Прочетен: 1938 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 02.04.2016 21:37
С документи и записи разполагам аз. При това от различни източници. Но родните паникьосани политици припадайки дадоха заповед да не бъда канен никъде, докато отшуми бурята.
Е, в същото време към мен проявяват интерес германски, френски, холандски и австрийски медии. Изтекоха и кадри по CNN, където показват как замерям депутатите с развалени домати. Точно заради публикациите в чуждите медии и посланията ми до президента Оланд, канцлера Меркел и до европейските институции, всъщност се стигна и до арестите.
Предлагаме ви мое интервю по "Дойче веле", дадено преди 2 дни. Бях потърсен от директора на българската секция Александър Андреев, който се обърна към мен да дам това интервю. България Шофьорските книжки, които убиват
В България масово се продават шофьорски книжки, а това създава огромна опасност по улиците и пътищата. От години това твърди журналистът Николай Колев-Босия, а арестите в ДАИ идват сякаш за да потвърдят неговите думи.
Някогашният дисидент сигнализира за корупция в българската администрация, включително в интервю за „Дойче веле” през миналата година. Днес го потърсихме отново във връзка с актуалните арести в България.
ДВ: Г-н Колев, според последната статистика на Европейската комисия, броят на жертвите по пътищата в България и Румъния е най-висок в ЕС. Вие много отдавна обръщате внимание на този проблем, имате и отговор защо това е така. Нека го чуем.
Николай Колев: В Румъния за миналата година катастрофите и убитите са намалели с 21%, при нас – само с 12%. Но в България се прави един номер със статистиката: в отчетите влизат само хората, които са починали на пътя, а тези, които умират в болничните заведения, отиват в съвсем друга статистика и не се водят като убити по улиците и пътищата.
Редакцията препоръчва Да си купиш книжка в БългарияОтдавна се подозира, че в България издават фалшиви шофьорски книжки. По темата писаха и немскоезични медии като "Телеполис". В резултат на тези "сделки" по пътищата има твърде опасни шофьори. Проблем не само за България. (17.12.2015)
"Боят се повече за колата, отколкото от смъртта" ЕС забрани туризма за евтини шофьорски курсовеДВ: А последните арести потвърждават и друга Ваша теза.
НК: Разбира се! Но не си мислете, че това го е задвижила властта в България. Това беше силният европейски натиск, тъй като аз в няколко послания преди около два месеца и половина изпратих на г-жа Меркел, на г-н Оланд и на г-н Юнкер съответните документи и записи, които категорично доказват тежката корупция в Министерството на транспорта, вследствие на която се избиват и осакатяват хиляди български граждани. Даже не става дума само за български граждани. Защото една значителна част от шофьорските книжки, които се продават, се продават на граждани от европейски държави, включително и от Германия. Много български граждани, които си купуват книжки, после заминават най-вече за Германия, но също така за Франция, Холандия и Испания – и там представляват сериозна опасност за гражданите на тези държави.
ДВ: Какво показват Вашите разследвания: как функционират тези предполагаеми корупционни схеми?
НК: Те не са предполагаеми, те са доказани. Аз разполагам със записи на самите изпити. Как са монтирани микрокамери над главите на изпитваните, които снимат таблетите с въпросите, как им се слагат микрофони в ухото, по които им нашепват какво точно да попълнят. Това е само една от формите на корупция. Други форми са свързани с повишаване на квалификацията или подготовката на шофьори, които возят опасни товари – там също се броят пари. Така нареченият „Данък спокойствие” също се плаща от превозвачите…
ДВ: Какъв е този данък?
НК: Превозваческите фирми, за да не ги спират и да не ги глобяват, всеки месец си внасят една определена вноска за всяка една от колите, които притежават.
ДВ: Откъде сте събрали всички тези информации, г-н Колев?
Николай Колев-Босия
НК: Аз съм разследващ журналист и разполагам с източници в различни области на обществения живот в България, включително и в службите. И мога да Ви кажа, например, че до сутринта непосредствено преди ареста на Цветелин Цветанов никой в България не е знаел, че той ще бъде арестуван. И сега някои хора се бият в гърдите, че са наблюдавали четири месеца, че не знам си какво... Истината всъщност е, че над тази тежка престъпност имаше както политически чадър, така и прокурорски. Затова в момента аз смятам, че трябва да бъдат държани настрана от разследването както министър-председателят, така и главният прокурор, министърът на вътрешните работи, министърът на транспорта и председателят на Народното събрание – докато се изясни кой е подпомагал и кой е прикривал тази престъпна група. Защото преди повече от две години аз съм им сигнализирал и съм ги запознал с документи, които ясно и точно показват тази корупция – включително и вътрешните доклади от Инспектората на Министерството на транспорта. Така че нека сега не се правят на ощипани моми, че не са знаели! Министърът на транспорта яростно отричаше за каквато и да е корупция в неговото министерство, а сега си трае и не си подава оставката.
ДВ: А смятате ли, че сега вече чадър няма?
НК: Ще Ви кажа нещо встрани от този въпрос. Мен не ме търсят от нито една българска медия – само Вие от ДВ ме потърсихте. Това говори, че върху мен има категорично наложена завеса: да не се обаждам, да не се споменава името ми. Това ме кара да мисля, че отново ще има опит да прикрият престъпниците. Както го направиха преди 5 години с бившия министър Александър Цветков, който по същия начин беше отстранен, три години беше разследван – и когато всички забравиха за случая, тихичко го пуснаха. И не само, че го пуснаха, ами го и направиха директор на бившето ГУСВ.
Тагове: