Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2021 13:42 - БЪЛГАРИН и 3 книги
Автор: germantiger Категория: История   
Прочетен: 3357 Коментари: 0 Гласове:
14

Последна промяна: 23.01.2021 14:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Иде реч за три книги от български историк

 

Преди всичко огромно благодаря на Надежда Бракалова от която ги имам

 

Според мен всеки българин изкушен от историята трябва да ги има

 

Според маса хора в блога минавам за антибългарин и русофоб

 

Вътре в мен съм пробългарин или български патриот, а и русофоб не съм

 

Не виня блогърите, че ме имат за друг, поведението ми им е дало основания да ме имат за различен от това което съм всъщност

 

......

 

ТАЗИ КНИГА/всъщност три части или три тома ме направиха повече българин – иде реч за „РУСКАТА ИМПЕРИЯ СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ” ОТ ЯНКО ГОЧЕВ

 

НИКОГА В ЖИВОТА МИ НЕ СЪМ ЧЕЛ НЕЩО ПО-ИНТЕРЕСНО ЗА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ, а уверявам ви чел съм и за българска история премного

 

Книгите на Гочев/в момента съм на финала на 2 том буквално приковаха вниманието ми, провокираха интереса ми, чета ги с удоволствие дори повече от това, което в момента чета на небългарски/а то е прелюбопитно – книга за реалните стрелци и личности гънфайтъри  на Дивия запад, както и друга книга за най-бележитите удари, рейдове и боеве на пиратите.

 

......

 

Споменатите две изключително интересни книги бледнеят пред апетита с който чета Янко Гочев. Книгите му НЕ са русофобски, а аз очаквах да са такива, но изненада – не, не са. Харесвам това, че НЕ са русофобски, защото аз все пак се стремя към истината и много бързо бих изгубил интерес забелязвайки нарочна тенденция, дори антируска такава каквато се очаква

 

АВТОРА Е СЪБРАЛ МАСА ДОКУМЕНТИ, МАСА РЕСУРС, ИНФО, ФАКТИ, ПИСМА, ЦИТАТИ, РОВИЛ СЕ Е В РУСКИТЕ АРХИВИ НА МЯСТО И В БЪЛГАРСКИТЕ СЪЩО. В книгите му неговите разсъждения и заключения са впрочем малко, в трите тома има ОГРОМНО КОЛИЧЕСТВО ИНФОРМАЦИЯ, ФАКТОЛОГИЯ и много малко авторови нарочни съждения или анализи. Ценноста на трите части е именно ФАКТИ, ФАКТИ, ФАКТИ... четеш и не спираш да научаваш, да се запознаваш, да се „срещащ” с още и още, и още СЪБИТИЯ, ДЕЙЦИ И ПАК ФАКТИ...

 

ЛИЧНО АЗ СЪМ ИЗУМЕН, ОБОГАТЕН ОТ ПРОЧЕТЕНОТО И ПОВТАРЯМ СТАНАХ ПОВЕЧЕ БЪЛГАРИН, освен интересно ми е и мило да чета как се е градяла, как се е борила третата Българска държава.  Малка и ЗАВИСИМА ИГРАЧКА в ръцете на великите сили, но понякога смела, бойка, горда, УМНА, хитра дори и даже побеждаваща с дипломация!

 

......

 

Някои маркери или „моменти”:

 

Ще научите защо Русия избира ВЕКОВЕ преди България страната на гърци и сърби, защо това е доктрина, острови, дори Средиземноморие. Защо избира страната на гръцката църква, на сръбското духовенство и те винаги са преди българите за Русия и това пак векове наред обосновано

 

Ще научите колко ДИВЕРСИИ, АТЕНТАТИ правят Русия и българите русофили срещу други българи и държавата България, ще се изненадате как това са ВЪОРЪЖЕНИ ЧЕТИ, КОИТО УБИВАТ ДРУГИ БЪЛГАРИ И ВОДЯТ БОЕВЕ НА БЪЛГАРСКА ТЕРИТОРИЯ и тези чети въоръжени от руската империя и то срещу законната българска власт – БЪЛГАРИЯ ВЕЧЕ Е СВОБОДНА, не за осовбодителни чети иде реч...

