Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2009 10:19 - Тайната на бабината трушия
Автор: mamas Категория: Поезия   
Прочетен: 12918 Коментари: 13 Гласове:
10

Последна промяна: 11.10.2009 13:52


За бабината трушия вижте   тук 
image

А после прочетете провокираните от нея стихове:

Розовата фея, позната тук като  felisia
Дай рецептата , бе сестро
дай я най-накрая
още една тайна тука , нека да узнаем.
Чак на мен ми се захрупка
от тази трушия
а пък може да гаврътна
с мъжлето по ракия.
Прасенцето да розовее
полегнало в тавата
и шаренко да се усмихва
на МамаС зарзавата
image

Моят отговор:
Важна тайна такава
тука не се издава!

Току виж рекъл вожда:
"Форумът не подхожда!"

Аз пък в КулинарИя
хич не ща да се крия.

Тука ми е най-благо
със приятели драги!

image image image

Друга приятелка, която няма блог тук:
Що си стисната ма, бабо,
няма ли пък да ти е драго
и ний да хапнем таз туршийка
със домашната ракийка?image

Разбира се, и на нея отговорих подобаващо:
Драго ша мий, как да не мий драго!
Хеле кат хортуваш толкоз благо...

ПИйни и от мен една ракийка,
зАмези със вкусната трушийка!

Ябълков цвят каза:
Тайната на моята трушия
е в местната ни бакалия
image

Ох, какво да и кажа?
И аз всяка година се каня
да се доверя на бакалията,
но все не устоявам на навика
и...пак си налагам трушията! image

Все пак имам напредък - обемът на бидона е все по-малък. Не че не се изяжда, напротив, но не ми се занимава вече... 


Христам рече:
Саламурата е тайна,
ала истината - знайна -
най е хубава туршийката
в комбинация с ракийката.
А за внуците сега -
чаша зелева чорба!
image image

Със ракийка, без ракийка -
все си хапваме трушийка!

А внучетата, слава Богу, още нямат нужда от зелева чорба - дано не им се и налага да я използват за отрезняване
image

ре8 се намеси в разговора:
Без ракийка
таз трушийка,
си е за комшийка -
убава салатка,
много, много сладка,
ама със ракийка,
пък и крушовлийка,
лютичка, червенка,
прави ме засменка,
пък и внуците се радват
и за чушцица посягат,
тъй по икиндия -
сладка залесия -
кой мустак завива,
кой пък си отпива,
дяцата в гюролтия
чакат баница в синия...

...който продължи така:
Що по икиндия? Чакай барем да мръкне, че да се не види резила след тая прехвалена крушовлийка!

О-о, тая мека крушовлийка
си е баш за твоята трушийка,
за резил и дума да не става,
благинка е само за представа,
тя краката не плете,
и главата не мете,
само стопля ти стомаха
и ухае аромата.
image image image

Дай Боже да ги куснем някой ден заедно - от тебе ракийката, от мене трушийката!

Дай Боже, дай!
ще направиме седянка
хем по залез, хем на сянка!
image image

И dodo73 e тук със своите весели рими:
Отварям готварска брошура
да открия тайна рецептура
на зарзаватска саламура.
В поредна сигнатура
откривам карикатура
на стара диктатура,
препила с развалена саламура –
главата й кат` шамандура,
със зелева фризура,
в уста си джвака хавайска пура.

Но виж сега, мамаS, мойта процедура
за качествена саламура
няма нЕк`ва режисура.
Без специална апаратура
поддържай нужната температура,
бидонът – със различна кубатура –
не бива да е с политура,
защото наш`та саламура
ще стане със глазура…

---
РР:(по повод репликата на Пинче " пък си саламурата се римува с...урааааааа!!!") саламура (освен с ...ура) се римува и с:
капандура
арматура
кон(юнк)тура
скулптура

Само за това се сещам, мамаS image
---
Сега се сетих и за... матура image, култура, ф(р)актура...

Ще защитя аспирантура
по римотворчество на "саламура"... image

Мерси за римите, dodo73 image Имаш шестица от мене!

