Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.11.2020 14:29 - Урок по шах
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2976 Коментари: 21 Гласове:
33

Последна промяна: 12.11.2020 16:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В гимназията се запалих по шаха! Особено при зимата,  няма къде да ходиш и може да разиграваш разни етюди, включително и сам да играеш!  Напредвах бързо, нямаше местен шахматист, който да не мога/ понякога/ да бия !Имах положителен баланс с почти всички А, само с един съученик имах отрицателен  Но той се дължеше на това ,че играех на негова страна. Показвах му правилните ходове. Но стигна до ухото ми, че при хвалби за играта ми, все опонирал ,че ме бие като тъпан ?
Реших да го приземя. И скоро ,в младежкия клуб седнахме зад шахматната дъска Този път мълчах като ням !Бих го като Германия Бразилия след години на футбол- 7: 1! Не можеше да повярва Не бил във форма Но повече не пожела да играе с мен .То и аз намалих чувствително играта По друга причина

Почнах нощно време да сънувам кошмари?  Как ми дават шах с пешката И няма къде да местя царя ? Събуждам се, възстановявам позицията и виждам ,че е глупост. Да ,но дълго след това не можех да заспя И  намалих чувствително играта на шах. Предстоеше ми кандидатстване, само такива кошмари ми липсваха?
Играех предимно с попа, дядо Павел Той беше истински поп, с моторетка Така ходеше на службите И внукът му, също Павел, мой приятел, качен на задната седалка Дъщеря му ми беше учителка по физика, жена, от която всички момчета трепереха  За момичетата ,да не говорим! С убийствен поглед!
И с една от местните футболни звезди! Краставите магарета се нядушват! Гледах работата да е на кантар, да не ги загубя като клиенти, ако непрекъснато ги бия!
А, в училище въведох нова спортна дисциплина, заместител на шаха-футбол на лед Беше забавно, особено, когато някой се пльосне на леда Казваше виновно ,през полуусмивка, че се е подхлъзнал !Съгласявах се ,че е така, но не му вярвах Нали преди това съм го хързулнал Е, и на мен се случваше!

Вече като студент, ходех в Железничарския клуб, но изключително като зрител. Там идваха и местни величия по шахмат .Веднъж гледах играта на един , оказал се по- късно разбрах, к.м. с.! Естествено, подсказвах, въпреки ,че не е прието,  на по- слабия му противник. Кандидат майсторът се изпоти, но спечели!  И поиска да играя с него Каза ,че ще ме бие с вързани очи !И аз се заядох .Казах ,че ще го бия още в първата партия,не знаех кой е! Той се хвана за думите ми и направихме облог!  Само една партия играем Победеният купува скъпо тогава питие. Аз съм с белите фигури. Започнахме Отначало зрител ни беше само победеният.  Постепенно зрителите станаха всички присъстващи. Гробна тишина. Чувствах, че са на моя страна. Изненадани са от играта ми, не са я очаквали! Е, спечелих, след дълго разиграване, под аплодисменти! Майсторът ме поздрави, но поиска веднага втора игра. Бях изчерпан! Казах, че условието е било само една игра.!  Изпълни уговорката. Но след това отклонявах поканите за игра

Всъщност, в десети клас, през лятото, имах подобен случай. Подсказвах на някакъв неместен срещу софиянец, като такъв го определих.  Софиянецът се нервираше, гледаше ме гневно ,спирах, но след малко продължавах.  Играеше така, все едно ,че бърза да свърши тази игра Разбра се защо. Каза ми- Момче ,седни тук! Да изиграем една партия!
 Каза ,че има две условия!  Едното ,да е с белите фигури! Другото ще видя, като подреди фигурите. Да, махна дамата? Махнах я и аз! Не,  играе при условие ,че съм с всичките фигури! Успокоен ,че съм с дама повече ,започнах небрежно Допуснах грешка, после втора Помъчих се да компенсирам, да не загубя, но малко не ми достигна
Бях като напикано мушкато . Много съм бил съкрушен явно, защото той влезе в ролята на успокояващ ме, вместо да ми се присмее!?
Каза   - Моето момче ,това да ти е за урок!  Аз съм на 40 години, ти си сигурно на 16/ позна/ Играеш добре, независимо ,че загуби! Все пак аз съм международен майстор Минев! Запомни едно-отстрани играта се вижда по- добре! Не подсказвай на тази база Не е прието и некоректно е! Продължавай, имаш поле за развитие!

