Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2013 08:59 - Сламки
Автор: martiniki Категория: Други   
Прочетен: 16776 Коментари: 30 Гласове:
44

Последна промяна: 06.04.2013 18:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

...

image

Мисля, че беше обърната на изток. Като сглобена от сламки - за малко да я изгубим сред тревите. Изкатери се на един кол и така се откри - изглеждаше точно циментена. Невероятно създание. Природата не спира да ме изумява с творенията си. 

Вчера видях едни маймунски орхидеи, които също ме впечатлиха . Е, на тях не мога да направя личнo снимка, защото се срещат само в Еквадор и Перу, но трябва да ги покажа...( последната в колажа от снимки се срещала и у нас, в Среден Балкан - не ми прилича много на маймунска, но и тя - барабар орхидея с маймуните:)

image


Богомолката, тези орхидеи и хиляди подобни проявления на божественото творчество са сламки. Държа се за тях като удавник, който винаги се опитва да види усмивката на създателя. И я вижда.



Гласувай:
44



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jabalka - Хей, точно така е! :)
06.04.2013 09:31
"Маймунски орхидеи" - не бях виждала, поне със смешните си очи...!:)))
Сламки, обаче за къде ме без тях!?!


п.п. " Извинете госпожо , че неволно Ви настъпих!"
Казала пеперудата на една слоница!:)
Усмихнат ден Марти!
цитирай
2. martiniki - jabalka - нали
06.04.2013 09:33
разчитам и се доверявам на чувството за хумор - божественото в човека е точно то:)

Сламки и лъчи!

и тази прелест -

http://www.buncee.com/buncee/24191
цитирай
3. tota - Марта,
06.04.2013 10:15
Впечатляващи сламки! Нека да ги има за да долавяме и усмивката на създателя!

Хубав ден!
цитирай
4. sestra - Те само са
06.04.2013 10:21
въжетата, за които се държим. Отдавна вярвам ,че в природата го има всичко, което въображението ми може да роди до всичко онова, което все още не може :)
цитирай
5. tit - :)
06.04.2013 11:48
Толкова е крехка!:)
Виж как деликатността се стаява зад белезите на стабилност, сила, енергичност...
Това, че всяко нещо прилича на нещо друго си има име или философия някаква беше?:)
цитирай
6. elidea - Невероятно!
06.04.2013 12:20
Стига само да имаш очи и сърце да виждаш - а ти си толкова отворена и си като слънчева пътека, можеш да се разпознаеш във всеки цвят :)
цитирай
7. stela50 - Абсолютно вярно ... природата е истинска вълшебница
06.04.2013 17:28
и ни показва точно това, което ще е нашата сламка
в точния ден и час ... важното е да я видим навреме.
Понякога успяваме, нали ... Зарадва ме с тези чудни
сламки, Марти ... А орхидеите са чудни - маймунските
ме грабнаха - не съм виждала толкова изразителни ...
Ще продължаваме да се опитваме и да виждаме
Усмивката на Създателя, хванали се за нашите сламки ...
Поздрави !
цитирай
8. martiniki - tota - да, вчера скочи на дъщеричката
06.04.2013 17:32
това насекомо и тя ме извика - беше много изненадана, не беше виждала богомолка, дивеше и се, но предпочиташе отдалече;)
цитирай
9. martiniki - sestra - въжета...
06.04.2013 17:35
мисля, че всичко се вижда като на длан, но ние сме ослепели...преди време ми попадна "Божествената аптека", там е показано едно към едно - доматът прилича на сърце - помага за сърце, авокадото, патладжанът - с форма на матка - лекува женски болести, морковът при срез наподобява окото - добър е за очите, орехът - естествено - храни мозъка, и като почне да се оглежда и вслушва човек, верно бе

http://esfera.alle.bg/%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F/%D0%B1%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BF%D1%82%D0%B5%D0%BA%D0%B0/
цитирай
10. martiniki - tit - крехка, но никак не ми харесва ;)
06.04.2013 17:42
струва ми се, че всичко е простичко, всичко ни е показано, но няма кой да види, понякога само в отделни сегменти усещаме, разпознаваме...досягаме
цитирай
11. martiniki - elidea - пътеката си ти:)
06.04.2013 17:44
Записано е;)
Аз се надцъфтявам, опитвам пак.

