Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2011 13:32 - КЪДЕ Е МЯСТОТО НА ТУРИЗМА
Автор: bosia Категория: Туризъм   
Прочетен: 825 Коментари: 0 Гласове:
0



  Турчинът има един лаф: „Искам да имам предварително акъла на българина дето му идва после!” Вчера писах за земеделието. Това, всъщност е човешката енергетика, понеже храните не са нищо друго, освен енергия за организма на човека. Действително, по време на криза селското стопанство е най-лесно и бързо възстановим ресор от икономиката на една държава. Въпрос на добри програми и финансиране. На всичко отгоре продължително необработваните земи се изчистиха и сега в много региони на страната земята е относително или съвсем екологично чиста. Което означава, че и продукцията е такава и просто трябва стопанинът да се регистрира като производител и да поръча лабораторно изследване на земите му, за да получи документ за екологично чиста продукция. Това автоматично повишава цените на продуктите, особено на западния пазар. В същото време, когато селското стопанство и останалите браншове са в тежко положение, ние искаме да имаме силен туризъм. Застроиха се безумно огромни площи с хотели без да се има предвид нещо изключително важно. Туризмът не е база, а надстройка. За да има туризъм трябва да има отлична инфраструктура, атракции, добро хранене и обслужване. От лекаря до аниматора и администраторите. Нима нямаше достатъчно атрактивни клонове на икономиката, където да се инвестира? Включително и да се перат пари? Нима селското стопанство и хранителната промишленост са по-неблагодарни от строителството и туризма? Самото време показа, че строителството и туризмът дават бърз дивидент, но в период на криза фалитите са страшни. Не говоря само за презастрояването. Но българинът колкото повече и по-бързо забогатява, толкова по-глупави и безцелно харчи парите си. И като прибавим и простотията и безотговорността на политиците и чиновниците, безумията и безобразията се увеличават лавинообразно. Оттам идва и трагедията на българския туризъм. Българският собственик не прави предварително маркетинг или ако го прави, той е краткосрочен. Българските политици се смятат за много хитри и потриват доволно ръце, че се отърваха от младите и предприемчиви хора, които заминаха на гурбет по чужбина. Те си мислят, че по този начин са преодолели поне три проблема. На първо място по този начин се снижава силно безработицата и те крещят наляво и надясно колко са успешни, че са се справили с този „бич” на капитализма. Цената за „решаването” на проблема с безработицата крият усърдно. На второ място хората, които не гласуват за никой от днешните политици и така застрашават политическия им монопол са елиминирани и не създават пречки за властта им. На трето място младите вършат работа на политиците и държавната администрация, изпращайки пари на родителите си, като по този начин изкуствено повишават пенсиите им и правят живота по-поносим. Но сегашните политически задници не си дават сметка, че в по-дълъг срок нещата отиват на друга страна. Гурбетчиите се научават на ред и организация. На демокрация и граждански отношения. Създават връзки и по този начин разбиват монопола на връзките с чужбина на БСП и отрочетата и. Освен това те един дин се връщат тук и сегашната действителност започва да ги дразни. Пресен пример за това е момичето, което смачка фасона на случайно и самоцелно назначен министър Асен Гагаузов. Тези примери тепърва ще се умножават и ще изхвърля разделно или заедно политическите боклуци. Българският туризъм прекалено дълго беше обърнат към лесният, бездънен и гарантиран турист от соц страните.Това силно занижи критериите за обслужване на туристите и сега се чудим защо Турция и Гърция ни отнемат „нашите” чужденци, а и вътрешните туристи. Всички добре обучени кадри в туризма при първа възможност напускат страната и търсят реализация навън. И така нашите хотелиери и ресторантьори играят ролята на кръводарители за Европейските курорти като им дават готови кадри. Стратегическата немощ на новоизлюпените деятели на туризма и пълното безхаберие на властите за оправяне на инфраструктурата и липсата на мощна реклама допълнително натоварват курортите ни. Ролята на националните медии и особено на БНТ и търговско-туристическите ни аташета е нулева. Преди близо 10 години предложих едно предаване за туризма в БНТ. В него предлагах да се прави всяка седмица по един половинчасов филм за природните и други забележителности в страната. След това филмът се качва на диск и се подарява чрез търговско-туристическите аташета на туроператорските фирми в чужбина. Или просто го качват на сайта на България в интернет. Всяко четвърто предаване е на живо за час и половина, където се анализират проблемите на българския туризъм чрез дискусии, репортажи и анкети. Всеки сезон се прави индексация на българските курорти и така предаването се превръща на практика в един коректор, индексатор и фактор за развитието на туризма у нас. Фактически, това е една перманентна конференция за развитието и подобряването на туризма у нас. За съжаление и досега нямам отговор на предложението си. Няма отговор и от разните асоциации, институции и агенции по туризъм. Дори не видях някой да открадне идеята ми и да се опита да я реализира. Което означава, че не само туризмът е надстройка на икономическата, инфраструктурата и културата. Хората, които се занимават с туризъм и държавна политика също трябва да бъдат такива.     23.06.2009



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11734117
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031