Е нямаше как да приема съвета му, загърбих шаха!

Но урокът му запомних!



Гласувай:
33


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Ей, като френската приказка е ту...
12.11.2020 20:41
Ей, като френската приказка е тук

Аз не обичам да се бъркам, освен несериозно, но не и злобно ,в това какво другите правят!? Но го правя по отношение на себе си, за някои интересни неща в живота ми, с които съм се сблъскал В характерния ми ,леко шеговит стил!
Който смята ,че са глупости, сравнени с това ,което той пише, да не чете!
Писал съм го на брат Поли, сега ,в негов стил и сестра му Джули ми дава някакви нареждания!
На министерско ниво!?
Нека го запомни:
Умният глупости не чете И ако ги чете, следователно не е умен!
Е, какъв умен съвет да чакам от него тогава?
цитирай
2. born - Като почитател на тази джентълменска игра
12.11.2020 22:35
и в потвърждение на изказаното твърдение, че отстрани позициите се виждат по-добре, ще си позволя да цитирам известния гросмайстор от по-стари времена Швейк, който прави забележка по този повод на един фен по следния деликатен начин: "Трайко си бачкай, кибик, - да не ядеш тупаник...".
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
12.11.2020 22:59
2. born - Като почитател на тази джентълменска игра
22:35
и в потвърждение на изказаното твърдение, че отстрани позициите се виждат по-добре, ще си позволя да цитирам известния гросмайстор от по-стари времена Швейк, който прави забележка по този повод на един фен по следния деликатен начин: "Трайко си бачкай, кибик, - да не ядеш тупаник...".
цитирай
Изтрий

Развесели ме, приятелю!
Хашек ми е любим писател, забравя ли се систематизираната систематична система? И вечният неудачник Швейк!

Неприятно е ,наистина, да се подсказва Знам от опит, виждам моя грешка, виждам и евентуален силен ход на противника Разчитам да не го забележи Корчной на срещата за световно с Карпов не видя елементарен мат И изведнъж, някой се обади и развали вкичко Може би перспективата е по добра, гледаш от високо и имаш по- голям обхват? Но наистина се вижда по- добре
И в двата случая не знаех с кои играя Кандидат майстора го бих ,но имах подкрепата на гледащите Не ми подсказваха, но често казваха браво по адрес на добър ход С международния майстор, може би нямаше да загубя, ако набързо в началото не направих две грешки и загубих преимуществото После оказах голяма съпротива,но за майстор не беше трудно да реализира минималното си преимущество!

Благодаря ти, приятелю!

Лека нощ!
цитирай
4. mt46 - https://www.chess.com/game/daily/284936094
12.11.2020 23:17
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...
цитирай
5. born - Много съм добър на шах. Ако някой тук ...
12.11.2020 23:33
mt46 написа:
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...

Играя само на "вързано"...
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
12.11.2020 23:40
4. mt46 - https://www.chess/game/daily/284936094
23:17
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...
цитирай

Не се и съмнявам, ни най- малко

Но аз отдавна не съм играл и не съм достоен партньор в момента
Спомням си твой колега от Русе Когато семейно се настаниха у нас, попита има ли шах клуб Заведох го и го оставих
После попита,,вече в къщи, може ли да изиграем някоя играИ стана така, че той забрави шах клуба На следващата година,още с идването си ,постави въпрос за шаха И така ,няколко години В града ,най- добрият шахматист беше също учител- по математика Но, интересно, бяхме си взаимно фенове, но нямам спомен някога да сме играли? Веднъж щеше да се случи , но изместиха градското първенство по време на сесия и аз се оттеглих Е, по- добър беше от мен!

