Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07 15:43 - НАРУШЕНИЯ НА ПРАВОТО НА ЕС-ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 199 Коментари: 2 Гласове:
1



Механизмът за сътрудничество и проверка, който Комисията изтъква в своите про-форма отговори основание да им потърсим отговорност
от: Raina Mihailova (reny2003@abv.bg)   дата: 21.07.2019 10:14
до: kolev_bosia@abv.bg
   
 Какво  четем  в Съобщения та на Европейската  комисия 

 

-наличните инструменти за наблюдение, оценка и защита на върховенството на закона в Съюза

 

-Комисията ще продължи да гарантира правилното прилагане на правото на ЕС чрез процедури за нарушение.

 

Принципът на правовата държава е една от общите ценности, върху които се основава Европейският съюз и е общ за всички държави-членки. Тя е залегнала като такава в член 2 от Договора за Европейския съюз. Принципът на правовата държава е от съществено значение за функционирането на ЕС като цяло, например по отношение на вътрешния пазар, сътрудничеството в областта на правосъдието и вътрешните работи и гарантирането, че националните съдии, които също са съдии на ЕС, могат да изпълнят своите роля в гарантирането на прилагането на правото на ЕС и може да взаимодейства правилно със Съда на ЕС в контекста на преюдициалното производство.

Европейската комисия, заедно с други институции на Съюза и държавите-членки, е отговорна съгласно Договорите за гарантиране на върховенството на закона като основна ценност на нашия Съюз и за гарантиране на спазването на правото, ценностите и принципите на ЕС.

 

В същото време  реалността от  действията на ЕК за правилното  прилагане на  правото на ЕС

 

 Механизмът за сътрудничество и проверка –

споделена политическа безотговорност

между Европейската комисия и българските правителства

               

Механизмът за сътрудническо и проверка (МСП)  на ЕК

доклади по МСП, чрез който се реализира партньорството между ЕК и правителствата на България и Румъния

Приложението на постприсъединителната условност на ЕС чрез МСП е опорочено;

Причини :

- липса на напредък и даже връщане назад на политиките за утвърждаване на върховенството на правото в България

Доказани ключови недостатъци:

1  Неустановеност на обхвата и на функционалните, институционални и политически връзки между структурите в наблюдаваните сектори (и връзки между особените субекти вътре в тях), а същевременно изключване от обхвата на МСП ключови области, връзки и взаимодействия, които опосредяват осъществяването на върховенство на правото.

2 Бриколажен характер на наблюденията в докладите по МСП – в твърде много случаи не просто отделните параграфи, но и отделните изречения са смес от факти, емоционално-нравствени оценки, нормативни положения и оптимистични очаквания за бъдещо състояние на нещата.

3 Висока степен на произволност в равнищата на конкретност, както при констатациите, така и при препоръките, която позволява а) наблюдаваната ситуация да не бъде видяна в цялост и да не бъде разпознат собствено политическия характер на съпротивата срещу реформите и б) да се изпълняват отделни препоръки, доколкото не отвеждат към постигане на целите на фундаменталната и всеобхватна реформа.

4 Отправяне на препоръки към имагинерен субект, зад която няма реален адресат – „страната”, „всички заинтересовани”, „цялото общество”.

5 Множеството препоръки, които имат скрити предпоставки, които обаче, ако бяха налични, самите препоръки биха били излишни.

- Връзката между (1) криминален бизнес (и собственост на големи компании), (2) непублична политика, и (3) институционална съпротива срещу реформите  

Препоръките от докладите се изпълняват преднамерено така, че не може да се постигнат целите на реформата;

адресирането на докладите на ЕК до Европейския парламент и Съвета е пряко следствие от институционално-правната геометрия на цялостния дизайн на ЕС. Но докладите са адресирани до две институции, от които не се предполага да предприемат каквото и да е политическо действие въз основа на съдържателните констатации и заключения

-досегашната употреба на МСП очертава “mixed picture”

-легитимира имитацията на реформи чрез изпълнение на мерки, които не отвеждат към резултат – трайно установяване на върховенство на правото в наблюдаваните общества.

-   необходими са  залагане на правомощия  и инструментите , които ще отвеждат към резултатност в защита на интересите на европейските граждани и укрепване на интегративния процес в ЕС.

-политическата иновация на ЕС, чрез която той реализира политики за разширяването си.

При използването на оценките на Комисията като метод за измерване на compliance/степента на съотвествие с установените стандарти: едната причина е, че преценките на Комисията са общи и често пъти неясни, както по отношение на генералните оценки, така и при разглеждането на конкретни политики […]. Коментарите на Комисията често са толкова общи, че почти губят смисъл; основната им задача е да установят една сравнителна скала на напредъка при съпоставка между докладите за различни години

Стандартите, които Комисията използва за съпоставка и оценка на микро ниво, никога не са били публикувани и изглежда са били използвани до известна степен ad hoc, а това понякога ги прави непоследователни при сравнение между различни области на политики и между държавите. […]. Второ, оценките на макро ниво, които Комисията прави не са просто технически доклад за съответствие с критериите от Копенхаген, а представляват становище относно готовността на съответната за започване на преговори за членство, а това е силно политизиран въпрос. Комисията е политически играч в процеса на разширяване, и същевременно е обект на влияние от страна на държавите-членки.”

„Докладите са единствените официални и прозрачни публични източници, представящи оценката на Комисия за напредъка на страните“ (Hughes et al. 2005: 85). А освен това – „редовните доклади стават основният механизъм, по който Комисията определя и публично представя критерии за спазването на стандарти (compliance), особено в областите, където няма нормативно зададени стандарти, какъвто е и случаят с политиките за борба с корупцията (пак там с 87).

Би следвало да е ясно, че проблемът с корупцията не е отделен от този за характера на икономиката и на демокрацията, и на цялостното качество на живот,17 но и че това изобщо не е само местен, вътрешно национален проблем

изключителна важност, но получава непростимо малко внимание. Проблемът произтича, от една страна, от ниското качество на концептуализация на анализа в докладите, а от друга страна – от неспазеното обещание отговорните участници да бъдат подпомогнати в осмислянето на естеството на предизвикателството, което тези реформи представляват.

- Стряскаща е безкритичността към употребите на инструмента МСП

- МСП  е продукт на готовността на ЕК да предлага иновативни, политически експерименнтални решения, когато политиките за разширяване на ЕС се натъкнат на непредвидени, но съществени проблеми;

МСП явно се запазва единствено по тактически съображения, а не заради очакваните му резултати в реформата на обществения живот.

Дефектите в механизма за наблюдение и оценка, на които докладите са огледало (и те ще бъдат изброени в детайли и доказани от емпирични факти по-долу в настоящия доклад), се превръщат в реални спънки



Гласувай:
1
0



1. misteriamlechna - вече научих законите перфектно. ...
25.07 15:59
вече научих законите перфектно.
адвокатът ми подготви жалба до Европейския съд.
трите фейка вечна, течна и аптечна ми крадат самоличността.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 7455542
Постинги: 3271
Коментари: 8126
Гласове: 6161
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930