Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2017 12:22 - ОЩЕ ЕДНО МОЕ СТАРО СТИХОТВОРЕНИЕ
Автор: bosia Категория: Поезия   
Прочетен: 1791 Коментари: 6 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ПРЕПОСВЕЩЕНИЕ

Когато написах това стихотворение го посветих на Тодор Живков и по стар навик му го изпратих до ЦК на БКП с обратна разписка.
Днес препосвещавам това мое стихотворение на криминално проявеното лице Бойко Борисов                           

ПРИТЧА
                             
Посвещавам на криминално проявеното лице  Бойко Борисов
 
Чуй, братко, таз песен затъжена 
И не ми дири махната. 
Остави си ми сламката ръжена! 
Извади си първо гредата!   

Събуди се най-после от дрямката 
И не ми пипай правата. 
Остави си ми, братко, сламката! 
Извади си първо гредата!   

От теб нямам никаква нужда. 
Затова ми послушай словата. 
Остави ти сламката чужда! 
Извади си първо гредата!  

Не ме гледай диво от рамката! 
Ти изсра, брате, лайната! 
Затова: Остави си ми сламката! 
Извади си първо гредата!   

19.05.1989 г. Стара Загора  



Гласувай:
4



1. kolevdobri - Хубаво стихотворение.
13.12.2017 18:34
Защо използваш "братко"?
цитирай
2. bosia - до Добри
13.12.2017 19:29
Когато писах това стихотворение, то бе посветено "На Тодор". Тогава имах навика да пращам ткива стихове против Живков лично до него с обратна разписка, за да дразня БКП и ДС. То беше част от един цикъл-"Тодориада", който съдържаше десетки поеми, стихове и епиграми срещу Живков. Имаше поразителен ефект. Що се отнася до "братко", това е разговорна българска форма и има ироничен смисъл. Що се отнася до "рамката", във всеки кабинет, стая на държавна институция и къде ли не имаше закачени портрети на Живков и той непрекъсното ми се навираше в очите.
цитирай
3. kolevdobri - Какво стана с "Тодориадата"?
13.12.2017 21:58
bosia написа:
Когато писах това стихотворение, то бе посветено "На Тодор". Тогава имах навика да пращам ткива стихове против Живков лично до него с обратна разписка, за да дразня БКП и ДС. То беше част от един цикъл-"Тодориада", който съдържаше десетки поеми, стихове и епиграми срещу Живков. Имаше поразителен ефект. Що се отнася до "братко", това е разговорна българска форма и има ироничен смисъл. Що се отнася до "рамката", във всеки кабинет, стая на държавна институция и къде ли не имаше закачени портрети на Живков и той непрекъсното ми се навираше в очите.

Пусни я в блога или кажи, ако я има, в коя година да гледам.
цитирай
4. bosia - до Добри
13.12.2017 22:03
Просто напиши в блога ми горе влява "Тодориада" и ще прочетеш част от тях. голяма част от "Тодориада" я има само в дневниците ми, които след 1989 г. подарих на дъщерите си.
цитирай
5. kolevdobri - "Подгряха сместа върху народно търпение и я патентоваха с постановление".
13.12.2017 22:25
bosia написа:
Просто напиши в блога ми горе влява "Тодориада" и ще прочетеш част от тях. голяма част от "Тодориада" я има само в дневниците ми, които след 1989 г. подарих на дъщерите си.

Веднага се възползвах от предложението и след като прочетох това, вече си мисля да те помоля, да провериш дали са запазени и други текстове и да ги публикуваш. Ненапразно извадих твой цитат в заглавието. Силен текст! Много ми напомня за днешно време. Съжалявам, че чак сега ги откривам...Успех!
цитирай
6. bosia - До Добри
14.12.2017 07:49
Влез в блога ми и напиши горе в дясно "Босия-стихове". Ще се покажат доста от тях.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11720609
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031