Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2015 14:41 - ВЪЗПРОИЗВОДСТВОТО НА НАЦИЯТА И ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦА С ПРОБЛЕМИ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 2249 Коментари: 5 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ ЛИ?

Тези дни скандалите ми дойдоха в повече. Държавни заеми, червеи, образование, ДАНС, Лазаров и какво ли не. Но един скандал потушава предишния. Българинът е като кокошка. Отдели ли се на повече от една пресечка от дома си-не може да се върне. Просто помни в рамката на една пресечка. Затова и го заливат със скандали.

Но един скандал ми направи особено внимание. Скандалът с помощните училища. Едната половина искат да останат, а друга-да ги няма. Най-интересно е, че този въпрос ще го решат не родителите и обществото, а един мазен и умствено ограничен чиновник.

Това, което ми направи най-голямо впечатление е вторачването в един проблем без да се вземат предвид и останалите фактори. Знам, че нашите политици и чиновници могат да решават нещата само на парче, защото нямат интелктуален капацитет да разгледат нещата в цялата им сложност и взаимозависимост. Това си е същата командно-административна система, която беше привнесена от Москва и създадена от мужици и пияни пръдльовци. Затова и системата им се разкапа толкова бързо.

Но да се върнем към въпроса с училищата.

У нас с децата и семейството се занимават поотделно десетина институции-МОН, Министерство на децата и спорта, Министерство на здравеопазването, Министерството на труда и социалната политика, МВР, Министерство на културата,  Агенция за защита на детето, Агенция за социална помощ и други, и други. Всички те си имат свои собствени бюджети и харчат тези пари както им изнася. Няма никаква координация между тях и се стига до абсурда две институции да харчат пари за противоположни неща. Няма и субординация в самите институции. Не се правят анализи и програми за повишаване на ефекта от харченето на пари. Затова и децата ни са с наднормено тегло, нискообразовани, немотивирани, нездрави и психически неустойчиви. За съжаление, семейството е на същия хал.

В помощните училища няма програми, които да категоризират децата според умствените и физическите им възможности. Всички са в един клас и учат по една и съща програма. Това остана още от времето на Людмила Живкова, която искаше всички българчета да са като Леонардо да Винчи. Само дето те не станаха дори като Леонардо ди Каприо, а станаха Леонардо Загубения.

Когато се подхожда към решаването на проблемите с децата трябва да има много сериозна коориданиция между институциите. Те трябва да имат обща програма за децата и семейството и да се допълват, а не да се конкурират и боричкат. Тази програма трябва да изпълняват и общините. За тази цел е редно да се създаде институцията Първи вицепремиер, който да бъде без портфейл и работата му да бъде да координира всички институции, занимаващи се с децата и семейството. Тази институция трябва да бъде малка като щат, но с отлично подготвени специалисти и организатори. Защото в момента ние нямаме нито специалисти, нито организатори. Затова и администрацията ни е раздуда и неефективна. Цялостното ни административно  чучело си прехвърля едни книжа и имитира дейност. Аз и досега не знам защо имаме Министерство на културата. Достатъчно е да се направи един държавно обществен фонд с 11 човека УС и двайсетина експерти. Да се направи дирекция Международно културно сътрудничество към МВнР с 50 души специалисти и една агенция от 10 човека, която да финансира и одитира държавните културни институти-НИМ, НАМ, НИПК, Национална опера и балет, Народен театър и още няколко национални държавни институции. Областните театри и музеи трябва да преминат към общините, като им се опростят данъците, които да отидат за поддръжка и развитие на културата по места.

Същото се отнася и до децата с физически, умствени и психически проблеми.

Те трябва най-напред да бъдат внимателно преценени какви са им възможностите и да бъдат обучавани според тях. Не може едно дете с физически проблеми да има същата учебна програма с дете, което има интелектуални или ментални проблеми. То трябва да се движи по програма, която застъпва повече физически упражнания, рехабилитация и създаване на умения да се справя с тялото си достатъчно добре и самостоятелно. Детето с умствени проблеми трябва да бъде обучавано по друга програма, която да му създаде трайни навици, които да ползва цял живот и които ще му позволят да се справя с живота си. Сега всички работят по една и съща програма, а известно е, че колоната винаги се движи със скоростта на най-бавния. При това детето с физически проблеми вече е запаметило учебния материал, но трябва да го повтаря, докато това научи детето с умствени проблеми. Така и двете деца стават потърпевши от липсата на адекватни и ефективни индивуални програми. Родителят и учителят трябва да имат чести срещи, в които взаимно да си кажат как се справя детето и работят с общи усилия за ресоциализиране на децата.

