Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.07.2022 11:00 - Амбиция (На върха)
Автор: pristan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1505 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 24.07.2022 11:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

(За по-силен драматичен момент, ако желаете, можете да пуснете предложената тук музика да тече заедно с тескта. Ако разполагате със слушалки, ползвайте ги! Желая ви истински ценности!)


Нагоре вдигнах поглед,

към върха.

Той бе висок и недостъпен,

бе моя силна сладостна мечта –

мечта на млад и глупав смъртен;

бе мой копнеж и бе мой блян,

осъществяване бе мое,

желаното от мен бе там,

бъдещето беше горе.

 

Неосъзнат, със поглед вдигнат,

с енергия и хъс богат,

желаното реших да стигна –

моя връх,

моя свят.

Той канеше ме в небесата сини!

Усмихнат тръгнах...

 

Минаха години.

 

По склона във надолнището чезнещ,

издран от нокти и от зъби стръвно хапан,

се бях катерил, плачейки и вехнещ,

дълбаещ на надеждата следата.

 

И вече остарял, на пика стъпил,

огледах се във мойто настояще.

Часът на истината вече бе настъпил

и истината беше много страшна:

Сам, самотен, нищо не постигнал,

с тъга и болка в мен,

с мечти разбити,

не където исках бях пристигнал!

 

Съдбата смееше се със усмивка скрита.

 

Надолу сведох поглед,

в долината,

където бях оставил преди време

детство, младост, радост и нещата,

които смятах жалки, непотребни.

Долу, в ниското,

сега бе толкоз цветно,

красиво, весело и щастие цареше –

лъчист, невинен свят, където

детето в мен на всичко се дивеше.

 

От скучния и сив, оголен връх

долу аз мечтаех пак да сляза,

но беше невъзможно –

аз бях стрък

нещастен и от корена отрязан.

 

Гледката в краката ми разми се,

сълзи течаха, пареха ме с хлад.

Не ми остана друго и простих се

от моя връх

с моя свят.

 

Моят свят...

 

pristan
2001





Тагове:   seventh,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kossef - Хубаво изразен усет...
16.09.2022 09:04
за "суетната" Амбиция, натрапена /ни/ отрано... Ако, обаче, вече омъдрял, продължиш с "мъчните" стихове и умозаключения, ще си навредиш, необратимо ще погубиш поетичното си ефирно чувство за живот. Ама във ведрост!... А ведростта е дар от мъдростта, а няма друга мъдрост, освен по Бога... Приятно ми бе да се запознаем.
цитирай
2. pristan - Добър ден, kossef!
17.09.2022 16:31
Коментарът ти съвпада с това, което и за мен е истина. Да се изпълваш с ведрост, радост и спокойствие, не само когато всичко около теб е наред, действително е въпрос на мъдрост и вътрешна сила; въпрос на път, по който напълно съзнателно си поел...

Съветът ти е приятелски и ценен! Благодаря ти! Аз също се радвам да се запознаем!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pristan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 415986
Постинги: 376
Коментари: 419
Гласове: 2833
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031