Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2015 12:01 - ВТОРО ОТВОРЕНО ПИСМО ДО СЕМ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 1896 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 

Днес неочаквано получих отговор от СЕМ на отвореното ми писмо от 20.08 т. г. Писмото има изх № НД-05-94-00262 от 26.08.2015 г.

Няма да ви мътя главите с целия текст на отговора, който граничи с психиатрията. В него най-важните изречения са следните:

„… като независим специализиран орган, който регулира медийните услуги в случаите и по реда, предвидени в Закона за телевизия и радио…В този смисъл, не бихме могли да реагираме на поставения от вас проблем, по никакъв начин, освен законовия…Както личи, производството на съдържание не влиза в приложното поле на медийната регулация, очертано от законодателя…С други думи, изборът на теми, както и начинът на тяхното отразяване са въпроси на гарантираната от закона редакционна независимост…”

С други думи, СЕМ отговаря на въпрос, който аз не съм поставил.

Ето какво съм написал:

„…Това е една абсурдна ситуация, в която изпълнителната власт изпълнява ролята на цензор спрямо обществени медии и прикрива ужасната корупция в МТИТС, вследствие на която ежегодно се избиват хиляди и осакатяват десетки хиляди български граждани. Вашата институция СЕМ е длъжна да наблюдана този натиск от страна на законодателната, изпълнителната и съдебната власти.

Сещате ли се за това?

Досега не съм забелязал да вземете отношение относно оказван натиск върху електронните медии и в частност на двете обществени електронни медии.

С това писмо ви сигнализирам да направите незабавна проверка какви са причините един толкова важен проблем у нас, свързан с живота и здравето на българските граждани не се отразява пълноценно, отговорно и точно от двете медии. Ваше задължение е да направите тази проверка и да ми изпратите отговор, за да разбера и аз причината. Искам да знам истината и затова, че част от електронните медии бяха оповестени от мен и продуцентите бяха обещали да пратят екип, но въпреки това не дойде никой.

Това по света се нарича цензура и тя е несъвместима с демокрацията, още повече в държава, член на ЕС.

Всъщност, ако погледнем ранглистата на свободата на българските медии, ще видим, че ние сме на опашката. Въпреки това не съм чул нито от СЕМ, нито от законодателя да изработят действаща програма за оздравяване на българските медии и създаването на законови гаранции за свобода на словото като част от истинската демокрация..

Това, което правят наблюдаваните от вас медии се нарича медиен слугинаж и ако вие не реагирате незабавно и остро на тази практика, ще приема, че и вие сте част от слугинажа…”

Тук ясно става дума за упражнен натиск и наложена цензура от страна на изпълнителната власт и собствениците на медии върху работещите в медиите. Това е въпросът, който ясно и точно поставям, а не защо не са дошли на моята пресконференция. Излиза така, че борбата с цензурата за свободата на словото СЕМ самоопределя като „цензура” от страна на СЕМ.

Възниква въпрос. Защо СЕМ смята борбата с цензурата за „цензура”. Ако нямат грамотен човек да прочете и вникне в думите, които съм написал, нека си подадат оставките и да се заемат с нещо, което е по силите им.

Никъде не съм искал от СЕМ да се бърка в програмната политика на електронните медии и това се вижда от текста на мисмото ми до СЕМ.  И въпреки това те ми отговарят по този първобитен начин. В същото време СЕМ не го интересува, че България е на последните места по свобода на словото и борбата с цензурата искат да не съществува в задълженията им.

Тази разкрачена стойка не може да бъде оправдание за безполезността на този увиснал орган. Нека направят един сондаж за цензурата в медиите и си направят съответните изводи. Нека въз основа на анализите на този сондаж и на мнението на международните организации относно свободата на словото у нас си направят един план за борба с цензурата от страна на държавни и частни институции и особи. Нека поставят въпроса пред съдебните органи и свършат това, за което са избрани. Излиза така, че те уж си вършат перфектно работата, само дето свободата на словото у нас я няма никаква. На СЕМ може и да им е удобно да излиза така, но на нас, всички останали, ни влиза.

На този въпрос искам отговор, Лозанов, а не на измислен от вас хипотетичен въпрос!





Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11821651
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930