Какво можете да очаквате от въшката, освен да ви пие кръвта?
Какво можете да очаквате от градушката, освен да ви унищожава посевите и градините и да ви троши керемиди и стъкла?
Какво можете да очаквате от гилотината, освен да ви направи с една глава по-къс?
А какво можете да очаквате от българския политик?
Отговорът е прост-и трите!
В Наросното събрание е внесена поправка в Изборния кодекс. Поправката е дело на три урода-Мартин Захариев, Мая Манолова и Стефан Данаилов. В тази поправка журналистите, блогърите и всеки, който каже нещо, което не е цитат от официален документ се смята за престъпление и следва глоба от 20 000 до 50 000 лева.
По-голяма идиотия не мога да си представя.
Видя се, че след проектозакона за банките, апетитът на политическите отрепки бързо нарастна и се разви. Сега пада свободата на словото, а следващата крачка ще е забрана на интернета. После ще започнат да затварят за вицове и иронично отношение към властта. И накрая ще възстановят като национални празници 9-ти септември и 7-ми ноември. Така ще се върнем в онези далечни времена отпреди 25 години, когато всичко това си съществуваше и се изпълняваше.
За Моя е ясно. Явно вибраторът и се е счупил. За Ламбо също е ясно. Той твърдеше, че сърцето на човека винаги е в ляво, но забрави да каже, че комунистът не е човек и няма сърце. А това, под което се е подписал доказва, че комунистът няма и ум. За нито един журналист няма проблем да пусне в чужда медия или сайт една информация или дезинформация и след минута да я цитира в собствената си медия.
Ако това е целта на тримата глупаци, подписали този гилотиниращ текст, трябва да добавят под него следното:
"Ако някоя медия или онлайн пише нещо или цитира, трябва да получи нашето съгласие."
За Мартин Захариев не ми е съвсем ясно, защото той не отбира нито от закони, нито от журналистика.
Но много ме учудва търпението и мълчанието на колегите, които си бъркат в носа и се надяват от там да извадят великата шаячна правда.
Съюз на журналистите ли?
Съюз на юристите ли?
Ако имахме юристи и журналисти досега да сме си оправили държавицата.
Но ако влезе този текст в кодекса, аз лично ще го атакувам в административния съд, както и ще напиша първата псувня към банковата ни система, ако влезе в сила проектозакона за недостъпността им!
А ето и текста на допълнението към Изборния кодекс:
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ВТОРО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Проект Закон за изменение и допълнение на Изборния кодекс
Обн., ДВ, бр. 19 от 2014 г., изм., бр. 35 и бр. 53 от 2014 г.
§ 1. В чл. 57, ал.1 се правят следните изменения и допълнения:
1. Точки 23 и 24 се изменят така:
„23. контролира провеждането на предизборната кампания от доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии, печатните медии и онлайн новинарски услуги;
24. за осъществяване на контрола по т. 23 и установяване на нарушения от доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии, изисква информация от Съвета за електронни медии за извършения специализиран мониторинг, чийто обем и параметри се определят по споразумение между комисията и Съвета за електрони медии, сключено преди откриване на предизборната кампания, независимо от териториалния обхват на програмите; в случай че мониторингът се отнася до доставчик на медийни услуги, който не е с национален обхват, комисията изпраща информацията от мониторинга до компетентната избирателна комисия;”
2. Създава се нова т. 24а:
„24а. за осъществяване на контрола по т. 23 и установяване на нарушения от печатни медии и онлайн новинарски услуги, възлага с конкурс специализиран мониторинг в определен обем и параметри на юридическо лице с нестопанска цел, регистрирано като наблюдател, и изисква своевременна информация за дейността на печатните медии и онлайн новинарски услуги в предизборната кампания.”
§ 2. Създава се нов чл. 177а:
„ Редакционна отговорност
177а. (1) Доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии, печатните медии и онлайн новинарски услуги носят редакционна отговорност за съдържанието на разпространяваните от тях медийни услуги, свързани с предизборната кампания, като не допускат накърняване на правата и доброто име на другиго, призоваване към насилствена промяна на конституционно установения ред, към извършване на престъпления, към разпалване на вражда или към насилие над личността.
