Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2011 10:43 - ДО МИНИСТЪРА
Автор: bosia Категория: Други   
Прочетен: 664 Коментари: 0 Гласове:
0



      УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР, Имам дъщеря на пет и половина години,която посещава ЦДГ “Проф. Ангушев” в квартал “Гоце Делчев”.Преди време имах конфликт с директорката на градината по повод закъснение при взимане на детето от майка и.Всъщност,закъснение е нямало,както разбрах по-късно,тъй като времете за взимане не е 18 ч 30 мин както ни бе казано,а 19 ч.От градината са накарали жена ми да подпише документ,че при трикратно закъснение детето се изхвърля от градината.Декларацията била във връзка с “Правилник за вътрешния ред на ЦДГ “Проф. Ангушев” раздел ІV т. 29,която гласи:”Родителят взима детето от детската градина до края на работното време.При три закъснения от страна на родителя,детето се отписва от детската градина.”Правилникът е приет на педагогически съвет на 18.09.2003г.,а подписът е на директорката Л.Цветанова.      При срещата ми по повод натиска жена ми да подпише декларацията Цветанова отказа да ми предостави Правилника без мотиви.Уведомих я,че ще го изискам по административен или съдебен път. Няколко дни,след като разговарях с инспекторите от софийския инспекторат,Правилникът бе залепен на таблото,което е убедително доказателство,че съм бил прав.В разговора си с директорката я уведомих,че точка 29 трябва да бъде премахната или поправена,тъй като съдържа неточности и явни противоречия със законите и конституцията.Става дума за това,че не е определен точен час на работното време и това дава възможност за фриволно тълкуване.По отношение на отписването на дете от детската градина заради нарушения от страна на родителите текста е направо безумен.Не може де бъде наказвано лице заради чуждо нарушение или престъпление.На всички мои аргументи Цветанова повтаряше,че Правилникът е приет от педагогическия съвет и не може да бъде променян.Обясних на госпожата,че ние сме демократична правова държава и всеки един подзаконов нормативен акт може да бъде оспорен пред по-висока административна инстанция или в съда.Предложих и да даде Правилника на съответния юристконсулт за мнение,но това явно не бе сторено.Изтъквани ми бяха несериозни емоционални причини и хипотези,като най-често повтаряното беше,че възпитателите също имат деца,като че ли аз съм оспорвал това.      Последва нова среща с директорката по повод отказа и да приеме по-малката ми дъщеря в детската градина.Съобщено ми бе,че има списък и детето ми няма да бъде прието от началото на април,както сме планирали у дома.Дори ми бе казано,че групите се правят наесен и тогава ЕВЕНТУАЛНО може за бъде приета.Обясни ми,че липсват преподаватели,помещения и т.н.Поисках да ми покаже кореспонденцията си с по-високите инстанции за решаване на тези проблеми,но отговор не последва.Препоръчано ми бе да търся място за детето си в друга детска градина.      От цялата тази нелепа ситуация аз оставам с впечатление,че начина на подбор на директори явно не е на висота,или госпожата има хормонално-здравословни проблеми.И в двата случая ваше задължение е да вземете съответни мерки за решаване на казусите и недопускане на подобни излишни и нежелани ситуации.Разчитах,че Цветанова ще направи справка при юристконсулт и няма да се наложи да пиша писмо,но вече измина достатъчно време,а тези въпроси не се решиха.Затова бях приннуден да се обърна към вас,за да бъде възстановена законноста и реда в детската градина.Считам,че предвид демографския срив и имиграцията на млади хора от страната ни е редно да не се допускати най-дребни нарушения и бездействие от страна на администрацията и педагогическите кадри в детските заведения.Ако целта на Цветанова е да ме “накаже” да ходя до две детски градини,за да събирам децата си е редно да обясните на дамата,че нямам такова намерение.Що се отнася до член 29 от Правилника,проблемът е организационен и може бързо и лесно да бъде решен със заповед на директора към персонала на градината,като в същото време могат да бъдат направени законодателни предложения от МОН до МС  за санкциониране на родители,нарушили нормативни документи свързани с дейността на детските заведения.   27.02.2004 г.                                                               Подпис:                                                                                                   /Николай Колев-Босия/



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bosia
Категория: Други
Прочетен: 11783976
Постинги: 3876
Коментари: 10800
Гласове: 7029
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930