Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2016 16:54 - ЗАЩО ВИ ДРАЗНЯТ КЮЧЕЦИТЕ ПРЕД ЕДИН СВЕТЕЦ МЮСЮЛМАНИН?
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 927 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ЗА БАЛОВЕТЕ, БЪЛГАРСКОТО СЕЛО, КЮЧЕКА  И АЛЕКСАНДЪР НЕВСКИ

Около 24 май всяка година настава треска. Тресат се родителите и тхните деца-абитуриенти. Тресе се българският зрител, читател и минувач от изцепките на абитуриентите. Тресат се клерикалите. Тресат с медиите.

На много българи не им харесва това, което правят абитуриентите по баловете. Хвърлят се милиони за дрехи, които определено са за еднократна употреба. Баловете приличат повече на клоунада и да се търси някакъв смисъл от тях е напълно безсмислено. Но малко българи си задават въпроса защо става така.

А отговорът, колкто и да е нееднозначен, е доминиран от две основни причини.

Първата причина е безкритичността. Втората, обаче, се корени в недалечното минало.

След 9 –ти септември 1944 г. започна т. нар. „индустриализация”. Едновременно с нея започна насилственото коопериране на земеделските стопани и превръщането им в промишлени работници и селски ратаи. Това стана много бързо и българският селянин не можа и още не може да асимилира факта, че стана хем зависим, хем демотивиран, хем насилствено му смениха културната база.

Селската култура е ограничена, затворена и разбираема за хората, които живеят заедно на малки групи. За тях градът беше нежелан и неразбираем. Беше прекалено либерален и даже развратен. Срещаш непознати хора, които не те поздравяват и не се интересуват от теб. Градската култура, напротив, е отворен тип култура. Там отношенията са различни и в голяма стерпен-анонимни. Попаднал в града, селянинът се чувства потиснат и несигурен. Там семейството не е от патриархален тип и свободното време е значително повече. То трябва да се организира по друг начин, нежели като на село.

Всичко това не би било толкова страшно, ако този процес протичаше с една нормална скорост и не ставаше на големи групи.

Ускорената и безсмислена индустриализация ускори този процес до неестествена скорост и направи селото и града една вибрираща структура, която никой не може да предвиди и управлява. Селянинът вече не е селянин, но не е и гражданин. Получи се един нескончаем преход, подобен на този сега-от комунизъм към капитализъм. На село се раждаха много деца, защото трудовият процес там е много трудоемък и трябват много работни ръце. За гражданинът многото деца са бреме и той се задоволява с 2-3 деца. Градският фолклор и селският не се допълват, а се бият. Същото става и с ритуалите, традициите и културата.

По този начин пострадаха както селската, така и градската култура. Достатъчно е да се сетите за думата „Чалга” и повече не е необходимо да се обяснява.

Помня детските си години в моя роден град Стара Загора. Той беше тогава под 50 хил. жители. Когто се събираха приятелски семейства се пееха градски песни и се танцуваше валс, танго, румба, фокстрот. Вицовете бяха художествено оформени и човек, за да ги разбере трябваше да има определени познания, които са извън селския труд и затворените познания на селяните. В рамките на 10-15 години след края на петдесетте градът нарастна двойно и тройно, като обезлюди селата около Стара Загора и в крайна сметка се стигна дотам, че нямаше кой да се грижи за реколтата. Още в началото на шестдесетте като ученици в прогимназията ходихме през пролетта и особено през есента на продължителни т. нар. „Селскостопански бригади”, за да събираме реколтата. Ходеха    и студенти, войници и администрация. Тогава стана пределно ясно, че България е тръгнала в грешна посока и няма да е далеч времето, когато ще фалира. Фалитите бяха няколко, но 10 ноември показа ясно, че така повече не може и, че да  облагородиш комунизма е все едно да облагородиш сифилиса. Но бледата спирохета не може да бъде превърната в млечно-кисела бактерия. Бледата спирохета винаги ще създава сифилис, а няма да кваси млякото. Стигна се до едно прикрито взаимно недоволство и напрежение между потомствените граждани и насила докараните от село български граждани. В интерес на истината-селото победи града.

Защо се учудвате, че абитуриентите се държат, обличат и развяват като лайняни хартийки, духнати от вихрушка?

Що се отнася до кючеците пред храм   „Александър Невски”, там нещата също не са еднозначни.

Първо, срамно и просташко е да имаш име на катедралния си храм на името на чужд светия. Ние имаме достатъчно родни светии, които могат да заемат достойно името на катедрален храм на българската православна църква. Нека не забравяме, че когато руските войски през 1915 г. нападат североизточна България цар Фердинанд преименува храма от „Александър Невски в „Св. Св Кирил и Методий”. И ако на-големият по външни размери храм трябва да бъде катедрален, не е необходимо той да бъде преименуван или разрушен. Просто трябва да построим един храм по-голям от „Александър Невски” и да го кръстим на български светец. Най-доброто място за това аз виждам на мястото на паметника на „Съветската армия”. Така хем ще махнем този разединяващ нацията и унизяващ честта и достойнството на българина, хем ще осветим мястото, където един представител на чужда армия, която безпричинно е обявила война и прегазила страната ни размахва оръжие и търси плячка.

Второ, никой не се сеща, че Александър Невски приема в края на живота си мюсюлманската вяра и е абсолютно недостойно за една православна църква да кръсти катедралната си църква на него.

Защо, тогава, ви дразни, че пред един мюсюлманин едни ограничени млади хора друсат кючеци?




Гласувай:
4
1



1. nadzambunata - Благодаря ти за точността
27.05.2016 17:25
Драги Господине, много добре си свил нещата! Аз напоследък се питам следните работи:

1. Защо НИКОГА след "промените" не се взе мярка за възстановяване на прекрасното Българско село? Това требваше да е приоритет No1! В замяна на това сякаш нарочно и със всички средства се стигна до невъзможността по селата да се нощува, та камоли да се живее. А най-страшно е (естествено някак си) в северозападна България - чудо условия за селско стопанство, квито по целия свет редко има.

2. На всичко отгоре се зароди следващата простотия със санирането на блоковете - окончателно закрепостяване на Българина в панелния блок. Животът в панелен блок е само за крепостни боклуци.

Понеже аз ще се откажа да пиша по този въпрос много ще се радвам ако ти с името и ерудицията си подхванеш темата "ЖИВОТНИ В ПАНЕЛЕН БЛОК" и я развиеш до степен национално движение!

Ние сме Българи, Балканци, стремглаво изгубващи имотите си и вече забравили самодостатъчност и достойнство. Ние не можем да не се храним от Земята си.

Българският интелектуалец също има нужда от своята специална среда.

А баловете нека си ги има. И те ще са пак смислено нещо, но за хора, израстнали в дом с ограда, а не на заглавени в управляем комунтерновски коптор.

Много здраве!
цитирай
2. get - - Трето което пропускате ... е? Освен, че е вероотстъпник - още е и ... ?
29.05.2016 11:10
1 написа:
Второ, никой не се сеща, че Александър Невски приема в края на живота си мюсюлманската вяра и е абсолютно недостойно за една православна църква да кръсти катедралната си църква на него.


- Още е и братоубиец! Тъй като предава на "татарите" за подготовката на брат си - за въстание.

- Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 5997923
Постинги: 2957
Коментари: 7327
Гласове: 5828
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031