(2) Доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии, печатните медии и онлайн новинарски услуги не носят отговорност за разгласени сведения и за тяхното съдържание, когато те са:
1. получени по официален ред;
2. цитати от официални документи;
3. точно възпроизвеждане на публични изявления.
(3) При цитиране на документи не се допускат изменения.
(4) Новините като информационни факти трябва да бъдат разграничавани от коментарите към тях.”
§ 3. В чл. 179 се създават алинеи 2 и 3:
„(2) Доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии публикуват на своята интернет страница заедно с условия, ред, време и тарифи за платено отразяване на предизборната кампания избрания от тях визуален, звуков или аудио-визуален знак за обозначаване на платеното съдържание.
(3) Знакът задължително включва надпис или звуково съобщение „Платен материал”.”
§ 4. Създава се нов чл. 186а:
„ Платени и безплатни форми
Чл. 186а. По време на предизборната кампания печатните медии и онлайн новинарски услуги могат да използват платени и безплатни форми на отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати.”
§ 5. Чл. 187 се изменя и допълва така: 1. Досегашният чл. 187 става ал. 1 и се изменя така:
„(1) Печатните медии и онлайн новинарските услуги предоставят едни и същи условия, ред и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати за платено отразяване на предизборната кампания, които се обявяват на интернет страницата им не по-късно от 40 дни преди изборния ден и се изпращат незабавно на Сметната палата и на Централната избирателна комисия. Заплащането се извършва предварително.”
2. Създава се нова ал. 2:
„(2) Печатна медия или онлайн новинарска услуга, която не обяви в указания срок условия, ред и цени за платено отразяване на предизборната кампания няма право да сключва договори за платено отразяване с политически партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати.” § 6. Създава се нов чл. 188а: „Забрана за търговска рекламаЧл. 188а. В търговска реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.”
§ 7. В чл. 198 се създава нова ал. 7:
„(7) Търговски доставчик на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги, който не обяви в срок условията за платено отразяване на предизборната кампания, няма право да сключва договори за платено отразяване с политически партии, коалиции и инициативни комитети, регистрирали кандидати.”
§ 8. Чл. 200 се изменя и допълва така:1. Алинеи 1 и 2 се изменят така:
„(1) При нарушаване на реда за провеждане на предизборната кампания от печатните медии, онлайн новинарските услуги и доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии партиите, коалициите и инициативните комитети, организациите, регистрирали наблюдатели – чрез лицата, които ги представляват, или чрез упълномощени от тях лица, както и гражданите могат да подават сигнал или жалба в срок до 24 часа след констатиране на съответно нарушение на реда за провеждане на предизборната кампания.
(2) Жалбата се подава до:
1. Централната избирателна комисия за доставчик на медийни услуги – обществена и търговска електронна медия с лицензия или регистрация с национален обхват, национална печатна медия и онлайн новинарски услуги, както и когато нарушението е извършено в повече от един изборен район;
2. районната избирателна комисия или общинската избирателна комисия по седалището на доставчика на медийни услуги – обществена и търговска електронна медия, когато доставчикът има лицензия или регистрация с регионален или местен обхват, или регионалната печатна медия.”
2.Алинеи 4 и 5 се изменят така:
„(4) Компетентната избирателна комисия разглежда сигнала или жалбата в срок до 24 часа от получаването им, а в изборния ден – незабавно, и постановява решение.
(5) При нарушаване на реда за провеждане на предизборната кампания от доставчиците на медийни услуги – обществени и търговски електронни медии, печатните медии и онлайн новинарските услуги компетентната избирателна комисия може да предприема действия срещу нарушителите и по своя инициатива.”
3. Създава се нова ал. 6:
„(6) Компетентната избирателна комисия регистрира сигнала или жалбата в публичен електронен регистър незабавно след получаването им и своевременно публикува своето решение, като отразява движението по административното производство до окончателното произнасяне на съда.”
§ 9. Създава се нов чл. 474а
„Нарушение на забраната за сключване на договори за платено отразяване
Чл. 474а. Който наруши забраната на чл. 187, ал. 2 и чл. 198, ал. 7 за сключване на договори, се налага имуществената санкция в размер от 20 000 до 50 000 лв.”
.
Вносители:
Мартин Захариев
Мая Манолова
Стефан Данаилов
Тагове:
Извъреден постинг! Апел към приятелите м...
Рожби на идиотизма
19.07.2014 15:16