Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2017 16:10 - Загадъчните червени пъпки
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2824 Коментари: 11 Гласове:
20

Последна промяна: 22.09.2017 19:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Беше преди двадесетина години
Един познат донесе няколко кизикена/ статери от самородно злато/, с молба!
Ако може , да потвърдя ,че са истински!
Искал да ги продава, намерил клиент, но той  пък търсел  гаранция!

Монетите ме заинтригуваха,те са от първите  в Средиземноморския басеин! От прима виста ми се сториха подозрителни-идеален образ и печат, като току що отсечени!  На тегло ми хоресаха, но това не беше достатъчно за мнение! Все пак ги проверих,на грамаж и плътност отговаряха . Но знаех, че фалшификаторите са майстори, ползват старо злато за изделията си- нерафинирано, така ,че не е проблем да заблудят в тази насока!

Попитах го,  дали Императорът ги е  виждал ? Имаше уникален усет за фалшификати.
Да, видял ги,просто хвърлил поглед,  но казал ,че не го интересуват?!
Това беше лош знак.  Така отговаряше бай Желязко - императорът  в два случая-когато монетата е фалшива и когато човекът е неблагонадежден.  Който му я предлага
Познатият каза, че ако аз гарантирам ,че са истински, сделката ще стане!
Поисках време, да се убедя истински ли са или не!

Случайно срещнах бай Желязко.  Питах го.  Изгледа ме подозрително, но ми каза, че много добре знам, че той с непознати не обсъжда златни монети!
Да, бяха му конфискували златни монети
Отпадна вариантът ,да е отказал заради фалшификат Просто не е пожелал да ги види и коментира!

Отидох в музея и поисках от мой приятел там наличен снимков материал за статери-кизикени
А при огледа бяха ми направили впечатления при две от монетите  странни червени подутини, като пъпки по тях.  Даже ,те ме усъмниха в нередовността им.

И още при една от първите снимки попаднах на подобна монета.  Заех  се, да търся само такива и да ти отбелязвам, откъде са!  Появиха се и други.

Повечето бяха от реномиран музей, световно име!  Изключено беше да представят фалшификати в колекцията си!
Замислих се около причините за появата им
Не беше трудно да се открие

Монетите бяха от самородно злато, съдържащо мед.  При обработката се ползват зърна с различен състав, така ,че природното ровновесие в тях се разбутва.
Златото и медта имат така наречената експлоатационна съвместимост Докато изделието съществува-200-300 години, може и повече!
Но при оформяне на структурата, дълъг процес, златото избутва част от  "натрапникът" мед - към повърхостта естествено И така се оформят  пъпките
Кизикените са на над 2500 години.  Време достатъчно за оформяне на пъпки.  Даже взех да си мисля ,че подозрителни са не тези ,които ги имат, а тези, които нямат!
Бях готов с отговора!

Казах, че монетите са истински за мен.
Никой фалшификатор, при никакви условия не може изкуствено да възпроизведе тези пъпки.  А и не знае, защо да ги прави!
Давам положително мнение за оригиналността им, при положение , че са намерени заедно, но те да си решават ,дали да има сделка или не.  В сделката ,както и в цената не се намесвам!



Гласувай:
21


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. merlin68 - Да, мисля, че благодарение на опита ...
22.09.2017 17:14
Да, мисля, че благодарение на опита в професията си, си направил отлична експертиза. Червените петна още в началото ме наведоха за медни примеси, но чисто интуитивно, аз с химията съм скаран, но пък имах прекрасна (визуално и като човек) учителка по химия. Не знам дали това и съвършенство не ми е попречило да усвоя предмета:))
А иначе това, че изглеждат като нови е подвеждащо, ако са били скрити преди да влязат в сериозна употреба разбира се, че ще изглеждат като нови, това е свойството на този благороден метал.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
22.09.2017 19:03
merlin68 написа:
Да, мисля, че благодарение на опита в професията си, си направил отлична експертиза. Червените петна още в началото ме наведоха за медни примеси, но чисто интуитивно, аз с химията съм скаран, но пък имах прекрасна (визуално и като човек) учителка по химия. Не знам дали това и съвършенство не ми е попречило да усвоя предмета:))
А иначе това, че изглеждат като нови е подвеждащо, ако са били скрити преди да влязат в сериозна употреба разбира се, че ще изглеждат като нови, това е свойството на този благороден метал.


Благодаря ти!
Прав си!
За да разбера, доколко ми се казва истината, поисках да знам, откъде ги има?
Купил ли ги е, изкопал ли ги е?
Донесе малко глинено съдче,твърдеше ,че били в него
Понеже било запечатано, счупили го
Да , счупването беше прясно, виждаше се!

Затова не бива да се отхвърлят неща, които на пръв поглед изглеждат очевидни
При такава постановка, баш специалистът ги подминава и щеппелна повърхност, плюс съмнителни пъпки, щях да кажа , че са фалшификат, ако избързвах
Не знам , какво е продължението със сигурност. Но питах след време познатия, има ли рекламация,след като ми каза ,че сделката е станала?
Каза ,че няма!

Хубава вечер, Мерлин!

цитирай
3. tikoev - Ако са от Средиземноморският район ...
22.09.2017 21:35
Ако са от Средиземноморският район ще съдържат арсен...
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире! В самор...
22.09.2017 22:48
Здравей, Тихомире!