 

Ще научите колко и какви атентати в ДЕТАЙЛИ, ПОДРОБНОСТИ, УЛИЦИ, ПАЗАЧИ, КОЧИЯШИ ДОРИ, СТРЕЛБА ИЛИ КЛАНЕТА СЕ ВЪРШАТ и пак повтарям срещу български дейци, политици...

 

Ще се изненадате колко десетилетия, подчертавам ДЕСЕТИЛЕТИЯ наред България след като е освободена има РУСКИ ВОЕННИ МИНИСТРИ, да вие знаете какви руски губернатори управляват България „на моменти”, но ще се впечатлите, че тия моменти са ДЕСЕТИЛЕТИЯ И ПРАВИТЕЛСТВА НАРЕД ВСЕ ЕДНО БЪЛГАРИЯ НЯМА и това почти ме шокира

 

Лично аз бях разочарован да разбера колко пъти, а това след Освобождението е десетки години Германия поддържа Русия в нейната политика едва ли антибългарски – това не ми беше приятно да го разбера, но го видях с конкретика, факти, дати, ноти, разговори, посещения. Германия пак и пак играе в полза на Русия до края на 19 век и честно казано извън темата Бога ми руснаците са меко казано задължени на германците, но типично по руски жеста никога няма да бъде върнат, докато „немците” отдавна са се издължили на Русия за 1870 г. но хайде това е друга небългарска тема...

 

Ще научите колко Англия прави в полза на България, не Съединение, не късна Независимост, не тези известни за вас неща, още много, учудващо МНОГО в конкретика, неочаквано много, не от любов естествено, а от общ представете си английски и български интерес, да, възможно е...

 

Ще научите как Фердинанд става русофил – това не е шега, това не е сензация, а факт и то не просто един, а процес, „наниз” от факти, действия, интереси, ако започна да цитирам документите, речите на княза преди да стане цар, ако започна да „приписвам” от книгата/2 том конкретно ще са повече от 30 страници само това – да Фердинанд русофил поради интерес, да Фердинанд жалък предател на българското заедно с българите русофили, някой би се ококорил...

 

Ще научите за велики българи – не за Раковски/Георги, за него знаете и го има в книгата, но и за другия племенник ли му беше Кр. Раковски, ще се въузхитите на Гр. Вълкович, български герой на фронта на дипломацията, тайната в столицата на Турската империя с мрежа информатори, надиграващ руснаци, турци, западняци и кой ли не,но същия убит от русофилите... Вълкович – велик българин и изключителен ум, интелект. За МЕТОДИ КУСЕВ – български свещенник с висок сан първо русофил, а после борец за България срещу РУСИЯ,КОЯТО УБИВА БЪЛГАРСКОТО В МАКЕДОНИЯ В ПОЛЗА НА СЪРБИЯ – защо, как, колко – фактите...


Големи българи е имало, големи хора са били, как са създавали тази държава, как са искали българска Македония в Отечеството и как "тя" е искала да е българска, но как РУСИЯ Е РАБОТИЛА СРЕЩУ БЪЛГАРСКОТО ОЩЕТОГАВА, ДЕСЕТКИ ГОДИНИ ПРЕДИ СТАЛИН - ТИТО - ДИМИТРОВ, РУСКАТА ИМПЕРИЯ МАЧКА БЪЛГАРСКОТО ТАМ В ПОЛЗА НА СЪРБИЯ и обяснението защо това е така, ще прочетете за екзекуции, заговори...

 

НЕВЕРОЯТНИ ДВА ТОМА, остава ми да прочета и третия вече за началото на 20-и век и войните. Поклон пред събирателското дело на Янко Гочев, пред работата му в руски и български архиви и отново БЛАГОДАРЯ на Надежда Бракалова без която нямаше да имам тези книги!

...

КЛИПА БЕЗ ВРЪЗКА С ТЕМАТА, разбира се - ЗАПОЧВА И СЕ ГЛЕДА СЛЕД 0.40

южно-африканец от холандски произход на 2.02 м







Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: germantiger
Категория: История
Прочетен: 4620451
Постинги: 412
Коментари: 7517
Гласове: 21816
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031