Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2011 11:55 - КОЕ КОЛКО СТРУВА
Автор: bosia Категория: Технологии   
Прочетен: 591 Коментари: 0 Гласове:
1



              Когато един човек не знае какво иска, вероятността да го получи е равна на нула. Когато една институция няма стратегия, тя винаги ще стига до Княжево и там ще катастрофира. Защото миналата седмица не катастрофира камион, не уби трима души и не нанесе сума ти материални щети. Миналата седмица катастрофира Министерството на транспорта. Не общината, нито КАТ. Тяхната работа е да кърпят дупки и да санкционират нарушителите. Не че го правят, но това е друга работа. Даже ако трябва да се подходи професионално, катастрофира българската политика и то за пореден път. На някого може да му се сторят силни тези думи, но да видим дали е така.             Става беля, правят се изводи, заливат се медиите с обещания и експертни оценки. Опозицията пищи, депутати и министри си прехвърлят по не особено почтен начин горещия картоф и в един момент решението е взето. Пенкилерът е открит! Трябва да се построи магистрала От-До. И Кремиковци да мине на ЖП превоз. Но никой не пита например, Кремиковци с колко ще му се оскъпи превоза от товарене, разтоварване и увеличаване на времето за превоз. Не защитавам Кремиковци, опазил ме Господ. Просто в случая на тях се падна да оберат колая, че Българските правителства и администрация нямат стратегия за развитието на нищо, включително и в транспорта.             Преди 12 години дадох предложение да са направи такава стратегия и да се обърне внимание на превозите тип “РО-ЛА”. За незнаещите ще обясня накратко: Това е комбиниран превоз на товарни автомобили чрез специални жп платформи. Та на България са и необходими два такива терминала и незабавно трафикът на тежкотоварни камиони ще намалее значително - Горна Оряховица и Септември. Самият терминал не е кой знае колко скъпо и сложно съоръжение. Просто един подход на камионите до платформата. Самият камион за две минути е качен и застопорен. Прави се композицията, минава митничаря и тя тръгва за белия свят. Няма ГКПП-та, няма спиране. И клечане по митници, гранични полицаи, ветеринарно-санитарен контрол. Всичко това вече е направено на терминала. Отчита си всеки час по 60-80 км и за едно денонощие стига където трябва в страните от ЕС. Там слиза от платформите и всеки на собствен ход стига в рамките на една смяна до крайния пункт. Бързо, евтино, безопасно и   чисто.             Железопътният транспорт е така направен, че ремонтът на един км жп трасе е много по евтин и бърз от ремонта на автострадата. Не изисква и кой знае каква инфраструктура. Лесно се поддържа и екологично е къде-къде по чист от автомобилите. Има голяма пропусквателна способност и увеличава средната скорост по автострадите, поемаики по-бавните возила. Изобщо предимствата са много, но някой трябва да има очи да ги види. При това и автострадите ще станат по-издръжливи, защото ще се натоварят с леки автомобили, но ще се облекчат откъм тежки камиони.             И така, вместо да правят плонжове и да спасяват тактически проблеми, не е ли по добре Министерството на транспорта да покани превозвачите, спедиторите и всички заинтересовани лица да седнат на масата за създаване на стратегия. Убеден съм, че пари за това ще се намерят.   15 ноември 2004 г                                                                     Николай Колев-Босия


Тагове:   транспорт,   ро-ла,   МТС,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11733907
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031