Лека нощ!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
12.11.2020 23:49
5. born - Много съм добър на шах. Ако някой тук ...
23:33
mt46 написа:
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...

Играя само на "вързано"...
цитирай
Изтрий

Освен да съм ви съдия
Шегувам се разбира се, но най- добрият Бургаски шахматист тогава - Георги Станков, участвал и на републикански първенства,много рано се преквалифицира на съдия С жена му бяхмек олеги, записваше и нея като съдия Попитах я веднъж, защо оставит ой шаха? Заради парите За два дена вадят по една заплата-в почвните дни!

Лека нощ!
цитирай
8. vesever - Аз пък не успях да се науча да играя на ...
13.11.2020 09:24
Аз пък не успях да се науча да играя на шах. Младежите умеят и ме учеха по едно време, но...не е моята игра, явно.

Поздрави, Иване!
цитирай
9. mt46 - Шахът не е хазарт!
13.11.2020 11:00
born написа:
mt46 написа:
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...

Играя само на "вързано"...

А и няма гаранция, че ще ми платиш, ако загубиш!...
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
13.11.2020 12:21
vesever написа:
Аз пък не успях да се науча да играя на шах. Младежите умеят и ме учеха по едно време, но...не е моята игра, явно.

Поздрави, Иване!


Е, не е задължително, всичко да умееш! Впрочем, има жени, отлични шахматистки! Тази, която стопанисваше клуба, беше майстор на спорта !На Георги Станков първата жена, Асенова, беше републиканска шампионка и гросмайстор, ако не се лъжа, първата Българка с това звание! Той ,явно не можа да преживее да е в сянката й! Е, познаваме се от години, беше и търговски директор на комбината, но тази тема е табу за мен!Никога не съм любопитствал! Имаше и международни успехи!

Но ти имаш толкова много успешни занимания , че шахът изобщо не трябва да те притеснява! Това ,че не го владееш! Важното е, че си поставила в шах, много други неща!И командваш парада!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
13.11.2020 12:59
9. mt46 - Шахът не е хазарт!
11:00
born написа:
mt46 написа:
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...

Играя само на "вързано"...

А и няма гаранция, че ще ми платиш, ако загубиш!...
цитирай
Изтрий

Впрочем, дори и самият живот е случайност- хазарт!
Мисля за евентуално решение на проблема със заплащането
Примерно, давате парите на мен , после , аз връщам залога на спечелилия, плюс печалбата
Но пък остава съмнението, че може да духна с двата залога и повече да не ме видите, нали?
Впрочем, какъв ще е залогът? Като сума! На времето,в описания случай беше десетина лева, сега, равняващи се на сто!Щях да гладувам една седмица, ако бях загубил!

Хубав ден!
цитирай
12. donchevav - Много обичам шахматната игра. В...
13.11.2020 19:46
Много обичам шахматната игра. Вкъщи имаме цяла секция /включително и "Комбинациите" на Н. Минев/ шахматна литература на български, руски и английски език. Повечето са на сина ни. Някога беше много добър. На 9-10-годишна възраст на състезание "Морско конче" в Албена направи реми с връстника си от Русе В. Топалов и докато се върнем от морето, у нас дойдоха, почти като на годеж, от школата на ЦСКА да го искат. От всичко, което ни изреждаха като плюсове, аз чух само, че ще прекъсне училище. И отсякох - не. Няколко месеца по-късно Веско Топалов бе вече майстор на спорта, мисля, че само година след това - световен за юноши. Синът никога не ни е упреквал - учителско дете, и той като нас не можеше да си представи как така няма да ходи на училище:))) После имаше доста силни турнири - смътно си спомням, че в някакъв формат се е срещал и с А. Стефанова и много се възхищаваше от нея. С годините обаче постепенно замени шаха с източни бойни изкуства, бодибилдинг и др. тийнейджърски страсти. Нищо от всички тия увлечения не остана в по-нататъшния му живот - но мисля, че изигра своята роля. Спомням си, 15-годишен, беше ходил на някаква тренировка по киокушин сред природата. Треньорът, сенсей Т. Тотев , казал за ядене всеки да вземе само това, което най-много мрази. Синът ми взел под мишница една зелка - и това му била храната за целия няколкодневен престой:)))