Поздрави, Дея!
цитирай
12. martiniki - stela50 - поздрави, Таня! Богомолката беше съвсем
06.04.2013 17:46
като сламена. Бях виждала само зелени, по-късно...тази е някаква ранна.

И аз така - разчитам крайчеца на усмивката му да зърна, а когато търсиш - намираш:)
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Тази богомолка е като извънземно, а ...
06.04.2013 19:47
Тази богомолка е като извънземно, а орхидейте са страхотни, за първи път виждам такива, сякаш са огледало, в което се е огледала маймунка.Поздрави!!
цитирай
14. indi - :))
07.04.2013 00:47
Ама наистина като извънземно създание е тази богомолка!:)) А орхидеите...Дарвин направо би казал сигурно, че и те са произлезли от маймуните..:))) Ама кожата са им одрали бе!:)))
А последните три изречения смея да твърдя, че са поезия! Ей за отва най- вече те обичам- зряща си, виждаш създателя.
Благодаря за искрения и широкоусмихнат кеф от постинга!:)
цитирай
15. martiniki - kasnaprolet9999 - настръхваща направо
07.04.2013 08:02
затова ги споделих - повече от любопитни - окуражителни ми се сториха:)

Поздрави, късна пролет!
цитирай
16. martiniki - indi - :))
07.04.2013 08:03
Аха, от маймуните - личи си, че са си близки;)

Понякога само, с едното око:)

Аз благодаря, Стеф!:)
цитирай
17. sande - Я, това било богомолка! Интересно същество ...
07.04.2013 12:22
Не ядосвайте богомолка


Запознайте се: това е богомолка - Blepharopsis mendica. Това не особено голямо насекомо знае кунг-фу, което с удоволствие тренира върху палеца на собственика си.
Обикновено богомолките опитват да се слеят с околния свят, но ако заплахата е неминуема, те се изпъват в цял ръст и вдигат ужасяващите си предни лапи, плашейки хищника. В този случай, на насекомото е нанесена тежка обида и то отговаря със самурайски удари, заплашително олюлявайки се в стойка Киба-Дачи. Казват, че звукът не е от приятните.
Независимо от оказионалната агресия, този вид е много популярен. Това е една от най – големите богомолки, маскиращи се като цвете. Много хора са привлечени от техния причудлив външен вид, изразителна окраска и от факта, че в плен съществото не е много склонно да се размножава. Ако решите да си вземете такъв домашен любимец, погледнете в онлайн справочника на Gary Symes и Craig Smith.
О, и не забравяйте да погледнете една муха, която пробива стена надувайки си главата, а също и да разберете , че мравките - са агрегатно състояние на материята.
цитирай
18. mariniki - обичам да се вглеждам...
07.04.2013 13:39
във вълшебствата на природата, бях тук с удоволствие...
сърдечен поздрав за теб..
цитирай
19. martiniki - sande - твърде интересно,
08.04.2013 09:35
но не смятам да вземам подобно и ще внимавам да не ядосам случайно някоя;)

Поздрав!
цитирай
20. martiniki - mariniki - поздрави!
08.04.2013 09:36
Хубав ден!
цитирай
21. makont - Опитите продължават,
09.04.2013 13:28
винаги има място за още една усмивка. Красив постинг!
цитирай
22. martiniki - makont - eto днес
10.04.2013 08:33
и слънцето се усмихна!