В самородното злато типични примеси са сребро и мед!
Арсен , в стотни от процента не е изключено да има, но не е типичен примес

Все пак, не съм металург, познанията ми в тази област, наистина над следното ниво и то значително , са от студентските години!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Абонатът се регистрира!За да си ...
23.09.2017 16:17
Абонатът се регистрира!
За да си продължи абонамента
Аз не държа на него.
Ни най-малко!
Да си го взима със здраве и да се регистрира другаде!
цитирай
6. litatru - Eeeenх, Лъвчо, Лъвчо , та и Тихомир, та и Мерлин68 и кой ли не още не... нали сте мъже - всичко знаете!
23.09.2017 19:56
Затова ви обичаме ние - жените. :))))))))))))))) - малко атмосфера и закачка. Не може само да сме делови и навъсени...
В действителност тези неща не ми бяха известни, защото считам, че златото не е за мен - много е тежко, а аз съм "лека" ;)))))))))))))))
Поздрави!!!!

цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави , Лита!
23.09.2017 20:17
litatru написа:
Затова ви обичаме ние - жените. :))))))))))))))) - малко атмосфера и закачка. Не може само да сме делови и навъсени...
В действителност тези неща не ми бяха известни, защото считам, че златото не е за мен - много е тежко, а аз съм "лека" ;)))))))))))))))
Поздрави!!!!



Радва ме посещението ти!
Духовито си го написала!
Има и продължение обаче!
Че до всеки успял мъж стои и една умна жена!
Бих добавил към умна и заядлива, и злобна
Доказателства? - Ами Ксантипа с пегена с мръсна вода от древността, та до жената на Толстой, от която той хукнал посред зима да бяга в България и умрял от пневмония в чакалнята на Киевската гара!
Може би действат мобилизиращо на мързеливите!

Хубава вечер, Лита!
цитирай
8. didanov - здравей, не знаех че си познавал Императора
23.09.2017 23:23
вярно ли е, че е носил на дясната си ръка личния златен пръстен - печат на диктатора Каракала? Какво е чувството да държиш в ръката си монета хиляди години?поздрави
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
24.09.2017 14:41
didanov написа:
вярно ли е, че е носил на дясната си ръка личния златен пръстен - печат на диктатора Каракала? Какво е чувството да държиш в ръката си монета хиляди години?поздрави


Носеха се легенди, но аз лично не съм го виждал
По интерсен начин се запознахме На една нумизматична конференция до мен стоеше председателят на Ямболското нумизматично дружество
Служил съм в Ямбол, сприятелихме се! Малкото му име беше Желязко После по приятел му пращах поздрави
И получавах ответни

Една неделя , на наша сбирка , към мен се доближи елегантен възрастен мъж и ме попита откъде се познаваме? Пращал съм му поздрави Така се запознах с императора, чието име също бе Желязко
След малко видях че дава нещо на колеги в другия ъгъл на залата - малък класьор
Отидох и поисках да го видя Той ме отряза с думите, че не е за мен
Обидих се и казах ,че аз разбирам от монети, защо смята ,че не е за мен?
И се върнах на мястото си
След малко в скута ми се озова класяора Бай Желязко ми го връчи с думите да го разгледам спокойно и се върна в другия ъгъл на залата
Отворих го и ми прималя!.... Около 40 златни монети от Македония, Гърция, Рим, ИРИ
Погледнах към него Стоеше с гръб към мен и не проявяваше интерес-може да подменя, да избягам?
Набързо ги прегледах и му ги върнах с думите ,че не му се сърдя, наистина не са за мен
Станахме приятели! Беше психолог, умееше да преценя хората
Съжалявам много, че в последната неделя от живота му отклоних предложение за календар негов с авгограф,със същите тези монети !
Няколко пъти идва човекът, Явно държеше на това да го имам, даже като ,че е предчувствал,каза за спомен. Не знам какво ми стана, отказах!
Когато потресен научих, веднага си помислих-Защо отказах?
Нямам отговор и днес!

Хубав ден , приятелю!
цитирай
10. litatru - Здравей, Леон!
25.09.2017 16:12
Според мен заядливия и злобен човек - мъж или жена - не е достатъчно умен, защото ако беше достатъчно умен би се усетил, че се излага, проявявайки злост, завист или заядливост. Но... всеки има право на мнение.
А що се отнася до моя съпруг, той наистина е успял, но като шеф на бордовите - самолетни - механици. Освен това от него няма по- добър на света - голяма душа е - и не бих допуснала и сянка да падне върху него. И двамата сме домошари и взаимно се подкрепяме. Аз лично много си го обичам, а по жестовете му към мен, разбирам, че има ответ в любовта. Ето защо сме неразделни за разлика от сем. на Толстой. Всяка любов е различна, както и всеки човек... :) Бъди и ти здрав и щастлив!!!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей ,Лита!
25.09.2017 21:27
litatru написа:
Според мен заядливия и злобен човек - мъж или жена - не е достатъчно умен, защото ако беше достатъчно умен би се усетил, че се излага, проявявайки злост, завист или заядливост. Но... всеки има право на мнение.
А що се отнася до моя съпруг, той наистина е успял, но като шеф на бордовите - самолетни - механици. Освен това от него няма по- добър на света - голяма душа е - и не бих допуснала и сянка да падне върху него. И двамата сме домошари и взаимно се подкрепяме. Аз лично много си го обичам, а по жестовете му към мен, разбирам, че има ответ в любовта. Ето защо сме неразделни за разлика от сем. на Толстой. Всяка любов е различна, както и всеки човек... :) Бъди и ти здрав и щастлив!!!


Радвам се, че си щастлива
Примерът със Сократ и с Толстой само доказва, че злобата и завистта мобилизират!
Но продуктивна за творчеството е обичта!
Примерът ,който даваш , е показателн и потвърждение също!

Желая ти здраве и успех!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134471
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031