Шахът може да бъде просто увлекателна игра, но за посветените е философия, друг поглед към света. Изисква феноменални качества - памет, концентрация, хладнокръвие, мигновени рефлекси. Имам познати, които умеят за секунди да развият по 3-4 варианта на играта до финалния изход или да върнат всички ходове - свои и на противника, назад до началото на играта, да цитират по десетина класически дебюта или ендшпила, да разиграят чужди партии от първия до последния ход и пр.

Велика игра! Щастливец си, че си един от призваните, скъпи Лео!
Благодаря за възможността да си спомня! Поздрави!
цитирай
13. leonleonovpom2 - 12. donchevav - Много обичам шахматната игра. В... 19:46
13.11.2020 20:27
Благодаря ти , Венета!

Синът ти е спортен талант!
Да, учителско дете е и аз преди него съм минал по този път и знам какво е! Но не съжалявам, че не съм се противопоставил! Майка ми е усещала , къде е мястото ми и къде ще успея! А аз отговорно отсъдих, че не бива още един път да и причиня това, което едва не и коства живота! А и моя!
Отдавна се каня, да проверя биографията на Николай Минев!
Сега, благодарение на тебе го направих Малко е преувеличил възрастта си тогава, бил е на 37 години Може би за тежест? За съжаление, не е вече между живите!
Шахматът е велика игра!
Благодаря ти още веднъж Венета, за човечния коментар!

Хубава вечер!
цитирай
14. born - Много съм добър на шах. Ако някой тук ...
13.11.2020 22:46
mt46 написа:
born написа:
mt46 написа:
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...

Играя само на "вързано"...

А и няма гаранция, че ще ми платиш, ако загубиш!...

А ти как би могъл да гарантираш реализирането на залога от твоя страна, ако например ти загубиш ? Или се явяваш нещо като непобедим ?
цитирай
15. nedovolen - Бих перефразирал - шахът е велика ...
14.11.2020 08:08
Бих перефразирал - шахът е велика игра, Санчо!
Като дете играех шах и с баща ми. Биеше ме. Като започнах аз да го бия, се отказа :)
Играех за удоволствие.
Като се спомена за вързано, в студентските години имах приятел покерджия. Бил бил втория на табла в София. А аз вечно го биех на табла. Вика Джаксън, при не вързано не мога да мисля.
:)))
цитирай
16. leonleonovpom2 - Бих перефразирал - шахът е велика ...
14.11.2020 09:09
nedovolen написа:
Бих перефразирал - шахът е велика игра, Санчо!
Като дете играех шах и с баща ми. Биеше ме. Като започнах аз да го бия, се отказа :)
Играех за удоволствие.
Като се спомена за вързано, в студентските години имах приятел покерджия. Бил бил втория на табла в София. А аз вечно го биех на табла. Вика Джаксън, при не вързано не мога да мисля.
:)))


Голяма игра е наистина шахът, приятелю!
Сега младите играят шах, но телефонен А, да не говоря пък за възрастните Като ,че ли са родени с телефон в ръкатаПреди няколко години имаше някаква проява с ролери
Вече съм близо до вратата на пристанището и се зададе някаква странна група ,каращи ролери Всички до един забили глава в земята Станаха ми интересни! Като наближиха, разбрах причината Гледаха си телефоните?Не деца- възрастни
Едно време, в шах клуба не можеш да се вредиш Освен ,ако не си напред в йерархията! Тогава всеки те търси за игра и никой не протестира ,че си го прередил Предпочита да гледа, като играеш!

