Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
27.10.2020 09:57 - Песента на Солвейг
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 3412 Коментари: 9 Гласове:
26

Последна промяна: 28.10.2020 08:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Кралство Норвегия - най-северната страна в Европа, земя на фиорди и зелени гори, на езиците  букмол, нюношк и северносаамски, е родина на двама велики мъже - писателят Хенрих Ибсен и композитора Едвард Григ. Те се срещат в сюитата "Пер Гюнт" след писмо на И бсен до Григ, гласящо следното:
"Уважаеми Едвард Григ!
Обръщам се към Вас по повод на един мой план, който се готвя да изпълня. Съгласни ли сте да напишете към пиесата "Пер Гюнт" необходимата музика? Не се съмнявам, че можем да разчитаме, тази пиеса да бъде представена в Копенхаген и Стокхолм. Но аз Ви моля, докато не е огласено за това, да ми дадете по възможност най-скоро отговор.
С уважение: Хенрик Ибсен"
Григ вдъхновено се отзовава и създава нежно произведение, перлата в което е Песента на Солвейг. Героят на поемата на Ибсен странства по света търсейки щастието си, докато любимата му Солвейг го чака 40 години да се завърне, обичайки го.
Най-странното е, че в произведението на Ибсен, такъв текст няма. Няма нищо за тази песен, освен изречението: "Солвейг пее."
Григ обаче композира вълшебна песен със следния текст:

"Зимата мина и пролетта ще премине.
Цветята ще изсъхнат, снегът ще ги затрупа.
И ти ще се върнеш при мен, сърцето ми говори.
Вярна ще ти остана, само за теб ще живея.
Ще се върнеш при мен и ще ме обикнеш.
От беди и нещастия ще те укрия.
Ако никога не се срещнем отново
въпреки всичко, аз ще те обичам,о, мили мой." 

Мелодията е фантастична, а повторението на края на всеки ред подсилва ефекта на звученето.
Прекрасната песен е изцяло сътворена от композитора.
По съдба двамата най-известни норвежки мъже си приличат. Ибсен е прототип на героя си в "Пер Гинт", в чийто финал се разкрива истината, че само родната земя може да те направи щастлив. Това се отнася и за Григ.
И двамата скитат по света, и двама се завръщат, и двамата не са признати и приети в родината си приживе.
Днес наричаг Григ "Гласът на Норвегия", а Хенри Ибсен признават за Баща на модерната драматургия и го поставят на второ място след Шекспир.
Ето и прекрасната песен, изпълнена от една от най-ярките съвременни оперни певици:




Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elizabethborislavova - И аз свързвам тази песен с Анна Нетребко
27.10.2020 10:03
Слушала съм тази прекрасна песен в изпълнение на много певци и в различни аранжименти. Душата ми свързва тази песен с изпълнението на Анна Нетребко. Прекрасна е, гласът й е за тази песен.
цитирай
2. wonder - И аз свързвам тази песен с Анна Не...
27.10.2020 10:07
elizabethborislavova написа:
И аз свързвам тази песен с Анна Нетребко
Слушала съм тази прекрасна песен в изпълнение на много певци и в различни аранжименти. Душата ми свързва тази песен с изпълнението на Анна Нетребко. Прекрасна е, гласът й е за тази песен.


Абсолютно вярно!
Тази песен са я пяли всички оперни прими, но Анна Нетребко е съвършена.
Благодаря!
цитирай
3. maxavier - В Норвегия нещата са мъгливи. По...
27.10.2020 10:10
В Норвегия нещата са мъгливи. Повечето норвежци дори не знаят, че Григ е техен композитор. :((
цитирай
4. wonder - В Норвегия нещата са мъгливи. По...
27.10.2020 10:22
maxavier написа:
В Норвегия нещата са мъгливи. Повечето норвежци дори не знаят, че Григ е техен композитор. :((


Да бе! Чак пък толкова? ;)))
Норвежката държава му отпуска пенсия, макар че... е живял само 64 г., а все пак е 19 век.
цитирай
5. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=vntAKXIuRUI&feature=emb_title
27.10.2020 10:23
elizabethborislavova написа:
Слушала съм тази прекрасна песен в изпълнение на много певци и в различни аранжименти. Душата ми свързва тази песен с изпълнението на Анна Нетребко. Прекрасна е, гласът й е за тази песен.


Поздравявам те с мелодията на Григ - "Утро", която е много красива. :)))
цитирай
6. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=xrIYT-MrVaI
27.10.2020 10:25
maxavier написа:
В Норвегия нещата са мъгливи. Повечето норвежци дори не знаят, че Григ е техен композитор. :((


Теб те поздравявам с мелодията: "В замъка на планинския крал" - най-загадъчната и избухваща същевременно композиция на Григ от "Пер Гинт". ;)))
цитирай
7. wonder - https://www.youtube.com/watch?v=0kbAZivBCzU&feature=emb_title
27.10.2020 10:28
За мен си избрах опус 52, с чудното име: "Разбираш ли сърцето на поета". :)))
Много любимо!
цитирай
8. conte - кой чака 40 години ве? солвейг е с...
27.10.2020 22:52
кой чака 40 години ве? солвейг е скрила топката и на дездемона.
цитирай
9. wonder - кой чака 40 години ве? солвейг е с...
27.10.2020 22:54
conte написа:
кой чака 40 години ве? солвейг е скрила топката и на дездемона.


Обълкал си персонажа. ;)))
Сигурно искаше да ксажеш Пенелопа.
А иначе 40 г. би чакала всяка жена, която не иска да се задоволи с някъф сурогат. ;)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15163608
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194009
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031