Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2011 12:36 - УЧЕБНИКЪТ ПО ИСТОРИЯ И ЦИВИЛИЗАЦИЯ ЗА ШЕСТИ КЛАС НА „АЗБУКИ-ПРОСВЕТА” Е ПИСАН ОТ НАСТОЯЩИ НЕВЕЖИ ЗА БЪДЕЩИ НЕВЕЖИ
Автор: bosia Категория: Политика   
Прочетен: 4463 Коментари: 3 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

Една от дъщерите ми е в шести клас. И това не е толкова лошо. Лошото е, когато погледнах в учебника и по „История и цивилизация”. Там не видях нищо от историята и нищо от цивилизацията. Фактологически грешки, прикрита демагогия и пълно разминаване с истината.

Наистина, прочетох само три урока. За повече засега нямам сили. Но ще събера кураж и ще го прочета до края.

Учебникът е написан от проф. Румяна Нейкова Кушева, доц. Веселин Костов Янчев, д-р Георги Якимов Стойчев и д-р Михаил Иванов Груев. Рецензенти са проф. д-р Нина Дюлгерова и Ирина Кръстева. Редактор е Мария Босева. За един учебник за шести клас четирима доктори-автори и един рецензент са множко. А след като прочетох три урока от най-новата ни история разбрах категорично, че тези доктори са за доктор. В смисъл за лекар, за лечение. Такива семпли статии с толкова грешна или нарочно изкривена фактология, толкова премълчавания на истината и толкова откровени лъжи  могат да бъдат написани от много семпли, некадърни, политически ангажирани или обикновени идиоти.

Искам да бъда правилно разбран. Ако тези статии бяха публикувани във вестниците „Дума”, „24 часа”, „Труд” или някой друг парцал не бих им обърнал внимание. Както казваше дядо ми „Лайното не се рита, то се прескача, моето момче!”

Но това е учебник. Той формира младите хора за дълго време. Той ги вкарва в една ситуация или да не вярват на училището и да смятат даскалите за малоумни, или да останат информационно сакати за цял живот. Както и да го погледнеш нищо добро не ги чака нашите деца.

Искам правилно да бъда разбран. Не искам моето мнение да бъде ръководно начало за учебниците по история, защото съм участник в цялата тази галиматия през последните 30-35 години. Искам в един учебник да се пише само доказаната истина и личните пристрастия и политически тежнения да бъдат елиминирани предварително.

Цитирам дословно:

…” ПРОЯВИ НА СВОБОДОМИСЛИЕ В ГОДИНИТЕ НА ТОТАЛИТАРНИЯ РЕЖИМ

     Още в края на 60-те години на 20 в. сред българската интелигенция се издигат гласове на несъгласие със съществуващия държавен и обществен ред.Те са първите плахи предвестници на гражданското общество в България. Сред най-ярките представители на тези среди са писатели като Радой Ралин, Блага Димитрова, Константин Павлов, карикатуристи като Тодор Цонев и Борис Димовски, кинодейци като Христо Ганев, Христо Христов и Боян Папазов, учени като философа Жельо Желев, историка Николай Генчев и др. Именно те застават в основата на първите граждански/т. нар.неформални/ сдружения още преди промяната през 1989 г.  и подготвят почвата за възникване на истинско граждански общество.

Първото гражданско сдружение се появява на 8 март под името Обществен комитет за екологична защита на Русе. То си поставя за цел да привлече вниманието към замърсяването на въздуха на дунавския град от химическия завод в Гюргево, Румъния. Най-голямата неформална организация е създадена през 1988 г. в София и се нарича Клуб за гласност и преустройството в България. В него се включват почти всички споменати свободомислещи интелектуалци.

РАЖДАНЕТО НА ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО

Първата граждански демонстрация в България се провежда в самото навечерие на промените-на 7 ноември 1989 г., във връзка с тежките екологични проблеми в страната…”

От целия текст на учебника единственото вярно до тук е май името на Борис Димовски. Той единствен имаше сериозно несъгласие с комунизма като доктрина и не е бил партиен член. И не е искал да бъде.

Но да обърнем внимание на фактите.

Първото гражданско сдружение в България е създадено на 16 януари 1988 г. в град Септември от стария политически затворник с над 28 години ,прекарани в затвора. На тази дата той, заедно със свои съмишленици и приятели създава Независимото дружество за защита правата на човека в България. На тази дата през 1969 година чешкият студент Ян Палах се самозапали в знак на протест срещу съветската окупация на Чехословакия, за да остане тя в рамките на Варшавския договор и на режима на комунистите.