А иначе, има право да мисли твоят приятел ,като играе на вързано! Откъде ще избива парите, ако загуби?
И да не мисли, ако не е на вързано защото няма опасност да се бръкне в джоба, ако загуби и ще се ядоса като спечели и почне да мисли, колко е загубил?

Хубав ден, Николай!
цитирай
17. nedovolen - Малко продължение извън темата, за ...
14.11.2020 13:09
Малко продължение извън темата, за приятелЮ. Искал ми е дребни суми като закъса. И като ”натовари”, вечно ме мъкнеше по заведения.
Веднъж, натоварили с негов приятел, бате Митьо комбата /+/, бяхме в ресторант Кристал, градинката кристал. Квалитетно за времето заведение. Тиха музика, цветя, лукс. Сервитьора до нас с кърпа на ръка. Не помня какво ядохме и пихме. Накрая сервитьорът носи сметката в поднос. 450лв. Бат Митьо вика, момчето ни обслужи добре, да му оставим 500.
Три инженерни заплати, мамма мио. Ама той черпи.
:)))
цитирай
18. kirk - покъртен съм, плача...
14.11.2020 14:00
покъртен съм, плача... още някоя излагация да разкажеш???
цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
14.11.2020 14:05
nedovolen написа:
Малко продължение извън темата, за приятелЮ. Искал ми е дребни суми като закъса. И като ”натовари”, вечно ме мъкнеше по заведения.
Веднъж, натоварили с негов приятел, бате Митьо комбата /+/, бяхме в ресторант Кристал, градинката кристал. Квалитетно за времето заведение. Тиха музика, цветя, лукс. Сервитьора до нас с кърпа на ръка. Не помня какво ядохме и пихме. Накрая сервитьорът носи сметката в поднос. 450лв. Бат Митьо вика, момчето ни обслужи добре, да му оставим 500.
Три инженерни заплати, мамма мио. Ама той черпи.
:)))


Изкара ли сте късмет, Николай!

Знам за подобен случай, но в Слънчев бряг
Един " печеливиш" закарал там компания, да я черпи ,по подобен случай Донесли сметката, хвърлил и поглед и отишъл до тоалетната И повече не се вестнал ?Това в Соц време Едва събрали пари,, да платят и да се приберат в Бургас
Оня се укривал Като им минало и питали, защо е направил това, отговорил ,че имал само два лева в джоба!

Та ,такива ми ти работи!

Хубав 14- ти ден на месеца, приятелю!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Не, не! Продължавай да плачеш!
14.11.2020 15:18
18. kirk - покъртен съм, плача...
14:00
покъртен съм, плача... още някоя излагация да разкажеш???
цитирай


И събирай сълзите в лакримариум! За повторна употреба, като ти свършат!
Аз ще ти се обадя, кога да спреш!
Ако пък вече не ти се плаче, обади се, да те разплача отново! По- силно!
цитирай
21. leonleonovpom2 - 4. mt46 - https://www/game/dai...
27.03.2023 21:38
leonleonovpom2 написа:
4. mt46 - https://www/game/daily/284936094
23:17
Много съм добър на шах. Ако някой тук се съмнява в това, може да поиграем...
цитирай

Не се и съмнявам, ни най- малко

Но аз отдавна не съм играл и не съм достоен партньор в момента
Спомням си твой колега от Русе Когато семейно се настаниха у нас, попита има ли шах клуб Заведох го и го оставих
После попита,,вече в къщи, може ли да изиграем някоя играИ стана така, че той забрави шах клуба На следващата година,още с идването си ,постави въпрос за шаха И така ,няколко години В града ,най- добрият шахматист беше също учител- по математика Но, интересно, бяхме си взаимно фенове, но нямам спомен някога да сме играли? Веднъж щеше да се случи , но изместиха градското първенство по време на сесия и аз се оттеглих Е, по- добър беше от мен!

Лека нощ!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137973
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102598
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031