От саламурата
не ще е фрактурата!
По-скоро от ракийката,
оная, крушовлийката,
на ре8 - комшийката image

Комшийката май малко се засегна(ама малко):
Хайде бе!
нищо, че ме взе
тука на мезе,
ама кат опиташ,
после пак ще питаш....
image

И други интересни римувани рецепти получих за саламурата, но аз си държа на моята.
И тъй, време е да разкрия тайната:
Мойта саламура е простичка (и за зелето я използвам):
Разтварям едра морска сол в топла вода. Наситеността проверявам със сурово яйце - да изплува кръгче колкото монета от 5 стотинки. После заливам като редувам една част солена вода, една част чиста чешмяна - задължително започвам и завършвам със солена. Завършвам със стрък кервиз (или кръг, изплетен от лозови пръчки, ако съдът е по-голям), притискам с речен камък с подходяща големина. На няколко пъти през 2-3 дни се продухва с маркуч(вместо т.нар. претакане). Друго не е нужно. До май месец не мръдва, все си е твърда!
Трушията имам предвид, нали е ясно? image



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Току-що установих,
11.10.2009 12:09
че гласовете за блога ми са преминали числото 9000.
Бройката е закръглена от http://furiika.blog.bg/
Благодаря на всички, които се отбиват тук и изпитват добри чувства към мен. Без значение дали коментират или не, гласуват или не.
Хубав ден ви желая!
цитирай
2. tili - Хе хе хе хе!!!
11.10.2009 12:40
Много пъстра туршийка е станала! Искри във всички цветове и е вкусна, вкусна ;-))))
цитирай
3. mamas - Пъстричка е :)))
11.10.2009 13:51
tili написа:
Много пъстра туршийка е станала! Искри във всички цветове и е вкусна, вкусна ;-))))

Ще взема и тук да сложа една снимчица.
цитирай
4. krotalka - Славе,
11.10.2009 14:23
за една туршия
такава олелия!
Мале мила, виж ги тези
все отбрани поетеси.
Тук туршия възхваляват
и със рими я възпяват!
Струва си туршийката
като мезе за ракийката!

Опитах и аз, ама нещо не ми се получава.
цитирай
5. mamas - Напротив, Таня! Получило се е! Браво!
11.10.2009 15:13
krotalka написа:
за една туршия
такава олелия!
Мале мила, виж ги тези
все отбрани поетеси.
Тук туршия възхваляват
и със рими я възпяват!
Струва си туршийката
като мезе за ракийката!

Опитах и аз, ама нещо не ми се получава.

цитирай
6. vanya70 - Спомени.... :)))
11.10.2009 15:41
Благодаря ти за този "букет" от думи и спомени, Славе :)))
цитирай
7. krotalka - Добре,че ти е харесало недоносчето ми!
11.10.2009 15:42
Трудно се пише в мерена реч,
иска се дарба, талант и умение
няма да мъча главата си аз,
нямам за туй вдъхновение!
цитирай
8. mamas - Нима само спомени, Ваня?
11.10.2009 16:28
vanya70 написа:
Благодаря ти за този "букет" от думи и спомени, Славе :)))


И аз ти благодаря!
цитирай
9. mamas - Таня, заразно е! Виждам, че си прихванала ;-)
11.10.2009 16:29
krotalka написа:
Трудно се пише в мерена реч,
иска се дарба, талант и умение
няма да мъча главата си аз,
нямам за туй вдъхновение!

цитирай
10. анонимен - :)))
11.10.2009 18:00
За таз саламура
аз нямам култура.
За туй в каламбура
ш' си скрия пискюла!

Прихвана ме - по жабешки!:)))
цитирай
11. mamas - Нови рими! Браво!
11.10.2009 18:32
tit написа:
За таз саламура
аз нямам кутура.
За туй в каламбура
ш' си скрия пискюла!

Прихвана ме - по жабешки!:)))


Знаех си аз, че е заразно :)))
цитирай
12. krotalka - Наистина е заразно Славе!
11.10.2009 20:30
Тази рима е заразна
и за блогари опасна
щом римуват тук поетите
к`во да правим ние клетите
Щем не щем се заразяваме
няма лек туй зарибяване!
цитирай
13. mamas - Таня, познавам и други, късно прописали, но с прекрасни стихове.
11.10.2009 20:40
krotalka написа:
Тази рима е заразна
и за блогари опасна
щом римуват тук поетите
к`во да правим ние клетите
Щем не щем се заразяваме
няма лек туй зарибяване!


Явно е, че носиш таланта в себи си, но ти е липсвало вдъхновението.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mamas
Категория: Поезия
Прочетен: 4687944
Постинги: 547
Коментари: 11966
Гласове: 31452
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930