НЯКОИ ПОДРОБНОСТИ ОКОЛО ОТРЯД-28
Да започнем с доклада на EASA от 2007 г., ако не ме лъже паметта. В него е описано, че “Отряд-28” е държавна структура и затова няма право на търговска дейност и не може да се регистрира по Закона за граждаско въздухоплаване.
Как е в другите страни?
В повечето страни правителствения отряд е към МО. Има и страни, в които е придадена към ВИП-полетите и е по закона за Гражданска авиация.
Кой е директор /самообявил се за генерален директор/ на “Отряд-28”?
Това е небезизвестния в пилотските среди Пенчо Пенчев. Преди “демокрацията” е пилот в БГА “Балкан”. Колегите му го смятат за доносник и интригант. В края на 89 става зам. министър на транспорта. След това прави частна авиофирма заедно с Емил Кюлев. Фирмата се казва “Ер Бан”. През 2008 г. фирмата е продадена на ТИМ чрез холдинга на ТИМ Химимпорт. Тя претежава 6 хеликоптера “Еврокоптер БО-105”. Пенчев продължава да има процент от фирмата. Известно време е бил заместник на директора на “България еър”. Малко преди да дойде на власт ББ той се освобождава и е назначен за директор на “Отряд-28”.
Още по-интересна е фигурата на братчето на Красимир Велчев. Той е главен коодинатор на “Отряд-28”. Той е бил боен пилот в престижния полк в Доброславци, но след пенсионирането си минав в “Отряд-28” още по татово време. Самият Красимир Велчев е завършил инженерство в Киев и е работил в БГА “Балкан”. Стига до нещатен партиен секретар на превозвача. След “демокрацията” напуска и регистрира собствена фирма “Топлотерм инженеринг”. Купува си малък самолет, който държи в Сливница. Говори се в интернет, че чрез фирмата си е изпирал парите от контрабандните цигари и амфетамините на ББ, на когото е съсед в Банкя. Фирмата си продава на италианци от фирмата “Орион”, но отново в интернет са твърди, че той и сега има дялове там.
Схващате ли за какво става дума в тази четворка?
В авиотряда е даден и един хеликоптер МИ-17 от спецотряда на МВР от ЦЦ. Кой знае защо този хеликоптер е заменен със значително по-малкия и по-евтин МИ-8. Къде е отишла разликата може да разбере само прокуратурата или някой по-млад и чевръст честен журналист.
Остава въпроса: “Как са били заплащани парите от незаконните търговски полети на отряда, на кого и на какво основание”.
Този въпрос ще задам в МС и транспортното министерство в понеделник.
Тагове:
АВИОКАТАСТРОФАТА В КРИВИНА, УЖАСИТЕ ОТ ...
ПЕС педерастът се активизира, но късно -...
Риана от читател! Вижте какво тяло само!
Рон Пол: Доларът ще се срине, цената на ...
08.06.2013 14:29
За тах, ако изкараш доказателства - ставаш национален герой!