Най-голямата структура е създадена на 11 февруари 1989 г. в Стара Загора и се нарича „Профсъюз на художествено-творческата, техническата и хуманитарната интелигенция в България „Подкрепа” Името идва от една стара старозагорска спомоществувателна организация на интелигенцията. Та „Подкрепа” в навечерието на преврата имаше над 2 000 членове и стотици хиляди привърженици. Клубът за гласност и преустройство беше създаден по съветски образец и беше по същество един опит да се реформира БКП, за да остане на власт.

Първата гражданска демонстрация беше не на 7 ноември, а на 3 ноември. Щом и това не са проверили авторите и рецензентите на учебника, това означава, че този учебник не може да бъде изучаван и трябва да бъде елиминиран от българското училище. Той създава митове, а не знания и заблуждава децата за цял живот.

Проявите на свободомислие не са спирали в страната след 9-ти септември 1944 г. Затова бяха създадени концлагерите като Белене, Ловеч, Куциян, Ножарево и др. Затова в затворите бяха вкарани най-светлите умове на България или бяха затваряни и убити като Райко Алексиев, Сашо Сладура, Трифон Кунев, Атанас Буров, Никола Петков, Георги Канов, Илия Минев, Георги Константинов и хиляди политически дейци, интелигенция и обикновени хора, несъгласни с комунистическия режим.През 1969 г. бяха вкарани в затвора несъгласни с навлизането на войските на Варшавския договор в Чехословакия. Преди това за навлизането на съветските войски в Унгария през 1956 г. Споменават се Блага Димитрова Желю Желев и Тодор Цонев, а не се споменават Жерминал Чивиков, Фреди Фосколо и Петър Бояджиев. Не се споменава българската емиграция, която неспирно се бореше за освобождаването на България от комунизма. Това не само е несправедливо. Това е митотворчество, което има за цел да героизира комунистите, които уж са освободили България от комунизма.

Познавам всички участници в дисидентските движения и организации и знам кой какво мислеше и правеше, с какви мотиви и  убеждения беше.

Затова няма да позволя този парцал да уврежда крехките етични постановки на подрастващите.

Учебникът трябва да бъде забранен. Трябва нов учебник, който да отговаря на условията на страната ни, която уж 22 години вече не е комунистическа. Демокрация се прави не с пропаганда, а с истина.

 




Гласувай:
7



1. chavdar01 - В БЪЛГАРИЯ МНОГО ОТДАВНА НЯМА ДЕМОКРАЦИЯ.
02.05.2011 12:45
ДАЖЕ МИ СЕ СТРУВА И ЧЕ НИКОГА НЕ Е ИМАЛО.ВСИЧКО Е САМО ИЛЮЗИИ.
цитирай
2. darcy - Ето защо отказах да работя по специалността си учител по история
02.05.2011 20:22
Не бих могла да заблуждавам младите хора за нечия изгода.
цитирай
3. pagan - Аз пък преди 4- 5 години отворих христоматията за 11 клас.
03.05.2011 04:49
Освен, че не се изучаваха произведенията на нашите класици за сметка на съвременни автори със съмнителни качества, но и във всички включени произведения се говореше за смърт?! Вместо за някаква си глупава любов да речем? Може би за да отчае младежта, да секне порива и енергията и за живот, наука, творчество и да ги подготви само за слуги на наследниците на комунистическите нагли и безпардонни бивши управници?!
От чуждите автори не се изучават Екзюпери, Едмондо де Амичис,Киплинг, Селинджър, Марк Твен, Колдуел и други, много по- близки до младежката психика, разбирания и интереси, биографиите на велики художници, композитори, поети- пример за човешки качества и пълни с комични драматични и трагични ситуации, ведри хумористични автори, като Джером Джером, Удхаус,
Бранислав Нушич. Примери за мъжество и героизъм, (различни от партизанските)
А защо не и Шекспир и Чосър? И защо "разтълкуването" им да става с езика но Панталей Зарев И Тончо Жечев- сложен изказ, пълен с чуждици и словесни фортификации от типа:- "колко дявола се събират на върха на карфица", който трябва да бъде назубрен, защото е труден за разбиране и повече става за средновековни мистично- схоластично- догматично- теологични спорове и не върши друга работа, освен да отврати учениците от книгите въобще?! Пак с горната цел? Май ще се окаже, че най- големите "гробокопачи" на комунизма са самите комунисти/социалисти, защото, никой не може да ти стори толкоз зло, колкото ти самия. Лошото е, че от това страда цялото общество, защото покрай сухото гори и суровото.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11742671
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031