Поздрави, Мая!
цитирай
23. monna - Марти, снимай! Ти правиш хубави снимки!
15.04.2013 10:04
... Внимавай, когато правиш снимките, къде стъпваш, защото фотографската еуфория крие опасности, както говорейки по телефона, вървейки, нали съм ти разказвала?!...
Хубава седмица!
цитирай
24. meiia - Бубилечка е това първото, нали?!:)
15.04.2013 17:11
Преди време щях да си взимам такъв домашен любимец:) . Буболечка-клечка, както имаше една детска книга с такова заглавие. Виках си, че всяко друго животинче би искало твърде много грижи и...
Миналата зима, а и предната имах един самозаселил се бръмбър в стаята. Приятно ми беше да ми бръмка вечер около лампата като луд:).
цитирай
25. etyna - Когато
16.04.2013 11:48
сърцето ти е будно и добро, пред очите се разкриват чудеса!
Поздрави!
цитирай
26. martiniki - monna - добре, Мон!
19.04.2013 09:50
Ще внимавам, доколкото мога. Не съм от най-предпазливите, а снимки да правиш сега, светът отново цъфти
цитирай
27. martiniki - meiia - може и да е тази от стихчето, Мей
19.04.2013 09:52
аз не съм особено насекомолюбива, но са ми интересни - сега са навсякъде:)
цитирай
28. martiniki - etyna - да, ти го знаеш от опит,
19.04.2013 09:52
личи си:)
цитирай
29. zvezdichka - Mного интересно.
19.04.2013 13:07
Аз май не познавах богомолката или нямам спомен да съм я срещала в природата.

Иначе тези диви орхидеи са много интересни - спомням си за една, която съм снимала:
http://zvezdichka.blog.bg/photos/8593/original/DSCF2493.jpg
Сякаш виждам момиченца или по-скоро японки с шарени кимона.
И да споделя още нещо за дивите орхидеи, наречени салеп. Бях чела в една статия, че празника Гергьовден за мюсюлманите от Източни Родопи се нарича Хъдърлез. И тогава ходят на връх Дамбал и почитат лековитата вода. Та в тази статия прочетох как може да се подкваси мляко без подкваса като използват именно тези диви орхидеи. Ние сме се интересували от въпроса и сме разпитвали стари хора, но за това не бях чувала и затова споделям. Ще копирам:

"Българите мохамедани от Кирково, Чакаларово, Дрангово, Тихомир и от други селища около Гюмюрджински снежник (Карлък) за първи път подквасват млякото без мая, особено резултатно е това през нощта срещу Хъдърлез под звездите. В Кирково в тоя ден кошарата и борилото закичват с коприва. Прясното мляко се подквасва за първи път с маслена билка (салеп), която се вади с кочана преди изгрев този ден."
Коментара ми май стана малко объркан, но ще дам линк и от статията :)
http://novjivot.info/04/22/17214

И още нещо да споделя относно виждането и трансформацията на погледа. Миналата неделя бяхме на разходка покрай Лома и скалите. Та обикаляйки в една горичка видяхме една голяма, кафява жаба, която в първия момент заприлича на кравешко лайно. Човек трудно може да я разпознае с тази окраска в природата. Щракнах я и тъкмо се нагласих да я снимам и отблизо и изведнъж жабата като даде назад, назад и се скри набързо от погледа ми в малка дупчица. Чак да не повярва човек. Абе интересни неща :).
Поздрави Доре!
цитирай
30. martiniki - zvezdichka - сигурно си я подминавала, Цане,
24.04.2013 06:30
тя се маскира много умело. Наистина приличат на гейши, особено притворените им очета и горната част - косите! Салеп. Чувала съм, но не знаех, че може да прави подквас. Аз съм чувала, че като колят агнето на Гергьовден - млечно агне предполагам, млякото само се хваща - млечно-киселата бактерия сякаш витае във въздуха.
Пълно е с такива чудеса - само човек да не си стиска очите. Вие си живеете с тях:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martiniki
Категория: Други
Прочетен: 5812090
Постинги: 1127
Коментари: 15482
Гласове: 55733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930