Не е необходимо училищата да са само държавни и общински. Частните училища са значително по-гъвкави и могат бързо и ефективно да внасят промени в програмите, когато това се налага. Те ще повишават квалификацията на учителите ежегодно и ще контролират лесно и ефективно малкия си персонал. Защото класовете са по няколко деца-не повече от 7-8. Затова всяко дете с проблеми има дадени от бюджета по 3 500 лева. В един апартамент или дом спокойно може да се направи учебна стая, стая за физически упражнения и място за отдих. Държавата само ще одитира и регулира правилното изпълнение на програмите.

Целта е една част от децата да станат достатъчно физически и образователно подготвени, за да отидат да учат в нормалните училища. Друга част ще придобие минимални познания и физически възможности да се справят относително самостоятелно с ежедневието.

И без това възпроизводството у нас е в катастрофално положение. Пенсионерите може би са повече от работещите. Не можем да си позволим да губим от лошото и неефективно „образование” на децата с проблеми.





Гласувай:
2
0



1. borkolbor - ...... Децата ...
19.02.2015 20:19
...... Децата със СОП / специални образователни потребности / наистина трябва да бъдат отделени и изведени в подобаващи рехабилитационни и образователни центрове , но извън училищата , които работят с утвърдени от МОН общо-образователни програми и учебни планове . Проблемът е в това , че много от тези деца имат необходимостта от присъствие на поне единия си родител на специализираните занятия в тези центрове . В особено тежките случаи , които са около 70-80% от всички болни деца , държавата заплаща пожизнена месечна заплата от 400 лева на родителя-придружител на детето си . Плюс годишно 3500-те лева законен делегиран разходен бюджет за всяко болно дете . Сумата набъбва до към 10 000 лева . Това трябва да стане посилно за държавата , защото "частният сектор" може да се отзовава само епизодично , кампанийно и дарителски . А това не е система и принцип , на които може да се разчита устойчиво във времето . ....... Апартаментите с малки групички деца не са решение . Необходим е многофункционален сграден фонд навсякъде в България , където те да могат не само да бъдат лекувани , физически рехабилитирани , възпитавани и обучавани по специализираните програми , съобразени със заболяванията им от съответните специалисти , но и да живеят там заедно със родителите си до навършване на пълнолетието си ! ......... Незаконно-забогателите в горчивия ни и не-завършил "преход" си построиха огромни къщи . Ами да им се отнемат от държавата и да се предоставят на съответните институции , които да настаняват там болните деца заедно с родителите им . Специалисти , които ще ги обгрижват , в България има . Един пример : В село Дръндар , Варненско , кипри "кръшна бяла снага" кокетна , голяма на площ , няколко етажна , фамозна "хубавица" - тип "провансалски" замък !!! ..............
цитирай
2. borkolbor - ......... Да спомним ........................
19.02.2015 23:18
..........................................................

Левски не ни е марш траурно-потискащ
лицемерен вечно патетичен словослог
Левски е снимки вехти тефтерче мълва
за обикновен юначен български пророк

...........................................................

Борислав Колев Касабов /Борисов/ 19.02.2015 г.
цитирай
3. joysii - Ц, ц, ц, ц, ц, . . . нашият бос Специ...
20.02.2015 10:46
Ц,ц,ц,ц,ц,...нашият бос Специалист по всичко.
Трябва това да се направи, трябва онова да се направи....откъде толкова акъл в тази Ваша глава...чудя се просто.
Хич ли не Ви минава през ум понякога, че с това надуто самомнение и изказвания от типа:"На всяка манджа мерудия" изглеждате като наистина доста бос по много въпроси?
Предлагате някакви тъповати решения на проблеми, с които изобщо не сте запознати, които не познавате в детайл.
цитирай
4. bosia - до одиозната джойзи
20.02.2015 12:34
Джойзи, пак ли ти се е развалил вибратора? Иди си купи един турбодизелов като на Искра Фидосова!
цитирай
5. joysii - Джойзи, пак ли ти се е развалил ви...
20.02.2015 16:49
bosia написа:
Джойзи, пак ли ти се е развалил вибратора? Иди си купи един турбодизелов като на Искра Фидосова!

===========
Доста тъповат отговор на моя коментар. Бъдете спокоен, господин Босия. Нямам проблем със сексуалното задоволяване. Напротив, плувам си в блаженство. Не разбирам защо този вибратор постоянно е в устата Ви, все за него говорите с мен.
Господине, проблемът с децата със СОП или тези, които изостават в умственото си развитие Ви е твърде далечен. Това личи по глуповатото Ви мнение в постинга.А моят вибратор няма да Ви направи по-компетентен, стига сте го дъвкали.
Поздрави.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 8028072
Постинги: 3422
Коментари: 8646
Гласове: 6429
Архив
Календар
«  Юли, 2020  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031