица или сълза от радост или от настъпен палец- толкова много са живото- отразяващите , нашият личен живот - живи неща!
Пожелавам в и споделеност, пожелавам ви обич!
Спокойна Неделя и жизнена!

Благодаря ви!
Мила
цитирай
19. ishchel - Ха - ха ,
20.07.2013 18:46
стига циркови номера:) Става смешно. Да сте гледали Любовни булеварди?:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jabalka
Категория: Поезия
Прочетен: 650646
Постинги: 311
Коментари: 4838
Гласове: 13507
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031